vekten desember baby Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Lillegutt er 5 uker og vi legger han når vi legger oss mellom 22 og 23. Når er det vanlig å legge de tidlig?
1. gangsmams Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Hei hei! Jeg lurte på det samme siden mini her har lakenskrekk frem til kl. 21-22 ca. Hun er 3 mnd og 1 uke. På helsestasjonen hos oss sa de at det ikke var noe å styre med før de er 5 mnd ca. Men jeg har litt troa på å ha faste kveldsrutiner iallefall!!! Her tar lillemor kvelden ca 19.30 på meg. Legger jeg henne i senga før 21-22 blir hun bare sinna
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Det merker du på ungen men som regel når de begynner å bevege seg mer på gulvet, krabbe osv blir de mer slitne. Men vi begynner med leggerutiner når lillegutt er to mnd akkurat sånn som vi gjorde med jenta vår. Skifte til nattøy kl 19 pluss et lite måltid. Så et større måltid kl 21 så er det å sovne seg i senga si med litt lys på og en leke som henger over senga. Så kutter barna ned på kvelden selv. Veldig greit Men sånn som med jenta vår la hun seg aldri etter kl 21 etter hun var to mnd.
pytten Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg lurte også på det for en måneds tid siden... rett etter jul begynte han å ville legge seg tidligere og tidligere, så det gikk helt av seg selv egentlig. Nå legger han seg mellom 19:30 og 20:00. deilig med litt alenetid
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Dette vil variere veldig fra baby til baby; noen er mer "samarbeidsvillige" enn andre, men generelt sies det at det ikke er noe vits i å forvente faste leggetider før baby runder 3-4 mnd ca.. Dette fordi at de ofte ikke har noen skikkelig døgnrytme før den tid, og fordi babyen ikke har forutsetning for å skjønne poenget med faste kveldsrutiner osv før den tid heller.
mandalay Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Vi begynte da hun var 6 uker gammel og det har fungert glimrende! Legger henne mellom 18.30 og 19.00, og hun sover til ca 08.00. Har stort sett kun vært oppe en gang om natten, i 03.00'tiden. Men de siste ukene har hun også våknet i ett'tiden. Derfor har samboer begynt å vekke henne i elleve'tiden, før han legger seg slik at jeg skal slippe å stå opp to ganger ila natten. Har også lest at de ved 6 uker er for små til å skjønne faste leggerutiner, men mini her har tydeligvis forstått det:-) Jeg anbefaler derfor alle å i det minste gjøre et forsøk dersom man ønsker det. Utrolig deilig å ha litt alene/kjærestetid på kvelden:-)
mamma til lillingen Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Etter at vi fikk snuppa til å skjønne forskjell på natt og dag (bare sove i senga på natta, og lyset av osv) begynte vi å legge henne rundt kl 20. Det var vel ca 3 uker siden. Nå er hun 8 uker denne uka, og det er i løpet av denne uka hun (og vi!) har skjønt hvordan dette fungerer. Så nå er hun litt våken på ettermiddagen til mellom 18-20, når hun da blir sulten tar vi kveldsstell og ordner flaska som vi gir inne på rommet. Hun spiser ofte mye mer på kvelden, og har på det meste sovet i 9 timer før hun våkna igjen. Hun sovner av og til med en gang, og sover hele natta, av og til må vi inn å gi sutta noen ganger, av og til vil hun ikke sove, da er det bare mer mat som skal til.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 jenta mi blir 4 mnd den 16. hun legger seg mellom 1930-20.00 Jeg passer på at hun ikke sover etter kl 18 på ettermiuddagen. Hun blir selv veldig grinete når det nærmer seg leggetid. gir henne mat når jeg legger meg rund kl 12. hun sover videre med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå