Gå til innhold

Går det å beholde melkeproduksjonen

Anbefalte innlegg

ved å kun amme morgen og kveld? Altså å ha nok melk til disse to ammingene, ingen fler? Min vil ikke ha pupp på dagtid, og han får 4 store måltider i løpet av dagen. Får av begge puppa før han legger seg og av begge kl 5-6 om morgenen!

Er litt redd for at siden det ammes så lite nå, at melka skal forsvinne helt!? Han er forresten 8 mnd. :)

Fortsetter under...

Det går nok fint - dvs du vil jo ikke ha like mye melk som du hadde da han var nyfødt, men du vil sannsynligvis ha nok i forhold til det han vil ha - så lenge du vil amme og han vil die :) De som ammer til ungen er et par år, ammer jo ofte ikke flere ganger om dagen - mange ammer kun om kvelden og ikke en gang hver eneste dag, og det går fint.

Antar han drikker vann til maten så han får i seg noe væske i tillegg til det som er i mat, det er spesielt viktig om han spiser mye brød - i grøt og most mat er det ganske mye vann.

Selv har jeg ammet ca to ganger om dagen siden ungen var rundt 8 mnd, en stund pumpet jeg en gang i løpet av dagen og gav på flaske (jeg var på jobb), men jeg kuttet det ut da hun var rundt 8.5 mnd, tenker jeg. Så da var det kun amming morgen og kveld og av og til en gang på ettermiddagen (mer i helgene).

De siste dagene har hun hatt omgangssyke, og da har hun faktisk vært fullammet - dvs morsmelk har vært det eneste hun har holdt på, og bleiene har vært sånn nogenlunde våte. I dag hadde hun (10.5 mnd gammel) gul, kornete morsmelkbæsj :-)

Tipper jeg kjenner det litt når jeg skal på jobb på torsdag og bare ammer to ganger om dagen igjen ;-)

Går fint det.. Jeg ammet gutten min bare morgen og kveld fra han var rundt 9 mnd til han ikke ville mer rett før han ble året. (De siste par ukene ammet jeg bare på morgenen, på kvelden ville han ikke..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...