Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg får bebis i mai, og har en aktiv gutt på da 18 mnd i tillegg. Tenker at det kan være greit å bære med seg bebis i hus og daglige rutiner, særlig den første tida.

Hadde et sånn laaaaangt elastisk greie til de to første, som ble kokvarmt for barnet og et pes uten like å knytte på for meg (ja, jeg var virkelig det paret i avis-reklamen!).

Nå vil jeg har noe som er behagelig, kjapt å ta på, og viktigst: bra og behagelig for barnet.

Fortsetter under...

Enig i at Mei tai er mye enklere enn sjal. Du må fortsatt knyte, men det er ikke så komplisert og det går dessuten raskt.

Det finnes også lommeslynge, enten fastsydde(type peanutshell) eller med ring som du kan bruke til å ha en nyflødt i, evt. bære en litt større baby på hofta med.

Da vil jeg få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe!

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=)

Instruksjonsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 4 mnd nå og eeeelsker det :D

Hmmm ... Ser ut som noe jeg bør skaffe meg. På lotusbarn står det at man kan bære barnet i froskestilling. Jeg trodde froskestilling betydde at barnet hadde føttene oppi sjalet, men jeg synes ikke jeg ser det på bildene ... Lykkeli & gla: Bar du det nyfødte barnet med beina hengende ned? Kan man det sålenge knærne er høyere enn rompa?

Ja, jeg bar med beina hengende ned helt fra starten, bare passet på at knærne var høyere enn rompa. Var sånn jeg fikk forklart det i bærebutikken, og også slik det står forklart i brosjyren som fulgte med, så regner med at det er OK=)

Utrolig god investering for min del ihvertfall, jeg har brukt det myyye, spesielt siden lillesøster er av "kose-masse-tett-inntil-mamman-min"- typen og ikke så veldig fan av å ligge alene og sove ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...