Gå til innhold

Hvor aktive er dere/har dere vært under graviditeten? (fortrinnsvis friske gravide)

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer litt på hvor aktive dere andre gravide er/har vært under graviditeten? Selv er jeg 20 uker på vei, og har væst så utrolig heldig med formen at jeg nesten ikke kan tro det selv. Jeg har nesten vært mer aktiv nå når jeg er gravid enn når jeg ikke er gravid. Jeg har jo sofapotetgenet så det holder, så var jo veldig redd for at jeg skulle synke helt sammen og bruke trøttheten som unnskyldning (den dørstokkmila er nemlig ekstra lang for meg syns jeg).

svømmer/vannairobik 1 gang i uken

ridning (dressur i hall på rolige hester) 1 gang i uken

skikjøring (så ofte jeg får mulighet i helgene)

og turgåing hver dag

Hva med dere andre? Kanskje litt kjedelig spm, men jeg er nysgjerrig ;)

Fortsetter under...

Hehe - sikkert ikke mange som vil svare av dem som overhodet ikke er aktive. Lett å få prestasjonsangst av det du forteller:)

(jeg er selv veldig aktiv, sikkert derfor jeg svarer...trener Zumba, styrke, går på ski og går på Yoga. Jobber fullt og studerer ved siden av - og har 1 barn fra før. Er i uke 26 nå. Men er heldig - som ikke har noen store svangerskapsplager).

ja, jeg innså vel igrunnen at det var en viss risiko for at inlegget kunne fremkalle prestasjonsangst. Jeg regner meg selv som litt smålat, så har vært strålende fornøyd med å holde aktivitetsnivå oppe (men så er jeg jo som sagt veldig heldig med lite/ingen plager i svangerskapet). Jeg hadde ikke forventet å være så frisk. Tenkte vel at jeg kunne få litt inspirasjon eller noe i den duren med å høre fra andre hva de driver med av aktivitet....Er jo mye her inne om hvor dårlig man er, hvor mye/lite man legger på seg osv...Så tenkte at et inelgg om hva man faktisk klarer hadde vært fint. Men men, forum funker jo veldig godt for å få ut frustrasjon, så skjønner jo at man ønsker å vektlegge problemer/utfordringer.

Uansett, gøy at noen er aktive og har det bra i svangerskapet da! Vi er nok mange mange, selv om det er mest fokus på utfordringene ved å gå gravid ;)

Jeg ble kvalm av å bevege meg, så var ikke akkurat aktiv de fire første månedene.. heh. Og etter kvalmen kom bekkenproblemene, så jeg har vært ganske lite aktiv dessverre... men ja, det er vel ikke helt friskt nei. :P Hadde jeg vært i bedre form tror jeg at jeg hadde satt ekstra innsats i fysisk aktivitet, selv om jeg egentlig er ganske lat.

Jeg fikk bekkenløsning ganske raskt, men jobbet fulltid frem til syvende mnd på sykehjem før jeg bare måtte gi opp. Jeg fikk ikke gjort noe særlig annet enn å jobbe, fordi jeg fikk veldig store smerter etter hver vakt jeg hadde, i bekkenet. På sykehjem er det jo veldig mye tråkking, endel tungt stell osv.

Annonse

Jeg er en fryktelig lat person, så jeg trente ikke i det hele tatt. Jeg er tynn fra naturens side, så da finner jeg ikke nok motivasjon heller. Heldigvis gikk fødselen greit selv om jeg er en skikkelig lating :(

Skyt til deg HI! :D Du er flink!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...