Gå til innhold

Ulike svangerskap= ulike kjønn? Hva er deres erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine to svangerskap er/var ihvertfall veldig forskjellige i begynnelsen.

Med første (gutt) var jeg ikke kvalm èn eneste dag! Eneste plagen jeg hadde var bekkenløsning fra ca uke 18.

Denne gangen (UL sier jente) har jeg vært mye kvalm! Vært "uggen" (er det et ord? *hihi*) hele døgnet fra uke 6 og frem til uke 13-14. Bekkenløsningen begynte i uke 6 denne gangen.

Så på meg stemmer det ihvertfall!

Første svangerskap fikk jeg gutt og hadde ikke så mange "plager" da, hehe:) Lett kvalme i begynnelsen, søvnproblemer, kviser, tynt hår, tung i kroppen men ikke i nærheten av hvordan det er nå, synes det er mye tyngre men samler også mer vann..

Venter jente denne gangen og har søtsug (helst sjokolade), pottetett nese, mer vann i kroppen (3 i ødem), fått nye strekkmerker allerede, større søvnproblemer (har ligget våken hele natta), kviser, tynt hår, hatt skikkelig migreneanfall og var mer kvalm de første ukene.

Virker som at denne gangen er alle symptomene 10 ganger værre :-P Fikk også sterke symptomer og positiv test når jeg var 3+3 uker på vei :)

Er 28+4 :)

Fikk gutt sist, og venter jente nå. Svangerskapene har vært mer eller mindre like. Er 29 uker nå

Har hatt lite symptomer. Kun litt kvalme i begynnelsen, morgenkvalm fra uke 8-13 med gutten, og hele døgnet fra uke 5-9 nå med jenta. Men ikke så kvalm at jeg har kastet opp.

Ellers har formen vært fin.

Har begynt å merke litt mer til graviditeten nå de siste ukene, gjorde jo det sist også, men var noen uker lenger på vei da. Fort sliten, trøtt(sover dårlig), begynnende bekkenløsning(hadde ikke det sist), halsbrann og sure oppstøt(har hatt i perioder hele svangerskapet begge ganger). Denne gangen er jeg også hjemmeværende med en 2 åring, og det har nok litt innvirkning på formen.

Stemmer nok ikke her. første sv.skap så var det ikke no kvalme, men bekkenløsning og vond rygg + lat guttunge i magen ^^.

denne gangen var jeg småkvalm hver dag frem til uke 15-16 , men ikke slitt med bekkenet enda(uke 34) og ganske bra m aktivitet siden uke 17 og 4 av 4 UL viser gutt :)

Fikk jente sist, var plaget med kvalme i begynnelsen og sensitiv for oppkast resten av svangerskapet, ellers ingen plager. Nå venter jeg gutt og har hatt et vanvittig slitsom svangerskap, først kvalmen, samme type sensitivitet for oppkast, bekkenløsning fra helvete osv osv....pluss mye mer sliten generelt.

Men så har jeg jo også et annet barn å ta vare på da og kan ikke være "egoistisk" og legge meg på sofaen med engang jeg kjenner behovet melde seg...det kunne jeg sist...så jeg vet da søren jeg.

Annonse

Har hatt 3 ulike svangerskap og har to jenter, venter tredje jenta i april;)

1. Kvalm morgen og kveld, kastet opp til uke 20.

2. Kvalm hele døgnet i 11 uker. Sov dårlig. Bekkenløsning med gangvansker fra ca. uke 18.

3. Kvalm til og fra fram til ca. uke 14. Mye vondt i hodet/nakke. Nedpress fra ganske tidlig. Blitt bedre nå, er i uke 30 :)

har egentlig hatt ganske like svangerskap..utenom kvalmen har blitt verrre for hver gang, var nesten ikke noe kvalm med førstemann, og denne gangen har jeg liggi rett ut med kvalmen og jeg har gutt,jente,gutt og venter jente nå=)

Tja, skal vi se, da...

Nr 1 (Gutt): Mye kvalm fra uke 4 til uke 12-13, litt trøtt, men ikke noe plagsomt. Veldig frisk og rask. Aldri syk. Rolig baby i magen.

Nr 2 (Gutt): Null kvalme og ingen graviditetssymptomer før magen begynte å synes rundt uke 15-16. Var vanvittig trøtt og sov stort sett hver ettermiddag fra 2. trimester. Slet med rygg og bekken halve svangerskapet. En del syk i 3. trimester. Veldig aktiv baby.

Nr 3 (ul sier jente): Jeg er nå 21+5. Null kvalme, tett nese, mye småsyk, så har tydeligvis veldig dårlig immunforsvar denne gangen. Rygg og bekken holder bedre denne gangen. Veldig søtsug, spesielt sjokolade... Virker å ha en ganske så aktiv baby i magen denne gangen også.

De to første svangerskapene syns jeg var helt forskjellige. Ingen ting var likt, liksom... Mens andre og tredje svangerskap har vært mer like føler jeg... Så jeg har iallfall ikke kunnet si ut ifra hvordan svangerskapene har vært hva jeg bærer i magen:)

Hei. Med mine 2 første gutter var jeg bare plaget av halsbrann og vann i kroppen. Med gutt nr 3 var jeg litt små kvalm fra uke 8 til uke 18( trur det var forde jeg var kjempe sliten. Hadde først 1 uke med influensa og så hadde guttene vannkopper i 4 uker) og hadde svangerskaps kløe og halsbrann men denne gangen har jeg vært kjempe kvalm fra uke 6 og fremdeles mye på ettermiddag, kveld . Er i uke 21 til onsdagen. Og håret mitt er blitt så tynt ( er tynt til vanlig men de andre gangene jeg har vært gravid har det blir tykkere og glansfult) har også hatt tett nese i 2 måneder, hatt lungebetennelse , fått magesår, lyskebrokk og en kjempe åre knute på beinet som gjør j..... Vondt. Lurer på hva det neste blir. Ul trudde jente denne gangen. Føler det litt selv og men får ikke vite sikkert før 3D ul 18 mars. Spennende......

Jeg har to toalt ulike svangerskap, på alle måter. Alt fra formen på magen, energinivået, kvalmen og andre plager.

Og UL viser at dette er jente nr to, så vi får se ;)

Må innrømme at jeg ikke er like sikker på jente denne gangen, nettopp fordi alt er så forskjellig fra sist og jeg hadde guttefølelse i starten denne gangen da jeg hadde sterk jentefølelse sist.

Men jm var 97 % sikker på jente igjen, sa hun. Så vi bør vel finne noen jentenavn i løpet av de 6 nærmeste ukene :P

Hei!

jeg har hatt to forskjellige svangerskap,

mye mer kvalm denne gangen, og generelt dårligere form, samt dårlig matlyst.

første svangerskap absolutt ingen plager. da ble det en gutt..

denne gangen får vi jente, mye kvalme...

Annonse

Ble gravid i 2005 og fødte i 2006 - symptomene var vidt forskjellig fra mitt 2.svangerskap i 2008/2009. Førstefødte er gutt, andre er jente. Er gravid med jente nr.2 nå og har hatt blandede symptomer, altså likheter fra begge de to første svangerskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...