Gå til innhold

bidrag ved samlisvbrudd, noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal skille oss. Har tre barn på hhv 12, 7 og 4. Han tjener 900 000, jeg 300 000. Barna blir delt mellom oss. Har jeg krav på noe bidrag? Skjønner ikke bæret av bidragskalkulator på nav... Og bidrag fra Nav eller fra mannen min eller fra begge??

Skrevet

Så lenge mannen din betaler får du kun bidrag fra ham. Betaler han ikke kan du søke bidragsforskudd men mannen din opparbeider seg da gjeld til nav og til deg da denne summen er mye lavere enn det du vil få fra ham.. Dere kan lage privat avtale uten å involvere nav, eller dere kan lage privat avtale og la nav kreve inn pengene/betale ut pengene, og det siste alternativet er at nav beregner hvor mye bidrag du skal ha og tar seg av innkreving/utbetaling...

Skrevet

Men han skal betale selv om han har barna 50% fordi han tjener så mye mer en meg eller? Så vi bør egentlig gå til en advokat da eller og få ordnet en privat avtale?

Skrevet

Ved delt omsorg kan likevel den som har størst inntekt være bidragspliktig overfor den som har minst inntekt - dette for å jevne ut inntektsforskjeller slik at barna ikke lever i luksus i et hjem, og i fattigdom i det andre.. Ta kontakt med nav og få hjelp derfra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...