Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell gjerne litt om hvordan du introduserte fast føde for din baby.

Alder på barnet,hvor ofte mat,hva slags føde(grøt,velling?)..rett og slett hvordan du gjorde det. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tråd :)

Logget meg inn nå for å spørre om det samme.

Hvor mye gir dere helt til å begynne med? hvordan (til punkt og prikke) øker dere dette gradvis til en porsjon?

Lagde en smaksposjon til tulla mi idag etter anvisning på pakken (nestle naturell-ris og hvete) men 2 ss vann og 1 ts grøtpulver ble jo like tyntflytende som mme.. tror jeg fant en grei konsistens etterhvert. men når jeg begynte prøvesmakingen ble jeg plutselig veldig redd for å gi for mye.. Så fikk hun smake sviskemos.. DET var digg det! Grøten kom det litt flere grimaser med.. hehe.. mme først eller etter? Haar litt problemer med å gi snuppa mat fra før, så redd hun ikke vil ha om jeg gir grøt først..

Del av deres erfaringer, ikke vær sjenert! Trenger masse tips :)

Ikke meningen å "kuppe" tråden din Nøttemor, men mååå vite :)

Skrevet

Ingen som vil fortelle litt? :)

Skrevet

jeg har ikke så mye å fortelle annet enn at jeg er i samme situasjon som dere..

Har akkurat begynt å gi snuppa mi smaksprøver.. har fått ca en teskje grøt hver dag i ca en uke nå. Men hun skjønner ikke helt poenget med å svelge osv.. men ser ut som hun liker smaken (nestle ris og hvete grøt). Skal prøve å la henne smake sviskesaft snart også..

tror jeg kommer til å gi henne en teskje eller to frem til hun skjønner litt mer av konseptet "spise mat".. foreløpig bare smatter hun litt på grøten og liksom dytter den ut igjen med tunga :)

Skrevet

hei og hopp. husker jeg var like forvirra selv, hvordan man skal gä frem. dette gjorde jeg. begynte först med kun 2 teskjeermed risgröt, neste dagökte jeg med et par teskjeer, sä smaksporsjon (slik som pakken sier) deretter öktejeg smaksporsjonene slik atjeg doblet de hver dag frem til det närmet seg en uke hvor jeg ökte med f eks t smaksporsjoner hver dag. etter en uke gav jeg full porsjon pä kvelden. sä begynte jeg med tilvenning av ny porsjon ,sä etter 2 uker hadde han kommetopp i to porsjoner gröt, en morgen og en kveld. begynte som sagt med risgröt men sä begynte jeg med ris/hvete. man skal bare bruke en og en gröttypeom gangen, sä ikke bytte för etter noen dager. gav ogsä fruktmos litt sänn ettersom, tilvenner med noen teskjeer av gangen hver dag. har ammetför mältidene, men han hadde ammevegring sä mätte gi mest flaske noen dager og da gir jeg flaskeetter mältidene, han likerikke sä godt vann. har hört at dersom man ikke ammer skal man gi vann til maten. ellers kan man gi vann innimellom matskjeene, eller etter, eller för, men tror da han hadde blitt for mett av en flaske melk för gröten. har ogsä etterhvert begynt med tilvenning av middagsglass og gär frem pä samme mäte när det er nye matvarer. man skal visst introdusere en matvare av gangen, og ikke ny för tre dager etter, dog dette er bare i starten da tror jeg. etterhvert kan man nok det:)lykke til

Skrevet

glemte si ,begynte när han var fire mnd;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...