Gå til innhold

***Skravletråd for oss på PERGO!***

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da laget jeg en ny tråd, for syns den andre ble litt uoversiktlig da det var mange som hadde forsvunnet over på 1.trimester..

Håper vi snart tusler etter!! :-)

Da er jeg igang med pille nr fire og ingen grusomme bivirkninger ennå,har fått litt hetetokter,er litt kvalm om morgenen og har litt lett hodepine,men ingenting som er verre enn det..

Veldig spent på når EL kommer,da jeg har lest at den kan bli utsatt noen dager,noen med erfaringer der..?

Håper dette hjelper iallfall så vi får en spire sittende fast,enten denne mnd,neste mnd eller om to mnd..:-) Men helst denne såklart!! :-D

LYKKE TIL!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra tiltak Make№4,15pp :)

Dette var min første pp med Pergo, og det er 76 dager siden TR var på besøk sist. For 9 dager siden testet jeg positivt på EL-test og håper nå at jeg enten får en positiv graviditetstest eller at TR kommer iløpet av en ukes tid.

Iforhold til Pergo hadde jeg ingen bivirkninger når jeg tok tablettene, men ca 1 uke etter siste tbl ble jeg veldig humørsyk, vonde bryst, hetetokter, metallsmak i munnen, tørr i munnen etc. men tror det var en blanding av innbilt gravidsymptomer og bivirkninger av Pergoen.

Lykke til alle sammen !! Håper Pergo er løsningen for oss alle :)

Skrevet

Takk for det,syns det ble mer oversikt for oss nykommere...;-)

Det var da jammen lenge siden TR besøk også det da SallySue!

Har du pcos som gjør syklusene dine så lange?

Håper iallfall du får en positiv test jeg da...:-) Krysser for det!! :-)

Da tror jeg at jeg forbereder meg på noen bivirkninger om en ukes tid,kansje like greit å forvente litt også,det er jo tross alt hormoner vi spiser. Gruer meg da litt,for er rimelig sippete som jeg er føre TR uten ekstra hormoner...hehe..

Når er det lurt å begynne å teste etter EL,har vanligvis EL på dag 13 til 15 ett sted?

Skrevet

Hei!

Har begynt på Pergo på lørdag, tar siste tbl i morgen! Er spent på om det vil gjøre susen!! Går jo og håper da i hvertfall!!

Har ikke merket noen bivirkninger, merker egentlig ingenting ennå.. Har prøvd å unngå å lese pakningsvedlegget om bivirkninger, for da kjenner jeg dem helt sikkert. Det eneste jeg er litt opptatt av, er muligheten for overstimulering.. Men med enkelkur skal det vel noe til?

Teller dager til el, for det er da det gjelder!!

Skrevet

Har ikke fått påvist pcos Make№4,15pp, men gyn sa at jeg har antydning til pco, altså har mange gode egg men de vil ikke slippe taket ! Nå har jeg vært å kjøpt mye tester til uka... har IKM 14. februar, men problemet blir å holde seg til den datoen ;-)

Det sies vel at man bør teste etter EL fra dag 9-10 og utover, og da vil du jo ha noe å sammenligne med :-)

Skrevet

Hei, jeg joiner dere jeg :) Har tatt pergo denne pp, tok siste tabletten paa lordag. Har ikke hatt bivirkninger naar jeg har tatt det tidligere men denne gangen... uff, skikkelig emosjonelt vrak og hetetokter om natta. Slitsomt, saerlig det ustabile humoeret. Ikke sur eller noe, men blir skikkelig lei meg av ingenting.. Haaper det klaffer, da er det jo absolutt verdt det!

Skrevet

Hei igjen jenter....såå koselig at fler kom over hit...litt ålreit å følge flere som er i samme situasjon! :-)

Da får vi håpe du får mange modne egg som løsner denne mnd Sallysue!!

Vet alt om hetetokter Suksessterta...Jeg som alltid har måttet kle på meg fordi jeg fryser støtt og stadig,vandrer nå rundt rød i toppen og minimalt kledd... Forferdelig hvor fort det kommer over en!! Phuu.. 8-)

monika70.. Jeg tok siste tabletten idag og merker jeg også har store forventninger i dagene fremover...begynner nok å teste etter EL i morgen da jeg har lest at noen får EL før de vanligvis skal ha den når de går på pergo,mens noen får den myye seinere.... Ser ikke ut som det er noen fasitsvar på når EL kommer så da får en være føre var,har nok med EL tester..

Spennende tid i dagene fremover...og EL hadde jo passet fint å ha på søndag - morsdag!! ;-)

Skrevet

Vil bare komme med noen motiverende ord og fortelle at jeg begynte pergo i begynelsen av januar og nå er jeg gravid på første forsøk :-D

Skrevet

Vil bare komme med noen motiverende ord og fortelle at jeg begynte pergo i begynelsen av januar og nå er jeg gravid på første forsøk :-D

Skrevet

Slenger meg på her jeg....

Så du har blitt gravid fauna00. Gratulerer. Pergo virker...

Skal begynne på min 4, og nå doble kur, i dag.

Blir spennende.

Skrevet

To kjappe spørsmål fra meg.. Hvilke dag i syklusen begynner man på pergo? Og kan man få det hos fastlege eller bare gyn?

Tror jeg har ikm til søndag (hvis smertene forrige helg var el-smerter) og skal til legen 8 dager etter det, tror dere at jeg kan få pergo da, hvis hun er veldig snill? (Har hatt mensen en gang siden juli)

Skrevet

Happy87 2pp

Jeg vet ikke om du kan få det hos fastlege, men min gyn ga meg Pergo og sa at jeg bare skulle starte med en gang siden det var 2 mnd siden sist TR, så da får sikkert du samme beskjed :)

Skrevet

Takk for svar.. Da får jeg bare vente å se om jeg kommer inn her om en to ukers tid..

Skrevet

Jeg får også slenge meg på her........ Fordi det har ikke skjedd mye her, og jeg er fremdeles prøvende med pergo...

Er ferdig med 1 pp med pergo, har hatt 1 oppholds måned. Og dersom TR kommer nå denne mnd, så er det Pergo igjen.......

Jeg går på dobbel kur når jeg tar piller. Men får EL av meg selv...

Husker jeg fikk veldig mye hetetokter med Pergo, men det var de eneste bivirkningene jeg hadde.........

Masse lykke til, til oss alle :o))

Skrevet

Ett spørsmål til dere andre på pergo:

Jeg har tatt tre kurer etter hverandre, to enkle og en dobbel.

Og nå har pergoen ødelagt hele syklusen min, noen som har opplevd det? Jeg hadde mens 14 og 28 januar og igjen 8 februar. Jeg er jo bare mens fri i en ukes tid før den kommer igjen.

Snakket med GU etter mensen kom 28 jan hun ba meg stå over pergo denne mnd og ringe hun når jeg fikk mens igjen. Men hallo er jo bare 10 dager siden. Har ringt igjen og venter på tilbakemeld. Jeg tenker at jeg ikke kan gå på pergo med 14 dagers syklus?

noen med noen gode råd?

Skrevet

Gratulerer med voksende mage Fauna00...da er det håp for oss andre også...:)

Idag er jeg på dag 9 i syklusen og kjenner faktisk en del murringer i nedre regionen...pluss at puppene har blii tyngre og har fått veldig tydelige blodårer...

Litt merkelig spørsmål her....*flau* men har dere andre merket noe på at dere har fått mer utflod? Huff,hva man spørr om...:-P Men merker så veldig godt det,har minimalt ellers, men nå kjenner jeg det nesten som da man har TR besøk... Har kansje noe med at lysten er mye mer fremtredende nå også..hehe...

Skulle EL testet igår, men glemte av alt sammen så da får jeg sjekke i efta for å se om den registrerer noe...:) Har vanligvis to streker på EL testene der teststreken blir sterkere og sterkere..

Heier på OSS!!

Ha en finfin dag! c",)

Skrevet

Hei Kitti. Jeg har og opplevd at pergo odela syklusen min, men paa en annen maate enn hos deg. Mensen kom aldri.. Viste seg at jeg hadde blitt overstimulert og faatt en stor cyste. Saa maatte faa medisiner for aa faa mensen paa rett kjoel igjen. Dette skjedde etter to sykluser med dobbel pergo. Naa har jeg hatt en ganske lang pause og tar enkel kur denne gangen, og det blir minst en mnd pause mellom hver kur for at det ikke skal skje igjen..

Synes kanskje det er litt rart at GU ikke vil ta innvendig UL for aa sjekke at alt ser OK ut? Lykke til hvertfall!

Fikk forresten "hoey" paa fertilitetsmonitoren i dag, saa da haaper jeg EL er om 2-3 dager :)

Skrevet

Jeg fikk trippel pergo kur... Så blir spennende å se om det ble no resultat ut av det!

Skrevet

AAh, nå har jeg snart IKM og klarer ikke vente med å teste!! Har hatt så mange rare symptomer denne pp, men er litt redd for at det bare er Pergo som lurer kroppen min, det er jo tross alt en del hormoner jeg har stappa i meg ! :)

Lykke til jenter ! NÅ skal det sitte hos oss alle :)

Skrevet

Hei SallySue og dere andre...

Har du testet ennå og hvordan nhar det gått? Spennende å følge med....:-)

Selv er jeg på dag 11 i syklusen og merker ingenting...tatt EL tester men negative,EL kommer nok muligens seinere enn tidligere sykluser pga pergoen.

Utålmodig men jobber med saken...hehe..

Nå er det fredag og helg...alltid koselig å samle familien!! Gleder meg til kos og fridager...

God Helg jenter!!

Skrevet

Da kom TR... Jaja, har i allefall endelig fått den etter nesten 80 dager siden forrige, så nå håper jeg den kan komme litt mer regelmessig i tiden fremover !

Men spm, på hvilken dag i syklusen skal jeg ta Pergo? Og når legen har sagt jeg skal ha opphold en mnd, må jeg det da? Eller kan jeg kjøre på og håpe at det er mer effektivt?

Lykke til Make№4,15pp og god helg alle damer og jenter der ute !! TEST POSITIVT :)

Skrevet

Jeg har akurat snakket med legen og jeg får lov å fortsette på pergo, selv om syklusene har vært så korte. Så da blir det 1 tbl i morgen på 5 syklus dag.

Jeg skal tom få komme på kontroll på dag 12. Tenk det...jeg skal få oppfølging:) Så denne mnd skal være vår mnd ( hmm har jeg sagt det før?) jeg skal teste etter El og vi skal ha sex hver dag så fort tanta er vekke. det skal ikke stå på innsatsen.

Sally sue: 5 syklus dag skal de taes på, og ejg har ikke fått beskejd om pausemnd, vet ikke hvor viktige de er, tror det er veldig forksjellig fra lege til lege. Men du kan jo ringe og høre?

Skrevet

Da kommer jeg inn hit også... Vi har prøvd siden sommeren 2008, og skal nå i gang med den første pergokuren... Skal begynne med en enkel en :-)

Er det noen som vet om det spiller noen rolle når på dagen man tar pillene? Skal ta første på mandag er veldig spent her. Håper det er dette som skal til :-)

Skrevet

Hei:)) Hvordan går det med dere jenter? Nå er jeg på CD 21 og dette er første måned med Pergo. Kan se ut til at EL ble litt forskjøvet denne måneden med et par dager. Er bare ca 4 dpo i dag. Jeg fikk en god del bivirkninger av pergoen. Blant annet hetetokter. Har våknet flere ganger om natten av at jeg koker innvendig. Hatt mye mareritt, men vet ikke om det er en bivirkning. Hatt ganske kraftige el smerter før og under EL denne gangen, faktisk hatt en del vondt og oppblåst, men det er verdt det hvis pergoen hjelper på til slutt:D En ting jeg synes var rart, har spottet litt etter EL og det har jeg aldri gjort før. Noen som vet hva årsaken til dette kan være?? Ønsker alle pergodamene her inne lykke til og nå satser vi alle på en velfortjent positiv test snart:))!!

Skrevet

Velkommen skal du være mamma i 2011:))! Har egentlig ikke et skikkelig svar til deg, men kan ikke huske at jeg har lest eller hørt noe om når på dagen man skal ta Pergo. Selv har jeg tatt de når jeg står opp, men siden jeg ikke står opp til samme tid hver dag så har det blitt en del timer i forskjell. Tror ikke dette spiller noen rolle, da burde det kommet frem i pakningsvedlegget til Pergoen mener jeg. Kanskje jeg ikke har lest den nøye nok hvis jeg tar feil nå... Uansett, lykke til:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...