Gå til innhold

angående barnets vekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg lurer på om det er mange som har fått barn nr 2, som har vært lettere enn deres første fødte? og evt hvilket kjønn har barna deres?

jeg har en gutt på snart 3 år, som var 3950 gram ved fødsel, nå venter jeg nr 2 og lurer sånn på hvor tung den lille prinsessa vil være ved fødsel.

var på 3d ultralyd, og der ble hun estimert til å være 5 % mindre enn gjennomsnittet, (i uke 28). lurer så ¨fælt på om hun blir større enn førstemann eller ikke..

kan nevnes at med førstemann gikk jeg ei uke på overtid, og at han av den grunn la godt på seg den den siste uka..

hva er deres erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min nr to var 260 gram tyngre enn nr 1. Pike først og gutt etterpå. Gikk to uker overtid med første og en uke over med andre. Han ville nok vært enda større om han ikke ble hentet ut da han gjorde:)

Skrevet

jeg gikk 5 dager over med begge (jenter)

første var 4300 gr

andre var 3780 gr

Skrevet

Vårt 2.barn var mindre enn vårt 1.barn. Vår første veide 3358 gram og var 50 cm lang ved fødsel, 4 dager før termin - gutt. Vår andre veide 3134 gram og var 49 cm lang ved fødsel, 6 dager før termin - jente.

Venter jente nr.2 i april og er spent på hennes vekt og lengde :) Både jeg og samboer var små ved fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...