♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Jeg begynner å bli passe fortvilet nå.. Lillemor har aldri vært noe glad i fast føde. Etter mange ukers (måneder) prøving så fikk vi endelig i henne noe. (rundt 7,5 mnd) Vi prøvde samme typen grøt i 3 uker, kuttet ut alt av fruktpureer som ble anbefalt av helsesøster men lille jenta åpnet ikke munnen en gang! Så gikk det litt inn etterhvert med litt fruktpure på tuppen av skjea. Men så kom de første tennenne og nå er vi på null igjen! Hun er nå snart 9 mnd og uansett hva vi gir henne så er det nekt så fort hun ser skjea (eller fingeren, med litt smaksprøver på) For å si det slik, hun grøsser og slår bort skjea uansett! Med mye avleding så får vi på en bra dag i henne en halv porsjon grøt på et måltid. Men dette kan vel ikke fortsette slik?? Tar imot alt av gode råd!!!
mlkg Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Du kan prøve velling. Bland en porsjon Baby-havregrøt med passe mye morsmelkerstatning. Flaska må ha egen velling-smokk.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2011 Takk for tipset med det og er prøvd ut.. hun liker ikke konsistensen... Uansett hvor tynn jeg lager den så blir det litt "biter" i den...
Lykkelig med Maiken Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Enn hvis du prøver å gi henne småe biter med brødskive med pålegg så hun får spise sjøl.. Det er suksee her i huset. Og av og til gir jeg henne en kavring, gulrot eller noe hun kan spise mens jeg gir henne grøt:-)
EgG Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Har du prøvd å la henne få holde i maten selv? Tenker på brød, kjøttkakebit, bananbit, etc. Ikke mas på henne i allefall. Det gjør vondt verre. Heller ikke alle barn som liker grøt...
mamma2010♂ Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Høres ut som gutten min! Han ville bare ha pupp frem til han var ca 7-8 mnd.. da begynte han å like grøt og skive. Han snudde seg bort hver gang skjeen kom..veldig slitsomt! men nå derimot, nekter han plutselig pupp! spiser ikke så veldig bra heller enda, og sliter med å få i han nok væske:( Er 9 mnd nå så ikke krise å slutte å amme for min del, men hadde vært litt greiere om han ville ha MME..noe han ikke vil!! Har ikke så mange tips å komme med, ettersom vi har det nokså likt selv! men gi henne noe å "holde på med" mens dere mater henne, slik at hun blir litt "distrahert" om du skjønner. Feks en skje. Prøv ut forskjellige grøter, da de kan bli fort lei den samme. Noen er veldig kresne og vil feks bare ha småfolk eller nestle. Er veldig frustrerende og håper virkelig det ordner seg snart for oss begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå