Gå til innhold

Er det mulig at et barn har ørebetennelse uten hverken feber eller smerter?

Anbefalte innlegg

Da jeg leverte lilletroll i barnehagen i dag så jeg at det var LITT størknet blod i øret. Tok en kjapp undersøkelse og konstanterte at det ikke var vondt eller ømt så jeg reiste på jobb, men skal jo sjekke det opp senere. Antagligvis kommer blodet fra et annet sted.

Tre timer etter ringer "vennina" mi, vi har barn i samme barnehage og der har hun tydligvis blitt informert om "helsetilstanden" til jenta mi!

SERIØST????

Hun sier noe ala hey, det er jævla dumt å la barnet være i barnehagen med ørebetennelse, det må jo behandles.(Skikkelig nedlatende, hoven og irritert)

Hvorpå jeg spurte hvem som hadde informert henne om det? Nei, det hadde hun jo sett. ehhh Den tror jeg ikke på, men skal ta en skikkelig runde med barnehagen i morgen, drittlei av at DE informerer hun om tilstanden til barnet mitt!!

Vidre påpekte jeg mangel på feber og mangel på smerte, de gangene hun har hatt ørebetennelse så har hun hatt 39-41 i feber og hatt en elendig helsetilstand.

Utrolig nok mener vennina mi at jeg skal holde et barn som ikke har noen symptomer på noe skal holdes hjemme, mens hun som er trygdet skal sende sin datter i barnehagen selv om hun spydde kvelden før... JISSESS!!!

"Venninen" min mener at man kan ha ørebetennelse uten symptomer, er det noen andre som har opplevd det???

Fortsetter under...

Helt feil av "venninna" di - ørebetennelse vil føre til ubehag/smerter og i de fleste tilfeller feber. Det fins sikkert såkalte "ørebarn" der ute som ikke lenger reagerer like kraftig på øreverk, men det høres ikke ut som barnet ditt stiller i den kategorien.

Det størkna blodet skyldes mest sannsynlig en rift i huden.

Så kjedelig at bhg plaprer i vei, da...

Enig med deg.

Et barn med ørebetennelse vil ha smerter/ubehag og/eller feber. Symtomfri ørebetennelse fins nok ikke. Og om det fantes så ville det vel ikke være noe i veien for å sende barnet i barnehage? Det er jo strengt tatt symptomene som gjør at barnet har det best hjemme i så tilfelle?

Jeg hadde gjort som deg, og latt dette barnet gå i barnehagen. Men jeg ville spurt barnehagen når du henter barnet i ettermiddag om hvordan denne "venninna" di hadde fått tilgang til denne informasjonen. Hvis personalet mener at barnet ikke er i form til å være i barnehagen så må de jo kontakte deg, og ikke "venninna" di.

Jeg hadde forventet et skikkelig svar fra ped.leder på dette, og evt gått videre til styrer.

Barnehagen har ingenting med å informere andre barns foreldrene om barnet ditt. Når det er sagt fins det noe som heter kronisk ørebetennelse som barn kan utvikle etter gjentatte ørebetennelser, og det trenger ikke ha feber eller smerter. Hadde tatt ungen med til fastlegen for en sjekk om jeg var deg. Kjenner en voksen mann som hadde dette som barn, og han har redusert hørsel på det ene øret grunnet dette.

Jeg er enig at måten dette er kommet frem på er helt feil...

Gutten min hadde en rekke ørebetennelser fra han var 8 mnd. IKKE EN ENESTE gang hadde han feber, nedsatt allmentilstand og det virket ikke som han hadde vondt i det heletatt...

Eneste måten jeg fant ut av det på var at det rant og rant tykk ekkel masse ut ørene på han....dvs han hadde hull på trommehinnen...

han hadde det når han ble litt eldre og gikk i bhg og.jeg sendte han i bhg... han var jo ikke syk....

Annonse

Jeg er helt enig i at du bør ta en prat med barnehagepersonellet, fordi dem skal da ikke snakke om helsetilstanden til din datter med din veninne.

Men veninnen din har rett i at man kan ha ørebetennelse uten smertepåvirking og feber. Min mellomste datter hadde det engang. Da jeg vekket henne en morgen så såg jeg at der var blod i øret og på puten. Jeg ble jo helt forskrekket og spurte om hun haddde vondt, men nei hun hadde ikke det, det føltes bare litt ekkelt sa hun. Uansett syntes jeg det var litt skummelt med blod i øret så jeg tok henne med til legen. Og joda, kraftig ørebetennelse med sprukket tromhinne.

Jeg var lamslått, og spurte hvordan hun kunne ha dette uten å ha vondt, og da fortalte legen at det ikke var helt uvanlig det. Dem kalte det bare for smertefri ørebetennelse.

De snakket om noe som de kalte stille ørebetennelser da eldste var liten.

Uansett så kan jo barn være i bhg, selv om det kommer noe ut av øret ,dersom de har god allmenntilstand og ikke feber.

Hu venninna de virker litt fjern, det samme gjør bhg :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...