Gå til innhold

Tett, snørrete, hoster og er hes - er det ingenting man kan gjøre for å hjelpe dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 3 mndr er så tett. Øynene er røde og renner, snørra renner, hun hoster fra brystet og er tett. Er det virkelig ingenting man kan gi dem for å hjelpe?

Bruker jo anørrsugern flittig men hun fylles m snørr igjen m en gang. Venner i utlandet gir flytende paracet (calpol) men i Norge virker det som om man skal la dem lide og bli friske av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd nesedråper med virkemiddel? Kan være det letter litt på tettheten. Det har det gjort her iallefall. God bedring;)

Skrevet

Rhinox nesedråper gjør underverker innimellom.. :)

Eller var jeg på legevakta med mi jente når hun var ca 6,5 mnd og fikk resept på bricanyl som er slimløsende og som åpner luftveiene..

Kan jo være en ide å ta en tur til lege hvis det er ille..

Skrevet

Engelskmenn elsker calpol og bruker det til alt! Naboen min anbefalte at jeg gir han calpol om kvelden for aa faa han til aa sove bedre!

I don't think so :)

Men jeg har kjopt det I tilfelle feber og tannverk.

Foler med deg, mini er tett paa 9 dagen naa, ikke moro :/

Jeg har bare brukt saltvann og nesesuger+hevet senge enden

Skrevet

Hehe, Costamummy, jeg er gift med en engelskmann, i dag tidlig stod calpol-flaska fremme, de elsker det.

Men må innrømme at jeg ikke kunne svare på hvorfor jeg ikke vil gi henne det? Engelskmenn tåler vel ikke mer medisiner enn oss?

Skal ringe legen igjen pga blod i avføringen igjen (ser ikke ut til at kumelkfri diett hjalp nei...) så sjekker ned henne uansett.

Skrevet

Jeg synes de er litt vel hurtige til å ty til calpol. Jeg velger å kun gi det hvis det er helt nødvendig. Vil ikke riskiere at han blir immun mot det og det ikke virker når jeg virkelig behøver det.

De fleste venninnene mine her nede er engelske, og vi snakker norsk, dansk og engelsk til mini.

Snakker mannen din engelsk med jenta deres?

Huff, håper de finner ut hvorfor hun har blod i avføringen.

Ps, var på babysvømming nå i ettermiddag og anbefaler det på det sterkeste. han hadde det så moro og sloknet som et lys etterpå :D

Skrevet

Timian te, myntete har jeg hørt av en lege er effektivt mot forkjølelse og hoste på så små barn. Ikke farlig å prøve noen teskjeer lunken te ihvertfall.

Lykke til!

Skrevet

Hmmm... Med fare for å virke dum,men hva er calpol? He he

Skrevet

flytende paracetamol med jordbærsmak :)

Skrevet

Takk:) da lærte jeg noe nytt i dag også;)

Skrevet

Kanskje vi får kjøpe te da, og prøve det.

Det gjør i hvert fall mindre vondt i ørene når hun hyler, blir bare stakkarslige hese hviiiin... Uff + stygg hoste.

Kjenner folk som generelt kjører i ungene calpol hver 4. Time, huff.

Costamummy, har jo hørt atman bør være konsekvent og ate en bør snakkenorsk og en engelsk. Ikke klart det enda, blir litt sånn annenhver setni g. Er så vant til å. Snakke engelsk hjemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...