Gå til innhold

Å gifte seg HELT hemmelig for venner/familie.. hvordan gjøre det når man må sende forlovererklæring, og ha vitner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi vil gjøre det på tinghuset, men hvordan løse dette uten å involvere noen?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi gjorde dette.

Fikk et vennepar til å fylle ut papirer og de var med oss på tinghuset.

Ingen andre viste noe - før etterpå.

Går ikke an å gifte seg på tinghuset uten forlovererklæring og vitner.

Skrevet

Du får venner til å skrive under forlovererklæringen på forhånd, regner med dere kan stole såpass på forloverne at de holder kjeft. Så ordner dere med neon andre som vitner, hvis dere er heldige kan tinghuset hjelpe om dere spør i god tid. Vitne og forlover trenger jo ikke være samme person! Jeg var forlover for min venninne som giftet seg i kirken med organist og klokker som vitner.. Ingen av forlovere eller andre visste noe før etterpå. Jeg visste jo AT de skulle men ikke NÅR.

Skrevet

Giftet meg i Tingretten i fjor - og ansatte der stilte som vitner. På forhånd hadde en venninne skrevet under som forlover.

Vitnene var flotte kvinner som hadde gjort dette flere ganger før. Vi hadde med barna, og vitnene tok "vare på dem" under selve vielsen. Snakket med dem og satt ved siden av dem.

Etterpå tok de flere bilder av oss (ta med eget kamera).

Dagen ble veldig vellykket og det var faktisk ganske romantisk å gifte seg i all hemmelighet.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svarene, håper det lar seg ordne med vitner fra tinghuset :-)

Hadde også håpet på at vi kan ha barna med, de er for små til å ta bilder, så vi får ringe å snakke med noen der :-)

Er det vanlig å ha på bunad/brudekjole når man gjør det der, forresten?

Skrevet

Hvorfor må man egentlig ha forlovererklæring?

Annonse

Skrevet

Vi har også gjort dette. Vi hadde da med forlovere som hadde skrevet under på papirene på forhånd. Så når alt var over dro vi og overrasket foreldrene mine som skjønte lite av at vi kom i dress og fin kjole en fredags ettermiddag på trappa :-) Jeg var i brudebutikk og kjøpte selskapsskjole, var super fornøyd med det. Mannen hadde ny dress og slips som matchet kjolen. Dro på br. reise morgenen etter :-) skulle gjerne gjentatt dette, men om 3 uker har vi 3 års bryllupsdag :-) tvi tvi

Skrevet

Det hørtes fint ut, har vurdert å ha på meg bunaden men er litt usikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...