Mamsi_79 Skrevet 7. februar 2011 #1 Skrevet 7. februar 2011 Nå er jeg klar over at man ikke skal kalle det overtid før man er 14 dager over tiden. Jeg tør alikevell påberope meg overtid for over tiden er jeg i allefall... I dag er jeg -4 dager over termin og det er så kjipt :/ Før termindato så tenkte jeg at det det måtte være veldig kjedelig å gå over, og det har også vært situasjonen.. Måtte dra til svigerforeldre i Oslo sammen med lille jenten på 2 år for å være i nærheten av sykehuset, og her har jeg vært i 4 dager snart.. Og det hjelper jo ikke akkurat på situasjonen. Når det gjelder "tegn" så har det vært litt kynnere på kveldstid som har gitt seg straks jeg har lagt meg, snakk om skuffelse. Og når jeg våkner om morningen så føler jeg også på skuffelsen om at det var nok en natt uten at det sjedde noe.. Har ikke hatt tegningsblødning eller slimpropp-avgang. Er det noen flere her inne som er på overtid og som gjerne vil ventilere så hjertlig velkommen Klokken er nå 03.30 og jeg orket ikke ligge å vri meg lenger på den akk så ukomfortable oppblåsbare madrassen jeg har her.. Sukk..
<3 duracellkanin <3 Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 jeg er 3 dager på overtid jeg også.. og har i tillegg vært lei av å være gravid siden jeg var 4 mnd på vei.. så jammen er det kjipt!! vi kan jo trøste oss med det at vi faktisk BLIR betegnet som overtidige! i allefall hos legene på sykehuset her.. jeg har time hos jordmor i dag.. men nå har jeg hatt svake rier i flere dager,,. og de siste 2 dagene har de vært rimelig smertefulle.. men skjer det noe mer?? neeeiida! lillegutt her har det visst ikke travelt han.. heldigvis så blir alle satt i gang på 11 dager overtid her.. så da vet jeg jo i det minste hvor lenge jeg maximalt må vente lykke til!!! og håper det skjer noe både hos deg og meg snart
kjersti83 Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Er også 3 dager på overtid og meget klar for at lillefrøkna skal melde sin ankomst! Har også masse kynnere, delvis vonde, på kveldstid som gir seg når jeg har lagt meg. Hatt murrinnger hver kveld i 5 dager som har vært vonde men som har gitt seg. Får håpe dette er modningen som er i gang slik at fødselen ikke blir så lang:) Vært til JM å fått modnignsakupunktur men kan ikke si at jeg merket noe stor effekt. Har prøvd sex, sterk mat, kanel og gåtur uten at det har satt fart på sakene. Heldigvis skal jeg på sykehuset på fredag, 1 uke over termin, for vurdering og tilbud om igangsettelse. Er litt lettere å gå over når jeg har denne dagen å se frem mot:) Før jul ble man ikke satt i gang før dette hadde gått 14 dager så er litt "heldig" da. Lykke til:) Satser på at ungen vil ut snart.
G <3 C Skrevet 7. februar 2011 #4 Skrevet 7. februar 2011 Er 2 dager på overtid i dag.. var vel egentlig forberedt på å gå over da jeg har gjort det med de 2 første barna mine også. Det er noen slitsomme dager, men lite å gjøre med det sånn med det første ihvertfall.. Jeg skal til legen min i dag, og sette opp time til overtidskontroll på sykehuset. Jeg har tidligere født en gutt på 4170gram, 9 dager på overtid. Denne fødselen startet av seg selv, men endte opp med drypp, epidural og vakum. Jente, 4250 gram, satt i gang på dag 14 overtid. Grei fødsel når den først startet. Håper at de denne gangen ser på vekten til de to første, og fødselsforeløpet. Jeg taklet greit å bli satt i gang, så det bør ikke være grunnen til å drøye det lengst mulig..
<3 duracellkanin <3 Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 jeg ble i allefall glad i dag! For nå har de satt i gang fødselen så nå blir det sykehusmat helt til jeg og lillegutt skal hjem. fødselslegen sa at han får bursdag senest torsdag guuud for en lettelse! håper dere andre kommer dere avgårde snart også da! Lykke til!
Gjest Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Jeg kan vel ikke "skryte på meg" overtid, men har termin i dag og ser ikke ut til at det blir fødsel her i dag, så... Kjenner jeg er skikkelig lei nå.. Dette er min nummer 2, førstemann kom 1 uke før termin så hadde virkelig ikke trodd jeg skulle gå over termin denne gang... Men joda, her sitter jeg... Ææææææsj......
AS3* Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 2 dager på "overtid" og har det helt fint. Har tatt til meg rådet fra andre mødre som sier at man skal sove ut og nyte de siste dagene uansett. Gleder meg til å bli kvitt den vonde ryggen, men det regner jeg uansett ikke med at skjer på noen måneder etter fødsel, så enn så lenge nyter jeg bare friheten til å gjøre akkurat som jeg vil. Og jeg har jo den lille jenta tett inntil meg inni magen og kan bare gleeede meg til å se henne. Og snart, snart skal jeg møte henne for første gang. Jeg syns det er en fantastisk følelse.
Mona glederseg Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Jeg er nå 9 dager på overtid, men siden jeg bor i Trondheim, så regnes det som overtid også på sykehuset etter 1 uke.. Dersom ikke gullet kommer av seg selv før, blir jeg satt igang på onsdag, og det var godt å høre da jeg var på overtidskontroll i dag.. Jeg kjenner at jeg er skikkelig lei, men skal (så langt han ikke kommer i natt) nyte min siste barnløse dag i morgen! Også ser jeg jo nå endelig lyset i tunellen! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå