Gå til innhold

Dere med baby/barn med atopisk eksem...

Anbefalte innlegg

Min sønn fikk atopisk eksem da han var rundt 2-3 mnd.. Mye skurv i hodebunn i tillegg..

Det jeg lurer på er, ammet du eller ga du mme da barnet fikk eksem og reagerte h*n på enkelte ting du spiste/drakk?

Fordi nå i helgen drakk jeg litt mer brus enn vanlig og da synes jeg eksemet blusset veeldig opp.. I går kveld var han litt små hoven i ansiktet og rundt øynene..

(jeg fullammer, han er 6mnd straks)

Ringt helsesøster i dag og hun skal ringe meg tilbake senere...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142879909-dere-med-babybarn-med-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Har en gutt med atopisk eksem. Hadde veldig tørr hud fra han var født. Fikk bekreftet atopisk eksem ved ca 6mnd.

Han har aldri reagert på noe jeg spiste. (ammet han) Og har siden heller ikke reagert på noe han spiser selv. Mangen har sagt at jeg ikke må gi han det og det, men siden han ikke reagere på det mener legen at han kan spise alt. E- stoff godteri var visst noe av der vanligeste å reagere på isåfall...

Sønnen min er nå tre år og må smøres daglig. I perioder med hydrokortison og fukt, men oftest med bare fukt.

Noen barn reagerer på ull. Jeg kuttet ut ull, men merket at han ble svett i bomull og fikk da mer eksem. Så nå bruker vi ull. Han tåler ikke all ull, så må prøve oss frem litt. Stikketøy kan han ikke ha rett på kroppen.

gutten min har hatt barneastma i tillegg.

Lykke til.

Hei.

Har en gutt med atopisk eksem, fikk det første gang da han var 4 måneder og hadde smakt grøt for første gang. Jeg ammet frem til han var 10 mnd.

Da han begynte å spise mer vanlig mat ble eksemet verre. Var hos legen med ham som tok prøver, og det viser seg at egg og sitrusfrukter er han allergisk mot, og dette slår da ut som eksem. Han blir også verre i kulde og om han bruker ull. Såpe med parfyme irriterer også huden hans, her er det bad bare en gang i uka og da med olje og parfymefri såpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...