Gå til innhold

Hvilken barneskole har best rykte/er best i Drammen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, skolen er vel ny, men området Rødskog/Gulskogen har vel i ganske mange år vært preget av at det bor mye "rart" der, og jeg mener med det ikke å antyde noe rasistisk.

Jobbet som vikarlærer på Rødskog for noen år siden, så jeg vet hva jeg snakker om...

Fjel Skole har et ufortjent dårlig rykte.

Jeg har et barn som går der på 4 året og vi er veldig fornøyd med skolen, lærere og medelever.

Ja det er mange utlendinger på skolen, men mangfoldet er noe man ikke legger merke til.

Det er 60% etnisk norske elever i klassen hos barnet mitt. Vi har 2 helt norske lærere.

Fjell Skole har pga mange utlandske elever den skolen i Drammen med mest penger, noe barna merker.

Skolen skal i løpet av noen år, både bygge ut og pusses opp + det kommer en helt ny aktivitetshall / flerbrukshall på skolen.

Det er et engasjert FAU på skolen. Det eksisterer lite mobbing/erting på skolen.

SFO har åpent fra 7:00 til 17:00 hver dag, de drar på turer osv

Skolen har svømmeundervisning for alle elever.

Er kunst og håndverk / sløyd

MAtkunnskap

Skolen er fra 1-7 klasse, så¨har du Skoger Skole som har fra 1-7 klasse og alle elevene går på Galterud Ungdomsskole 8-10 klasse, der alle 3 skolene samarbeider veldig godt.

1 gang pr år er det Disco på skolen som FAU arrangerer i gymsalen for alle elvene.

I klassen hos mitt barn har det alltid vært veldig bra foreldre og elven miljø, der vi har hatt mange fine aktiviteter + avslutning før sommer og jul.

Så jeg vil absolutt anbefale Fjell Skole,

Skolekretsen er hele Fjell, Søndre Fjell, Galterud, Austad, Austad Skog og deler av Frydenhaug - så er en stor skolekrets. Bor selv på Galterud.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...