Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 7. februar 2011 #26 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei HI Da mannen min ble lagt inn på sykehus etter anfall skulle de prøve å kartlegge hvorfor han hadde fått anfallet etter så lang tid. De prøvde å trigge nye anfall på forskjellige måter. De ville også sjekke sannsynligheten for nye anfall. Han fikk da ikke lov å bruke medisiner. Han fikk beskjed om å ikke kjøre bil før han hadde fatt klarsignal om at det var trygt. De inndro det ikke da, men han har ikke tort å kjøre heller. Dette var på sommeren 2009. Han skal nå snart inn på sykehuset igjen for å ta nye prøver med tanke på om han kan kjøre igjen. Om og når det meldes inn er jeg usikker på, men biltilsynet får sikkert beskjed hvis førerkortet må inndras. Tror man må dra å levere det på lensmannskontoret her vi bor ihvertfall. Samboeren min er så og si anfallsfri, men 100% er vel ganske vanskelig, for man kan jo aldri være sikker. Stort sett så går det veldig greit, men han må jo være veldig påpasselig med medisiner og rutiner og ikke å stresse. F.eks må medisinene tas ganske så med en gang de skal tas. (Han tar tre ganger om dagen) Det merker han godt hvis han ikke gjør. Og han må få nok søvn. Det er klart at dette setter en god del utfordringer i hverdagen men man må bare prøve så godt man kan å planlegge, og alltid ta et visst forbehold. Det nytter ikke å gjøre noe hvis samboeren min ikke har tatt medisiner i riktig tid. En annen ting dere bør være obs på er bivirkningene av medisinene. Vi har sterke indikasjoner på at medisinene han går på har gjort han nesten steril... Men: Min svigerinne har også en type epilepsi, hun har hatt bare tre anfall siden hun fikk sykdommen i 2002. Hun bare svimer av. Hun har aldri vært innlagt på sykehus, og tar epilepsimedisiner beregnet på små barn. Samboers kamerat fikk epilesi som 18-åring tre måneder etter han fikk førerkort. Han mistet da lappen i ett år og kjørte opp igjen. I høst fikk han anfall uten å miste bevisstheten da han kjørte bil. Han mistet ikke lappen, men må ta blodprøver hver måned som sendes sykehuset. Alt håp er langt i fra ute Epilepsi kan være veldig mye forskjellig. Bare av ren nysgjerrighet: Har han hatt noen fall/slag mot hodet før han begynte å få anfall? Har han noen gang hatt f.eks hjernehinnebetennelse? Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142879556-epelepsi-anfall-eller-kan-det-v%C3%A6re-noe-annet/page/2/#findComment-142881350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #27 Del Skrevet 7. februar 2011 Huff, skjønner frustrasjonen din. Min sønn på 7 år fikk sitt første anfall i fjor. Helt ut av det blå falt han stiv som en stokk sammen på gulvet. Hele han ristet, øynene rullet og det kom rare lyder ut av munnen og han tisset seg ut. Da han kom til seg selv var han så trøtt at han bare lå på sofaen. Han husket ingen ting selv. Ringte til legevakten og ble henvist til barneklinikken. I tiden som fulgte fikk han ved noen tilfeller lukthallusinasjoner etterfulgt av ekstrem trøtthet..., 2 krampeanfall til. Kan sove i noen timer etter dette.. Han har hatt anfall både på skolen og hjemme, i tillegg en del besvimelser. Han husker aldri noe selv. Han har også hatt krampeanfall i søvne. Var inne på sykehuset og tok eeg. Tok vel 20 min, de konkluderte med at det ikke var epilepsi. Men hva pokker er det da??? De begynte å snakke om at det sikkert er angstanfall. Noe både jeg, familien og skolen fnyser av... Skolen sier jeg må kjempe videre og ikke gi meg. De har selv sett han gå i anfall. I tillegg er det flere i familien med epilepsi, der anfallene startet rundt skolestart.... Men hva gjør man da. For et par uker siden besvimte han i akebakken og var borte en stund. Dette skjedde på skolen. Han skader jo seg hver gang han besvimer eller får kramper da han faller rett i bakken.. Synes det er ekkelt. I tillegg har han begynt å glemme dagligdagse ord, noe skolen også har lagt merke til.. Synes det er bekymringsfullt at de kan konkludere med at det ikke er epilepsi etter 20 min eeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142879556-epelepsi-anfall-eller-kan-det-v%C3%A6re-noe-annet/page/2/#findComment-142881486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #28 Del Skrevet 7. februar 2011 Tusen takk for svar, de tok fra han lappen med en gang. Han fikk klarsingnal for å søke om å få den tilbake og søknad er sendt. Men i dag brast drømmen om å få førerkortet igjen da han fikk et nytt anfall. Nei han satt ikke på dataen, han var her inne for å hente noe han skulle ta med seg på jobb, datamaskinen var avslått. Heldigvis var han enda inne og ikke ute å gikk tur med hunden. Noe han bruker å gjøre før det bærer avgårde på jobb. Jeg håper de tar dette alvorlig nå og setter i gang med en skikkelig utredning. Syns fryktelig synd på dere som ikke får hjelp med sønnen deres, har dere muligheten til å bli henvist til et annet sykehus, eventuelt en privat klinikk. Jeg hadde ikke gitt meg, er helt forferdelig at dere ikke får hjelp når det er snakk om et lite barn som er så syk. Epelepsi er en fryktelig sykdom har vi funnet ut. Men med tiden får vi håpe at vi lærer oss å leve med den. HI Og du Niccoline, tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare meg så utfyllende, hvor i landet holder dere til, høres ut som om mannen din har fått skikkelig hjelp og oppfølging? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142879556-epelepsi-anfall-eller-kan-det-v%C3%A6re-noe-annet/page/2/#findComment-142882241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 8. februar 2011 #29 Del Skrevet 8. februar 2011 Skulle da bare mangle det HI Vi bor i Akershus, og mannen min hører da til på A-hus. Ja han får ordentlig oppfølging, men det er klart at vi må MASE på sykehuset, og tildels fastlegen også.. Så dere må bare mase, mase å mase på at de skal følge opp videre. A-hus har til tider vært svært trege med å kalle inn både til polikliniske undersøkelser, innleggelser, og han har ikke fått en fast lege på sykehuset å forholde seg på sju år...! Du får bare spørre om du lurer på noe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142879556-epelepsi-anfall-eller-kan-det-v%C3%A6re-noe-annet/page/2/#findComment-142884028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå