Gjest Skrevet 13. februar 2011 #26 Skrevet 13. februar 2011 Takk for det Kanskje snart <3 86 :-) Leste et svar her inne på bim for en stund tilbake om en som anbefalte å ta pillene på kvelden for å unngå bivirkninger... Men bivirkningene kommer vel ikke med en gang uansett :-) Blir spennende dette her altså, selv om jeg kjenner det er litt skummelt å proppe kroppen full av rare medisiner ;-P
Make№4 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #27 Skrevet 14. februar 2011 God morgen og så koselig å se at det har vært mye liv her inne i helga...:-) Jeg er på dag 14 idag,og vanligvis bruker jeg ha EL på dag 13/14, men ikke denne mnd ser det ut til... Tester etter EL men negative så langt og tror den er forsinket med opptil ett par dager iallfall..bruker å ha tydelige EL smerter, men nå er det helt rolig.. Når fikk dere EL etter at dere startet med pergo?
monika70 Skrevet 14. februar 2011 #28 Skrevet 14. februar 2011 Her er det også neg el-tester... Er på dag 14. Har testet fra lørdag da jeg har hatt mye "stikninger" i eggestokkene, og derfor tenkt at nå er vel el rundt hjørnet, men nei.. Men har heller ingen andre tegn til at el er på vei.. er litt bekymret for å ikke ha helt kontroll på når den kommer... Er også spent på når andre fikk el etter å ha startet med pergo.
SallySue Skrevet 14. februar 2011 #29 Skrevet 14. februar 2011 Hei Make№4,15pp og monika70 ! Jeg hadde ikke hatt mensen på flere mnd da jeg begynte på Pergo, men fikk EL på dag 10 - 11 etter første tbl i Pergokur, og da tikket TR inn nesten eksakt 14 dager etterpå.
Kanskje snart <3 86 Skrevet 14. februar 2011 #30 Skrevet 14. februar 2011 Hei Make№4,15pp Jeg fikk EL ca 2 dager senere med Pergo denne måneden. El kom på CD 17 istedetfor dag 14/15 som tidligere. 6 DPO i dag, krysser fingrene )
Kanskje snart <3 86 Skrevet 14. februar 2011 #31 Skrevet 14. februar 2011 mamma i 2011? Høres ikke ufornuftig ut å ta Pergoen om kvelden dersom symptomene oppstår i timene etter man har tatt tbl. For min del har jeg kjent virkningen/bivirkningene av Pergo til alle døgnets tider selv om jeg har tatt de om morgenen. Verst om natten med hetetokter. Og jeg som bare går på enkel kur... Lurer på hvordan jeg hadde reagert på dobbel eller trippel! Har EL av meg selv, så da holder det sikkert med enkel kur får jeg håpe
Kanskje snart <3 86 Skrevet 14. februar 2011 #32 Skrevet 14. februar 2011 Hei Sallysue Tror det er litt forskjellig fra lege til lege (gynekolog) hvordan de praktiserer med Pergo. Jeg fikk beskjed av min gynekolog at jeg måtte ha pausemåned mellom hver (enkle) kur ettersom Pergoen virker i 2 sykuser. Hun snakket også om faren for overstimulering og noe økt risiko for flerlinger. Jeg har som sagt EL av meg selv og kan tenkes at gynekologen min mener at jeg ikke bør "overdrive" med Pergo da hun ikke finner noe gale hos meg så langt, Noe redusert sædkvalitet hos sambo da, men hun mente vi fint skulle klare å bli gravid selv om. Mitt råd er å følge legen/gynekologen sitt råd da dette ofte er individuelt tilpasset hvert enkelt tilfelle. Det som er rett for andre er gjerne ikke rett for deg:)) Lykke til!
Make№4 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #33 Skrevet 15. februar 2011 Hei Kanskje snart <3 86 :-) Bare ett spørsmål...fikk du mere vondt under EL med pergo..? Jeg har jo også EL av meg selv..:-) Jeg fikk positiv EL test i går på dag 14 faktisk....Hurraaa,men har såå lite EL smerter nå enn det jeg vanligens har.. Bruker kjenne EL veldig godt,men kansje det har noe å si at jeg har kjent murringer helt siden jeg startet med pergoen... Vel får se hvordan dagen blir....bruker ha positiv test i 2 dager, så det kan vel komme! :-) Lykke Til Jinter!!
SallySue Skrevet 15. februar 2011 #34 Skrevet 15. februar 2011 Takk for tipset Kanskje snart 86! Jeg skal vente til neste gang, men hvordan regner jeg det dersom det tar nye 80 dager før TR kommer på besøk? eller skal jeg regne ca 30 dager +- og starte dag 5? hva ville dere gjort?
Lillemy36 Skrevet 15. februar 2011 #35 Skrevet 15. februar 2011 Heisann "Make№4,15pp", tenkte jeg skulle svare deg hvordan jeg kjente det.... kjente vel murringer i forkant av EL, men det ble direkte vondt under "bompibomp" på selveste EL dagen...., men det hjalp:-)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 15. februar 2011 #36 Skrevet 15. februar 2011 Hei Make№4,15pp Ja jeg har nesten ikke kjent EL tidligere før jeg begynte på Pergo denne pp. Denne gangen kjente jeg det veldig godt, nesten som sterke luftsmerter mde stikninger Oppblåst var jeg også. Kjente det mest i dagene før EL, rundt da jeg fikk Peak/Max på CBFM. Du har sikkert hatt EL selv om du ikke kjente det så godt. Nå må du bare legge inn aksjer, så skal jeg krysse alt jeg har for deg Lykke til )!!!
monika70 Skrevet 16. februar 2011 #37 Skrevet 16. februar 2011 Er på dag 16 idag, og ikke fått pos test på el enda... Begynner å bli engstelig for at den kan ha vært ekstra tidlig denne gang siden jeg gått på Pergo?.. Begynte å teste fra dag 12 m billigtester, hvor det er en sterk strek og en veldig , veldig svak. Kan det bety at det fortsatt er håp om å få el? Mener jeg har fått helt blendahvite etter el tidligere. Noen som vet?
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #38 Skrevet 17. februar 2011 monika70 Jeg har hørt at det er mer vanlig å få forsinket EL med Pergo, og ikke for tidlig... Men man kan vel aldri vite sikkert. Når jeg tester med billigtester for EL, så får jeg alltid en svak strek uansett når på døgnet jeg tar den. Når jeg har EL derimot er den veldig tydelig positiv. Kanskje du bør teste både morgen og ettermiddag? Noen har visst veldig kort LH-topp. Er det noen av dere som sliter litt mer bivirkninger av Pergotime? Jeg er på fjerde dagen med Pergo nå, og har mye vondt i hodet og en forferdelig ekkel smak i munnen (som gjør at all mat smaker æsj og jeg klarer nesten ikke spise). Kjedelig, men det er jo absolutt verdt det hvis det blir en spire av det ;-)
monika70 Skrevet 18. februar 2011 #39 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har testet både morgen og kveld fra dag 12, men heldigvis slo den pos ut igår kveld, på dag 17 likevel!! Så nå er vi igang!! De bivirkningene jeg har merket, har vært hetetokter om nattan..til tross for så kaldt det har vært! Har i de senere dager hatt mye hodepine, litt usikker på om det har med Pergo å gjøre eller tilfeldig?
lykkeliten1 Skrevet 18. februar 2011 #40 Skrevet 18. februar 2011 Hei alle dere på pergo! Kroppen er en merkelig sak. He he.. Har gått på 3enkle pergokurer, me mange bivirkninger. Gråpter for det minste og ganske vondt i magen. Denne pp har jeg tatt dobbel pergokur og har ingen bivirkninger....Vi får se om det kan hjelpe oss denne pp da. Kan også si at med pergo kommer EL som en klokke. Kommer alltid på dag 14 eller 15. Dagen er i dag! Vi har lagt inn aksjer hele uken. Vi koste oss i går og jeg fikk positiv EL-test i dag morges. Tror dere det er lurt å gjøre det i dag også? eller er det bedre med en liten runde i morgen tidlig? Hva tror dere? Blir kanskje litt rett på sak, men. Vi her inn er jo vant til slike saker vi....
Make№4 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #41 Skrevet 21. februar 2011 Dytter oss litt opp da vi var langt nede... Da er jeg på 6 dpo idag...kan vel ikke si jeg kjenner så mye,foruten en del murringer og stikninger nedentil i området rundt egglederene. Har også sinnsykt såre og ømme brystvorter,men dette er jo også bivirkninger av pergoen. Teller dager til ikm,den 1-2 mars...men har ikke på følelsen at vi er heldige denne mnd heller.. Hvordan går det med dere andre?:-)
lykkeliten1 Skrevet 21. februar 2011 #42 Skrevet 21. februar 2011 Jegt er på 2 DPO. Har ømme pupper og har ikke vondt i magen, men er litt tung eller hva jeg skal si, Kjenner et lite press liksom....Disse tingene har jeg kjent hver gang jeg går på pergo, så det ikke noe nytt og spennennde som skjer. IKM 2 mars. Venter...Har liksom gjort alt "riktig" og satt alle kluter til...Men jeg har mine tvil om at det skulle klaffe denne pp...Som før..
monika70 Skrevet 22. februar 2011 #43 Skrevet 22. februar 2011 Hei! Jeg er ikke sikker på hvilken dag jeg er, hadde pos eltest 17. og 18., neg 19. Uansett, er jeg nok med i gjengen som leter etter symptomer på mulig graviditet!! Er jo første pp med pergo, og vet ikke helt hva som er bivirkninger eller reelle symptomer..? Har ømme/såre brystvorter (som jeg synes også har blitt større?) og har en del murring/tyngdefornemmelse i livmor. Ellers ingenting annet jeg merker. Hvordan er det der med utflod - er det symptom? Har ikke noe særlig utflod etter el.. Tenker jeg vil teste rett over helga!
tiemie Skrevet 23. februar 2011 #44 Skrevet 23. februar 2011 Hei! Henger meg på her. Starter opp med pergo i morgen (dag 3). Dette blir første pergokur etter en MA. Har jo gått på endel pergokurer før, og de funker for meg, så nå krysser vi fingrene for at spiren sitter ganske raskt! Bruker ikke ha noe særlig bivirkninger av pergoen, bare litt hetetokter og det overlever man ;-)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 23. februar 2011 #45 Skrevet 23. februar 2011 Hei alle Da var TR kommet hos meg på CD 32, 16 dager etter første positive EL test. Da var første pp med Pergo over og spiren satt ikke denne gangen heller så da går jeg og sambo inn i 17 pp Hadde heldigvis ikke altfor store forventninger til første runde med Pergo eller generelt sett så da ble ikke nedturen så stor denne gangen... Mine "pergosymptomer" som skilte seg ut fra de vanlige PMS-symptomene jeg har hatt før var: - HETETOKTER - Såre brystvorter - Kvalme før EL - Vandig men ikke slimete utflod ved EL (pleier å være mere slim). Litt beskymret for at Pergo har endret utfloden til ufruktbart sekret (?) - Mye utflod i lutealfasen helt frem til TR - Rare drømmer, mange mareritt Fikk svar på Progesteronprøven som ble tatt ca en uke etter antatt EL i dag og den var på 87,5!! Før jeg begynte på Pergo var den ca 35 mener jeg å huske. Veldig flott eggløsning i følge gynekologen denne pp og hun vil at jeg skal fortsette med enkel kur. Fikk forresten en tullestrek på en graviditetstest denne måneden med den var nok bare en defekt test siden streken var altfor tynn og litt for langt til høyre men den var knall rød uten tvil. Ble langt dette... Ønsker alle lykke til videre denne pp og krysser alt jeg har for at dere får positiv test snart )
LC87 Skrevet 24. februar 2011 #46 Skrevet 24. februar 2011 Heisan Et lite spm. Nøyaktig hva gjør Pergo?? Ser her at det er flere som har EL av seg selv, og som går på Pergo. Jeg har nettopp gått på Provera i 3 mnd for å få TR, men ingen EL er kommet. Spørs om jeg ikke må begynne med Pergo.... Alt jeg ønsker nå er å se en pos EL test så jeg vet at jeg har det, og kan kjøre på for å få til en spire..., Men akkurat nå er mitt største ønske EL...
Make№4 Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #47 Skrevet 28. februar 2011 Dytter oss opp da vi låg langt nede på side 2.. Hei LC87.. Jeg er av de som har regelmessig syklus og EL av meg selv,men fikk pergo for å få litt drahjelp da vi er inne i vår 15 pp. Veldig enkelt forklart så er Pergotime et legemiddel som gis når det mangler eggløsning eller når syklusene er sjeldne/ikke kommer hver måned,eller som en ekstra drahjelp til de som har holdt på en stund. Det hjelper til med å sette igang eller "speede" opp eggløsningen..hehe..:-) Har lest en del rundt på nett og ser jo at noen som får provera også får pergo for å få EL. Ikke alle som har effekt men er jo verdt å prøve..:-) Lykke til!! :-)
SallySue Skrevet 28. februar 2011 #48 Skrevet 28. februar 2011 Hei jenter !! Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Jeg har forsøkt å holde meg unna en stund for å ikke bli helt hjernevasket av babyprat Her i leiren er det ikke mye optimisme for tiden. Etter jeg begynte på Pergo gikk det 24 dager til TR kom. Det var helt fantastisk og jeg tenkte at NÅ blir det endelig litt regelmessighet i sykluser etc. Men nå er det dag 18 etter TR og EL testene er så hvite så hvite... Hva skjer?? Dette er en "friperiode" så har ikke tatt Pergo denne syklusen, men skal ta enkelkur igjen neste periode. Liker ikke denne prøvingen med EL tester og sånn...
Lotte_71 Skrevet 1. mars 2011 #49 Skrevet 1. mars 2011 Jaja, da veit jeg ikke jeg altså........... Tok en test på søndag (midt på dagen) Svakt svakt positiv. Tok en test mandag morgen - Svakt svakt positiv. Tok en test mandag dag - Svakt svakt positiv. Tok en test tirsdag morgen - Svakt svakt postitiv. Kjøpte Clear blue test (tok den midt på dagen) Svakt kryss..... Føler meg ikke gravid. Ikke vondt i puppa, ikke lukter jeg noe, ikke kvalm, ikke stikkinger.......... Ingenting Men er sykt sykt sliten og trøtt om kvelden....... Kan liksom ikke komme meg tidlig nok i senga, men det er vel der jeg slapper best av om dagen også når det er så stressete rundt meg........ Går gjerne å legger meg 21.30......... Sovner da som en stein, og sover hele natta........ Skal til legen på fredag, så tar med meg en urinprøve da........ Om ikke TR kommer i mellomtiden......... Spennende dette altså....... Har forsøkt i over 1 år. Gått på 1 dobber pergo kur. Hatt 1 oppholds mnd, og venta nå mens for å starte med dobbelt pergo kur igjen........ Men mulig jeg slipper det???
Make№4 Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #50 Skrevet 1. mars 2011 Hei hei pergojenter... Er nå på dag 29 og 14 dg etter EL, har ikke noe pmstegn denne gangen,noe jeg bruker å ha veldig føre TR,har dere andre pms når dere har gått på pergo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå