Gå til innhold

Vektklubben uke 6 =)

moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg skeiet ut med hele 3 stykker karamellis igår, så jeg måtte fint svømme litt ekstra idag hehe =)

Det ble 1500 m isteden for 1000 eller 1200 som jeg pleier å ta.

Skal på vekta imorgen og da kommer jeg vel inn med tall her.

Føler det går ganske bra, gleder meg til jeg får litt fart på dette =)

Blir litt arbeid av at pakkingen også he he =D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142880795-vektklubben-uke-6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på vekta idag og den viste at jeg har gått opp 1/2kg denne uka.. Det er som at jeg bare har lyst å gi opp så får jeg heller bare være feit og stygg resten av livet. Jeg blir så sur og lei. Sist uke hadde jeg gått ned 1 1/2 kg. Jeg var klar over at det var en del pga at jeg hadde spist lite, for jeg hadde så lite matlyst. Men betyr det at jeg må spise halvparten av det jeg gjør nå for å i det hele tatt gå nedover? Det er jo på kanten til å gå nå =( =(

For det første: Du kan ikkje sette likhetstegn mellom feit og stygg.

For det andre: Eg skjønar frustrasjonen. Eg er truleg der denne veka eg og. Om forrige veiing (ned 1,2 kg) var feil (vekta vår er litt rar av og til), og eg derfor er tyngre denne veka, eller om det er straffa for utskeielsene i helga veit eg ikkje. Har trent "som ein galen" dei par siste dagane etter eg snikveide meg. Får sjå korleis det går i morgon, i beste fall står eg stille, men eg forventar at det har gått opp.

For meg er det rett og slett motivasjon til å kjøre på enno hardare. Eg har begynt igjen med mine 50 sit ups morgon og kveld, berre at det har blitt 100 om kvelden i staden for. I går og i dag har det blitt 150. I går var det ein solid omgang rocking, i dag har eg trent step (med handvekter), jogging og litt styrke. Håpar eg klarar å fortsette, har satt wii fit-brettet midt på golvet i tv-stova så det skal bli lettare å gå i gang...

Kjør på, moota, lag mat som du har lyst på, så skal du sjå at det bedrar seg. Eg er framleis imponert over svømminga di...!

Jeg setter ikke likhetstegn mellom stygg og feit. Jeg bare føler meg stygg og feit selv =(

Men har fått noen gode nyheter idag. Fikk noen bilder av ei venninne på mail, de var fra midten av desember, og jeg var en god del større da. Så selv om jeg ikke har gått ned mange kilo siden da, så har jeg blitt mindre i omfang.

En annen god nyhet var at jeg sendte mail til hun på noka sine sider og spurte om det kan være pga mengden med trening jeg driver med som gjør at det stagnerer. Hun sa det var veldig mulig, så jeg får håpe at det stemmer og at jeg kryper nedover etterhvert =/

Har i alle fall vært flink med maten så langt denne uka, og svømt 1500m hver dag. Men kan være jeg bare gidder 1000m resten av uka hehe =)

Litt ned denne uken også. Jeg har ikke veid meg skikkelig, tenkte å gjøre det i morgen tidlig. Har ikke hatt tid enda, men bare en liten juks igår, og den viste nedover tror jeg..

Så satser på det!!

Ellers har jeg vært syk så har ikke fått trent eller spist riktig, men har jo heller ikke spist for mye så går jo opp i opp selv om jeg ikke har vært noe særlig sunn.. Men ser fram mot lysere tider og lysere vår og mange gode turer både til treningssenter og ute i naturen!!

Leser meg også "klok" på mat, næringstoffer, mat mot kreft-boka er veldig spennende lesing i den forbindelse, og skremmende!! Dette gjør jeg for å lære mer om mat, næring av mat og dermed bli flinkere til å bruke variert mat og flere typer grønnsaker og andre sunne alternativer til raske karbohydrater!!

Då har eg og vore på vekta (og pc'en er død, så eg har ikkje vore på nett før), og det var litt opp som forventa.

Forrige veke: 94,7

I går: 95,4

Opp: 0,7

Tenker at kanskje forrige veiing var feil, den viste i alle fall langt mindre enn forventa. Samma gjer det.

No er eg i alle fall skikkeleg motivert. Eg har trent (mest styrke, litt kondis) dei tre siste dagane, og eg har og tatt 150 sit ups kvar dag (200 i dag). Eg har holdt meg så å seie heilt unna alt godteri dei siste dagane, og eg har i det minste klart å få i meg litt frukt om morgonen. Er veldig dårleg på frukost, og det føles feil å ete når eg verkeleg ikkje er sulten.

Eg har laga meg eit nytt (og kanskje i overkant optimistisk?) delmål: Under 90 til bursdagen min. Det er heilt i slutten av mars, så eg har 6 veker på meg, og må altså ned 5,5 kg. Eg *SKAL* klare det!

Nemlig :o)

Annonse

Det er nesten flaut å si det, men det er jo greit å vite at det ikke bare er meg som ikke går ned etter "skjema".

Jeg kjenner jeg er helt pifft idag. Glad det er helg. Har gjort en skikkelig innsats i svømmehallen. Jeg vet at det blir mindre sjanse til å svømme så mye når vi flytter og en dag når jeg får en jobb, så jeg har lyst å gjøre en innsats nå når jeg har mulighet. Neste uke får jeg max 3 dager til trening.

Jeg har svømt hele 7500m denne uka, eller 1500m hver dag. Men det viser vel ikke noe på vekta, for jeg bygger bare muskler som jeg får beskjed om.

Jeg merker det i alle fall litt på klærne, og i følge noen klær jeg såvidt fikk på meg i november, har jeg tatt av alt jeg har lagt på meg etter det og litt til. Det er vel en mager trøst, jeg vil ha resultater på vekta også jeg.

God helg til dere damer, jeg fortsetter selv om vekta gir meg elendige og langt fra motiverende tall =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...