Gå til innhold

Igangsetting av fødsel, hvor lang ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tid tok det før du fødte?

Vet dette er enormt varierende og individuelt.

Skal settes igang i morgen og er nysgjerrig! :-)

Jeg ble strippet på onsdag, så det er litt modning der. Vet dette kan ha en del å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt i gang ved å ta vannet, var moden og hadde 2 cm åpning. Ble strippet to ganger, men det hadde ingen effekt. Fra de tok vannet tok det 12 t til barnet var ute. Åpningsfasen gikk fint, varte fra kl 9.00 til kl 16.00. Men brukte 4 t på å få han ut, han satt fast. Ble vakuum til slutt. hadde veldig tette og intense rier, men fikk epidural. Anbefales ved igangsetting, riene kan bli veldig tette og intense!

Lykke til!!

Skrevet

fra de satte igang fødselen min til jenta var ute tok d ca 30 min.

Skrevet

Jeg var moden, ingen åpning. Fikk en kur på morgenen, uten at jeg merket noe, bare regelmessige kynnere som dabbet av utover kvelden. Fikk ny kur morgenen etter, regelmessige kynnere hele dagen, ingen smerter. Ble sjekket kl 16.00, hadde da 2-3 cm, og vannet ble tatt. Da startet riene, og etter 3,5 time var babyen ute :)

Skrevet

Jeg ble igangssatt på overtidskontroll, det var ingen modning. De satte inn en pille rundt 10-11 tida, jeg dro hjem og sov mens mannen min dro på jobb. Så dro vi ned igjen sekstimer etter på, satte en ny pille. Fikk beskjed om at jeg ikke fikk flere runder før dagen etter og at de ikke trodde det kom til å skje noe mer før dagen etter.

I nitiden på kvelden begynte det å gjøre vondt, fikk tilbud om badekar. I ellvetiden fikk jeg tilbud om lystgass. I halv etttiden mente de at fødselen var i gang. Og klokken fem om morgene lå jeg der med lille venn.

Vondt og "raskt". I følge jordmor hadde de gått "litt fort" fra null åpning til 10 cm, derfor hadde jeg veldig tett rier. Jeg husker ikke veldig mye av det, bare at det var vondt, og at jeg prøvde å "dope" meg på lystgass.

Skrevet

Jeg ble satt igang kl. 9 på en mandag, fødte 15:19 tirsdag :)

Skrevet

Helt umoden ved start, først kateter, så x antall tabletter, så tok de vannet, så fikk jeg drypp og epidural. Startet på en mandag og fødte ikke før torsdag kveld...Ønsker ikke en reprise av den fødselen kan du tro;)

Skrevet

Fikk satt modningstabletter kl 11 på formiddagen. Disse gjorde at jeg modnet og åpnet meg 1-2 cm. Ble strippet i 16 tiden, begynte å merke de første riene mellom kl 17 og 18. De tok seg hyppig opp og allerede kl 19 måtte jeg jobbe/puste meg gjennom de. Gutten min var ute rett før kl 3 på natta.

Så det tok altså ca 14 timer fra modningspillene ble satt, og ca 9 timer fra de første merkbare riene.

Skrevet

Ja, her var det mye varierende, som forventet ;-)

Takk for at dere delte deres erfaringer med meg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...