Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Snuppa er bare 1 uke, men hvor lenge er det vanlig å ha såre brystvorter? Husker ikke hvor lenge det varte med de to største! Jeg luft tørker de hver gang jeg ammer, har ikke noen synlige åpne sår, men fy så vondt det er. Er værst i det hun suger seg fast, går heldigvis litt over etterhvert. Men det er faktisk sånn at jeg heller har født en gang til om jeg kunne sluppet såre brystvorter! Noen som har noen tips? Hun suger rett, men det er vel bare vortene som må herdes? Har mer enn nok melk, og den kommer lett ut.
1. gangsmams Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Hei hei! Har desverre ingen råd, bare trøstende ord om at det går over. Det kan være så sinnsykt vondt, men etterhvert som mini vokser herdes heldigvis brystene, og smerten forsvinner... Håper det går fort over Hilsen
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Åja føler virkelig med deg!!Jeg har hatt såre bryst vorter med alle tre!!Trodde det var værst med hun første men der tok jeg feil for med hun tredje ble det værst. Da var det synlige sprekker på knoppen!!! Får frysninger av å tenke på det!! Men dette pga to ting!!! Hun pådro seg sopp i munnen(trøske) på sykehuset pluss at hun hadde for kort tungebånd!!Men dette ble ikke klippet før hun var to mnd gammel!!!Så jeg grein og hylte i to mnd før de ville gjøre noe!! Men nå er det en drøm:) Tenker masse masse på deg!!!Det vil bli bedre!!For meg hjalp det litt å pumpe i mellom, og gi henne denne melken slik at brystvortene fikk avlastning!!Hold ut!!
Gjest Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Purelan brystvortekrem anbefaler jeg virkelig!!
mastermind Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Hei Har en gutt på 8 dager og sliter med det samme! Det er forderdelig når han kobler seg på. Han har slitt av huden på begge to, verst på ene. I helgen har jeg brukt skjold for å skåne vorten litt, og den som er verst har jeg pumpa et døgn nå. Det har blitt bedre slik at jeg klarer å amme med skjold på begge. Men påkoblinga er like vond med skjold som uten!!! Jeg prøvde purelan med første, men likte den ikke. Denne gangen har jeg kjøpt en som heter danetekt eller noe. En tube. Trykker ut krem med størrelse på en hasselnøtt som jeg har på ammeinnlegget. Lindrer, og hindrer innlegget å feste seg fast. håper virkelig smertene gir seg for oss begge. det er helt forferdelig!
Makko med to små gutter Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Jeg hadde samme problem. Alle som så på sa han hadde perfekt tak... Men det viste seg at jeg ikke trakk han tett nok inntil kroppen, og da hjalp det lite at "suge-taket" var fint. Etter et par amminger etter at jeg fant ut det var det mye mindre vondt! Nå er mini 2,5uke, det er vondt med engang han tar tak, men det varer kanskje i 10sek. før jeg kjenner lite til at han suger. Ellers anbefaler jeg ammeinnlegg i bambus når dere er sår!
mastermind Skrevet 8. februar 2011 #7 Skrevet 8. februar 2011 Hei igjen Svarte deg i går men tenkte jeg skulle oppdatere litt. I går ettermiddag satt jeg og hylgrein mens jeg amma, ringte mannen på jobb, for det var bare jævlig. Gikk og smågråt hele kvelden, helt utslitt av smerte og redselen for å måtte gi opp. Vil så gjerne amme. Iallefall, mannen jobber inne i byen, og var nokså fortvilt der han ikke klarte å gjøre noe. Men sendte han på apotek for å kjøpe avent sine brystskjold/melkeoppfangere. Store kopper du setter på puppene. Hindrer brystvortene å komme borti noe, trenger ikke innlegg. På toppen av koppene er det hull slik at brystvorter får luft og tørker, og den melken som renner ut blir samlet opp så du kan gi den på flaske. Når mannen kom hjem og jeg fikk satt på disse var det som å komme til himmelen. Utrolig deilig! Kjente hvordan alle muskler i kroppen slappet av. Brystvortene fikk hvile og tørke, og var bedre allerede på kvelden. Har ammet greit etter det. Er fortsatt vondt når han kobler på, men det blir bedre. Så til dere som ikke har prøvd så er det virkelig verdt et forsøk. At ingen har fortalt meg dette før. Trodde de bare var for å samle melk jeg.. bank i bordet, håper dette varer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå