Gå til innhold

Har visst fått meg et nytt husdyr: Ørna

Anbefalte innlegg

På lørdag fikk vi storfint besøk av ei diger ørn på veranda og den viser ikke noe tegn til å ville dra videre. Den er innom her flere ganger om dagen og sirkler over hustaket.

Den er jammen et flott dyr, men jeg vet ikke helt om ei ørn er det jeg har øverst på ønskelista. Kanskje er det katten han er ute etter?

Å bo i fjæra på landet er jaggu spennende - nå også med hus-ørn på veranda;)

Fortsetter under...

Hehe, tenkte på det da jeg trykket lagre;)

Er ikke så redd, men steike jeg skvatt med kaffen i halsen da den landet på verandaen på lørdag. Har aldri sett ei ørn på så nært hold og den er fantastisk flott!

Jeg tror nok at det er katten som lokker for den sirkler rundt her nå på tredje dagen. Forsøkte å få tatt noen bilder, men det snør så det ble bare kornete. Kjipent det da...

Han er ute og han vet nok å sno seg unna;) Her har vi både rev, oter, gaupe, elg og nå: ørn. Så jeg kan nesten ikke holde ham inne. Men babyen sover inne for tiden, men det er mest på grunn av kulda da. Den ørna som kommer seg ned i vogna og inn i voksiposen skal få en premie av meg;)

Annonse

Oi, så spennende! Har alltid synes at ørn er så staselige og mystiske fugler. Fine er de også! Husker jeg leste en sak i vg(?) i fjor at en liten hund hadde blitt tatt av ørna, var bare skrotten igjen da eierne fant den på gårdsplassen.

Her er det elg som har besøkt oss i helga. Den har visstnok vært i strøket hele uka, i følge en nabo. Heldigvis kommer den ikke så nært som på verandaen, da! Hunden har veldig lyst å hilse på, men tar ikke sjangsen på det, for å si det sånn. Er en riiimellig stor okse! Hadde mareritt om den i natt, snakk om å være litt pysete ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...