Gå til innhold

Jernlager på 12, bør jeg ta jerntilskudd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tuller dere??

jeg har ett jernlager på 14 og det er alt for lite,har fått jern tab som gis til de som gir bllod.

Er konstant svimmel og slapp, og er ferdig rundt ettermiddag. Så syns dette virket veldig lite spør du meg

Jeg hadde 11 da jeg gikk gravid, legen sa da at de gjerne vil ha gravide over 12 siden vi jo mister litt blod under fødselen..

Når jeg tok blodprøver nå sist var det på 14, legen sa det var litt lavt men ikke noe jeg trengte bekymre meg for. Fikk ingen beskjed om å ta jerntabletter.

Annonse

Si meg en ting, har dere ikke lege?

Dette er rett og slett så dumt at jeg ikke skjønner at jeg gidder å svare engang. Synsing og svada fra ende til annen.

Snakk med fastlegen om du lurer, du kan vel ikke for alvor mene at hønsegjengen her inne skal stille diagnose og medisinere deg?

Ser det er flere som blander jernlager(ferritin) og blodprosent.

Snakk med legen din, men jeg ville tatt en jern kur om jeg hadde så lavt.

Mitt jernlager et på det høyeste jeg noen gang har hatt før og er på 85. Veldig fornøyd med det og det var legen også.

HI her:

Jeg var hos fastlegen i dag, og fikk svar på blodprøver. Grunnen til prøvene var at jeg føler meg konstant slapp, trøtt og sliten og ikke skjønner hvorfor. Jernlageret var på 12, blodprosent 12,5. Legen mente at dette var helt fint, og ikke kunne ha noen sammenheng med at jeg er trøtt/slapp.

Jeg er ikke helt enig med legen, og ville høre litt med dere.....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...