Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen..

Jeg er nå 10 uker + 1 dag men jeg klarer ikke helt å føle meg gravid. Dette er mitt første barn og jeg vet jo heller ikke "hvordan jeg skal føle det", og da blir jeg så engstelig. Var på tidlig ultralyd på privatklinikk for å se om det var et lite hjertet der og det var det så absolutt. Har heller aldri hatt noen blødning eller brun utflod, så ingen tegn på at noe kan være galt. Jeg tisser mye, har ømme pupper og må ofte opp om natten for å tisse 1-2 ganger.

Er det noen der som har noen beroligende ord til en nervøs førstegangsfødend? :)

Takk for tilbakemelding!

Fortsetter under...

Det er nå hevet overenhver tvil at du er gravid. Du har jo sett en baby på ul og har klassiske symtomer:-) Denne gravidfølelsen er vel individuell. Jeg vet iallefall ikke hvordan den er og jeg skal ha nr 3. Mamma påstår at hvis man er gravid bare vet man det i hele seg, og at det er en helt spesiell gravidfølelse. Derfor gikk jeg og lette etter denne følelse hele første svangerskap uten hell. hehe..I de to neste gadd jeg ikke å kjenne etter lengre.

Vi er foressten like langt på vei. Dvs, jeg er vel straks ti uker. Jeg har vært kvalm, men er ikke det lengre nå. Litt trøtt, absolutt ikke ømme pupper. Håper det blir like greit fremover for oss begge to!

jeg er fjerde gangs fødene og er nå bare 5+2 og vil vel si du ikke føler deg gravid før magen begynner å komme tydelig frem og den begynner å små sparke( vis du ikke er så "heldig" at du har morgen kvalme)...

Ta heller å tenk på deg som heldig. Du slipper plagene som den fæle kvalmen osv ;)

Jehg er 10+5 og har også bare ømme bryster, tissetrengt og mye luft i magen.

Skal til legen å høre hjertet den 14.februar så da blir det nok mer virkelig for meg også :)

Takk for svar :) Det hielper å høre fra andre at det går bra og at jeg må slutte å uro meg. Jeg har heller ikke den gravid følelsen.. Bra det ikke bare er meg. Tror det er så uvant og rart at man hele tiden leter etter symptomer.

Jeg er 10 + 2 idag :) Tiden går så utrolig fort! Skal på ny ultralyd neste uke og gleder meg masse!!

Lykke til videre til deg også ! Når har du termin?

Ja, jeg må det! Jeg er virkelig i skikkelig god form! Så jeg burde jo ikke klage.Hehe.

Jeg skal faktisk også til legen (ultralyd) den 14 februar. Gleder meg veldig. Bare èn uke igjen:)

Går du til fastlege/jordmor eller skal du på privat ultralyd?

Annonse

Morsomt å se at det er flere av oss som skal på UL 14. februar. Det skal jeg også, å da er jeg 12+2 :) Gleder meg masse! Hvor langt er dere andre på vei, som skal på UL 14. februar? Hva kan man forvente å se på en så tidlig UL?

Jeg er påmeldt et forskningsprosjekt, er derfor jeg skal på så tidlig UL. Skal tilsammen på 8 UL'er ila. svangerskapet - føler meg kjempeheldig!

Hei igjen :)

Jeg teller ned dagenen å til den 14.. blir spennende. Men gruer meg samtidig, men mest glede ;)

Jeg går til fastlege..men tror hun bare skal høre etter hjertet med en slik doppler. Legen min har ikke spurt meg om jeg vil gå til jormor, begge deler eller bare henne. Har fått veldig lite informasjon om graviditeten så når jeg skal den 14. så skal jeg spørre mer. Jeg ønsker og gå til jordmor også.

Jeg skal til gynekolog den 21.feb pga noe celleforandringer jeg har så da regner jeg med at jeg får en UL :)

Oi, det må jeg si! Det er betryggende å få så god oppfølging :) Jeg gleder meg veldig til neste mandag. Da er jeg 11 +2 og da skal jeg senke skuldrene hvis alt er bra :) På den ultralyden får man se at babyen først og fremst ligner på et lite menneske. Hehe. De kan måle nakkfolden mtp downs syndrom. Var på ultralyd i uke 7 også, da så vi bare en liten klump med et lite hjertet.

Jeg anbefaller deg å ringe helsestasjonen i nærheten av der du bor for å få time hos jordmor. Det er veldig deilig å snakke med ei som driver med dette hver dag. Jeg var der forrige torsdag og gikk derfra veldig fornøyd.

Jeg skal til majorstuaklinikken neste mandag:)

Er i uke 13 i dag og vært på UL, hvor jeg fikk bekreftet at alt er OK til tross for at de siste 2 ukene har jeg følt meg "tom". Overhodet ingen symptomer på graviditet, ingenting, bortsett fra litt ekstra trøtthet.

Nyt graviditeten uten plager:)

Hei !

Da jeg var gravid med førstemann, hadde jeg heller ingen symptomer, bare litt trøtt i starten og at jeg måtte opp og tisse om natta. Seilte gjennom det svangerskapet uten plager, kun noe halsbrann på slutten. Nå er jeg nettopp blitt gravid med nr. 2, og så langt er svangerskapene identiske ! Herlig ! Håper det fortsetter sånn :0)

Ta det med ro og nyt tide og det at kroppen din fungerer så fint, så slipper du å bruke tid og energi på å holde deg på beina :0)

Lykke til :0)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...