Gå til innhold

Trenger hjelp her! Mine foreldre nekter og betale en eneste krone av bryllupet mitt...

Anbefalte innlegg

Faren din kjøper seg ny båt og bil, men dusjer ikke på flere uker fordi strømmen er dyr?

Jeg tror jeg hadde reagert på andre ting enn at dem ikke vil betale bryllupet. Det er jo rett og slett motbydelig urenslig. Tror han trenger en sjekk av hodet for å være ærlig..

Fortsetter under...

Det er tydelig at dine foreldre forskjellsbehandler barna sine.

Hadde det vært meg, hadde jeg invitert de som planlagt, betalt bryllupet selv - så kanskje samvittigheten kommer snikende etterhvert!'

Ikke lag noe stort nummer ut av det.

HI her; Jeg spurte mine søtre i dag om hvordan de fikk pengene og de spurte etter en liten donasjon i forbindele med sine bryllupene sine.

Grunnen til at de spurte var at deres svigerforeldre ville betale ca halve bryllupet om mine foreldre sa seg enige i og betale den andre halve delen. Og det er jo akkurat det samme min svigermor har sett for seg.

Min svigermor spurte meg om mine foreldre bidrog med noe i mine søsters brylluper, for hun vet jo hvordan de er . Så hun ble veldi overasket da jeg sa at de faktisk betalte halve bryllupet til begge to. De fikk en sjekk som var øremerket bryllupsutgifter..

Og for dere som mener at jeg er bortskjemt eller usmakelig; Jeg har faktisk aldri spurt mine foreldre om og få eller låne penger. Jeg har alltid klart meg selv. Og hadde det ikke vært for at de betalte 30.000 kr av begge mine søstres brylluper så hadde jeg faktisk ikke forventet en eneste krone av dem.

Men hadde ikke dere blitt lei dere om deres søsken fikk betalt 30.000

kr av sine bryllup men at dere ikke fikke en krone???

Hilsen HI

jeg syns det der er helt urimlig. jeg hadde blitt skikkelig irritert hadde det vært meg. jeg tror faktisk at jeg hadde blitt så fornærmet at jeg kun hadde invitert dem til kaffen i besøket.....

man forskjellsbehandler ikke barna sine på den måten.

jeg er vokst opp med to søsken og mine foreldre er kjempe rettferdig. jeg søsteren min og mamma har hatt noen langhelgsturer de siste årene. mamma har spandert litt på oss jentene da.. når vi kommer hjem gir hun den samme summen til min bror. han er strålene fornøyd for han får plutselig penger satt inn på konto for vi har vært på tur..;)

eller om vi har vært å shoppet og hun finner ut hunskal spandere noe på oss så får han penger tilsvarende det vi har fått...

Annonse

Men er du sikker på at du ikke får noe? Kan jo hende dem vil gi deg en overasskelse og at der ligger en tilsvarende pengesum på gavebordet når dagen endelig er der?? Hvis ikke skal jeg værte enig i at der er snakk om tidenes forskjellsbehandling, og for meg er slikt så fjernt at det virker helt ulogisk, uten at det ligger noe annet bak. Og ligger det heller ikke noe annet bak, vil jeg bare gi deg min medfølelse for det kan ikke føles veldig allright å se sine søsken få noe man selv tydligvis ikke fortjener. Men som sagt, vent til dagen endelig er der før du dømmer dem ut.

Skjønner at du forventer en liten donasjon ja, i og med søstrene dine fikk.. men slik jeg er oppvokst gifter man seg ikke med mindre man har penger til det selv.

Var jeg dere ville jeg stått for det økonomiske selv, behøver jo ikke være det mest eksklusive bryllupet heller, holder jo at dere blir gift og at dere får en uforglemmelig fin dag, og hvis dere evt får penger i ettertid, ja så se på det som en bonus da! ;)

Syns det høres rart ut at faren din er sååå gjerrig at han ikke dusjer mer enn hver 3.uke men tar seg råd til splitter ny bil og båt da....

Sikker på at du ikke er nok et troll?? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...