Gå til innhold

Syns det er vanskelig med denen søknaden om foreldrepenger, jeg :(

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt inn min søknad nå...håper jeg fikk gjort alt rikitg! Arb.giver sendte akkurat inn et skjema nå pga at jeg ble delvis sykemeldt...det er jo samme skjema som han skal sende inn mtp min foreldrepenge-søknad. Må han da sende inn et nytt skjema kun beregnet på foreldrepenge-søknaden eller?

Syns det er mye vanskeligere denen gangen å ordne dette enn det har vært med de to andre, altså!!!

Fortsetter under...

Enig med du. Blir helt forvirra av dette nye skjemaet, jeg. Syns nesten alle punktene tar utgangspunkt i at det er fedrekvoten jeg skal søke om. Sitter og svetter over det nå, og er egentlig litt sent ute fordi jeg venter på at regneskapskontoret vårt skal bli ferdig med fjorårets regnskap for oss. Vi er bønder, og det kompliserer litt. Jeg har ikke alle papirene klare, men tenker at nå må jeg bare få sent avgårde dette skjemaet i det minste, så får jeg ettersende det andre.

Jeg kan nok ikke gi deg noe svar på detaljer rundt hva arbeidsgiver skal sende inn, for jeg er totalforvirra som det er. Aner ikke hva jeg selv skal sende inn :-( Men kan trøste deg med at vi er flere som sliter :-/

Ja, arbeidsgiver må sende inn et nytt skjema selv om de har sendt det inn i forbindelse med sykepenger.

Dette har med kontroll å gjøre. Jobber ved nav forvaltning og vi har hatt mange feilutbetalingssaker ved at det ikke sendes inn nytt skjema.

Dette bla a fordi noen arbeidsgivere forskutterer sykepenger og ikke foreldrepenger eller omvendt, dette er informasjon som kommer frem på skjema.

Selv om det kan høres sært ut for de som skal søke så er det altså en grunn til det. Hos oss er det hvertfall slik at ved ny ytelse skal det sendes inn et nytt skjema.

Men jeg er helt enig i at skjemaet er veldig tungvint. Du skal kunne få hjelp ved ditt lokale nav kontor, men leser jo stadig at det ikke er så mye hjelp å få der.

Jeg syns de nye skjemaene for foreldrepenger er utrolig mye bedre enn de gamle ihvertfall! Det var ett par punkter jeg ikke klarte å svare på. Gikk derfor ned på Nav sine kontorer å å sa ; Hei, jeg trenger hjelp til å fylle ut det siste her. Null problem.

De er mye mer behjelpelige nede på kontorene i forhold til på tlf. :)

Annonse

Hei Nisand :)

Jeg leste litt nøyere på nettsidene til NAV og da forstod jeg egentlig at han må sende inn et nytt skjema, ja - men tusen takk for utfyllende svar!

Håper bare alt bli rikitg nå da ;)

En fin dag til dere alle :)

Stress med disse skjemaene, helt enig!

Jeg gikk først på NAV og fikk litt hjelp. Senere, når søknaden OMSIDER var sendt inn (jeg var treg) ringte jeg inn til NAV i etterkant for å forsikre meg om at alt var i orden. Hun sjekket saken min og sa at det var nettopp sendt purring til arbeidsgiveren min om skjemaet som de skal sende inn. Syns det var veldig greit å få svar på telefon også, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...