Gå til innhold

syng for magene deres :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte det med førstemann, men gjorde det aldri. Nå er nr 2 blitt to og en halv uke, om han begynner å hylskrike kan vi prøve alle triks i boka uten at det hjelper, men om jeg vugger lett og synger "natta-sangen" til storebror er det stilt på 5sekunder :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, dette har jeg også hørt, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri kommer til å synge for magen. Føles ikke helt naturlig av en eller annen grunn.... MEN, jeg synger mye for de andre ungene og håper huleboeren drar nytte av dette :P

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Både synger og prater rolig til han som gjemmer seg inni magen her + beroligende stryk mot rygg/rumpe, hjelper på kvelden alerede merker jeg. Han var så aktiv på natt, ingenting hjalp, fikk tips om å stå opp og være i bevegelse i 2-3 timer pr natt i noen dager, men det hjalp heller ikke. Var desperat, og startet å stryke hånda over magen der ryggen hans lå, og sa med rolig stemme at han måtte sove på natta, ikke slite ut mammaen sin, også sang jeg litt, ble rolig. Lå og strøk magen til jeg sovnet, gjentok det i en uke, og nå er natten sovetid for både meg og huleboeren min :)

Skrevet

Hihi og det er jo så korselig å synge til babyen der inne :)) Jeg har sunget en del for lillegull gjennom siste halvdel av svangerskapet - gjerne yndlingsbarnesangene mine. Nå de siste ukene (er i uke 37) begynner babyen å rører på seg når jeg synger sangene, selv om han i utgangspunktet er rolig. Særlig når jeg kommer til en bestemt sang kjenner jeg små bevegelser - utrolig morro! Hvis lillegull er urolig der inne blir han roligere når jeg synger :)) Det blir spennende å se om han gjenkjenner sangene når han er født <3 Det var jordmor som oppfordret meg til å synge. Rart var det i begynnelsen, men nå er det bare korselig!

Skrevet

Jeg har tatt en trall ved begge mine forrige svangerskap og begge ungene har roet seg når jeg har gjentatt sangen når de hadde kommet til verden.. Er ikke like flink denne gangen.. Men jeg synger stadig sammen med radioen og håper at han knøtte husker det når han kommer ut!

Å synge for magen er et godt tips!

Lykke til med sang "karrieren" jeg tror dere vil tjene på det, om ikke penger så fred og ro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...