Gå til innhold

Farlig å farge håret når man er gravid??

Anbefalte innlegg

Jeg skal være hårmodell i morgen. Frisøren skal farge en helfarge! er bare 5+1 i dag, så vil ikke si noe om at jeg er gravid.

Er det noen som vet om det er farlig?

har lest flere plasser at det ikke er det, men blir usikker likevel!

Fortsetter under...

mange sier at dagens salonger har bedre lufte-system enn før,og at hårfargene inneholder mindre av disse sterkeste stoffene,jeg vet ikke,er ikke selv frisør..

men jeg farget håret hos "huldra" i Bergen, økologisk og de anbefaler at gravide drar dit om man skal farge håret. og hun som jobber der,sa at det kan vere skadelig å farge håret i vanlige frisørsalonger...

jeg har veldig lysst på gyllne striper i håret,men tror bleking er fyfy under svangerskap!

hmmm... nå ble jeg skeptisk altså..

har jo ikke noe lyst til å si det til frisøren, men må vel kanskje gjøre det lell... kanskje hun da velger en mildere farge eller noe..

takk for svar uansett:)

ok,da er det veldig dumt at noen frisører sier det er skadelig,mens andre mener det ikke er det.. er det rart man blir forvirret?! :)

hva med å bleke inn striper i håret? er det ok? bleking er jo sterkere saker,men er det ok også? :)

Annonse

Det er mange frisører som hevder at det å farge håret ikke er farlig når man er gravid. Det jeg tror, er at frisørene bare videreformidler det produsentene av hårfarge/blekeprodukt hevder, nemlig at produktene deres er så "uskyldige at de kan spises". Men nå er det vel slik at en selger skal selge - og da bruker alle midler for å få solgt sine produkter. At det pyntes på sannheten er jeg ikke tvil om.

Det som er ubestridelig er at veldig mange frisører må legge opp arbeidet sitt etter en kort karriere fordi de etter hvert reagerer på produktene som blir brukt i salongene. Frisørene kan både få problemer med luftveiene og eksem.

Et moment til som heller ikke er ubestridelig er at "vanlige" hårfarger og blekeprodukt inneholder stoffer som er svært lite helsefremmende. Produktene inneholder stoffer som blant annet er kreftfremkallende, hormonhermende og allerigfremkallende. Denne lista er lang....

Det som imidlertid er helt trygt er å farge håret med økologiske hårfarge. Du kan jo høre med frisøren som skal farge håret ditt om han/hun kan bruke en økologisk hårfarge? Jeg vet at en Tangofrisør her i distriktet får farger fra en grønn frisør (økologiske farger) når de skal på show. Fordi de økologiske hårfargene gir et mye finere og mer glansfult resultat ;-)

Ellers er min erfaring at når det gjelder det å farge håret/ikke farge håret mens man er gravid er det mange delte meningen. Jeg velger å være "føre var" og vil ikke risikere å utsette mitt barn i magen de stoffene som finnes i "vanlige" hårfarger og blekeprodukt.

Og du må finne ut hva som du er mest komfortabel med ;-)

Vel, jeg striper håret jevnlig, og sist jeg gjorde det var frisøren gravid.

Jeg spurte henne, og hun sa at nå med moderne hårfarge var det ikke farlig, og ingen av hennes frisør kollegaer eller venninner hadde sykemeldt seg fra jobb, eller sluttet å farge kundens hår fordi de var gravide..

hadde det vært farlig å farge håret eller være i kontakt med farge mens man er gravid så hadde vi frisører blitt sykmeldt så fort vi hadde vist vi var gravide..

Jeg er nå 10 uker på vei og har for ikke så lenge siden hel bleket håret mitt.. var ikke noe problem det! Å har heller ikke noe problem med å stå med farger en hel dag, bare være i nærheten av punktavsuget, så det trekker til seg kjemikal partikler.

Men be om å få sitte i nærheten av et punktavsug, så slipper du å sitte å puste inn alle kjemikalene..

Som frisør bruker man hansker som (forhåpentligivs) holder ute alle de helsefarlige stoffene i hårfarge og striper. Står man og jobber ved avtrekket vil det også redusere avgassene man kan puste inn.

Når man tar hårfarge/bleking får man produktet rett på huden, og huden er som en svamp, den trekker inn alt. Det vil si at alle helseskadelige stoffer kommer inn mor sin blodbanen, og dertil går til fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...