Gå til innhold

Erfaringer med brystskjold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har forsøkt brystskjold pga ekstremt såre brystknopper? Hvordan gikk det med dere, melkeproduksjon, sårhet, babyens sugeteknikk, osv? Hvor lenge brukte dere de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg brukte skjold med førstemann grunnet såre brystknopper. Dette gjorde at jeg greide å amme bayen. Det gikk veldig fint å starte med disse! Etter noen uker med skjold var jeg klar for å slutte med dem, men da ville ikke jenta suge pupp lenger.Etter noen dager med desperate forsøk på å gi mat uten skjold, og uten hell, tok jeg kontakt med barsel poliklinikk. Der fikk jeg hjelp til å legge babyen riktig til brystet, og da tok hun pupp igjen uten skjold umiddelbart. Med riktig liggestilling og riktig tak i puppen forsvant alle problemene og sårheten.

Nå har jeg fått nok en baby, og har enda en gang fått et åpent sår i den ene brystknoppen. I dag startet jeg med skjold på denne ene puppen, og babyen hadde ikke problemer med å spise fra denne ei heller å suge fra den uten skjold!

Lykke til!

Skrevet

Har brukt skjold hele veien jeg. Han får ikke tak uten og til slutt ville han ikke prøve uten heller. Har ikke hatt noe sopp, såre knopper eller betennelse når jeg ammer med skjold. Det er deilig. Han har alltid fått i seg mer enn nok melk og vi ser ingen problemer med å bruke dem :)

Skrevet

uten skjold hadde gutten min endt opp med flaske... eneste mulighet for ham å få mm på. ble veldig stresset på barsel om at det er så viktig å pumpe seg etter amming noen ganger i døgnet for å opprettholde produksjonen og unngå brystbetennelse. gutten min er 4mnd og jeg sluttet å pumpe for en mnd siden. har gått så fint så :) har prøvd å slutte med skjold noen ganger, men har ikke lykkes dessverre

Skrevet

Tusen takk for at dere deler erfaringene deres med meg :-) Har kjøpt skjold, men ikke tatt dem i bruk enda. Er litt redd for at hun ikke skal klare å ta puppen uten den etterhvert... :/ Men jeg er faktisk litt bedre i dag, så jeg satser på at det går veien nå og at jeg slipper å ta de i bruk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...