Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Har en skjønn liten gutt på 14 mnd. Men i det siste føler jeg han har forandret seg sånn- er mer sutrete, blir veldig sint - han er helt "krakilsk" feks når han skal stelles og når han våkner om natta. Våkner flere ganger om natta og er vanskelig å få til å sovne igjen uten at han får ligge hos oss/ få melk (noe han er altfor stor til..) han har også begynnt å tøyse mye ed maten- vil plutselig ikke spise middagsmat og brødmat, bare grøt, frukt og yougert.. Er det noe andre som opplever dette? Er det bare en fase eller?? han begynnte i bhg etter nyttår- 4 dager i uka, her går det kjempefint han ser ut til å trives godt:-) Har trodd det har vært tenner på gang ei stund, men må virkelig legge godviljen til for å kunne si at jeg ser dem..;-) håper noen kan si de har opplevd det samme og at det går over...:-)
Rødhette <309+<312 Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Vi hadde også en periode rundt samme alder, der minien her var akkurat som din. Tror det er fordi de skjønner at de har flere meninger. Og med maten tullet han bare. Tullet han med maten her,tok vi det vekk. Gav han alltid en sjanse,men hvis han fortsatt tullet med maten tok vi det vekk. Vi måtte alltid ta med en interessant leke eller liken bok når vi skulle skifte bæsjebleie, tissebleie ble skiftet stående på gulvet på badet. Mini skrek ofte om natten hvis det var tenner på gang, og eneste måten og roe han på, var men en skvett melk, så det fikk han da, men det var ofte i 5 tiden. Men det kan fort bli en vane, så er det blitt en vane hos dere ville jeg kuttet ut melken, de trenger den ikke lengre nå. Man kan eventuelt gi vann i en overgangsperiode. Får de service om natten vil de fortsatt kreve den, og det blir verre jo eldre de blir. Minien her sover vanligvis 7-8 uten mat hvis ikke vi må vekke han, hvis vi skal tidlig på jobb. Denne slitsomme perioden varte 2 mnd hos oss iallefall, nå skjønner han at et nei er et nei, og han protesterer ikke så mye som han gjorde i 14-15mnd alderen :-)
EgG Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Vet du hva jeg tror det kan være litt av hvert, altså både en fase/vane og det kan være tenner. Snuppa mi får det slik også. Jeg ser det er tenner pågang hos jenta mi, men det tar som regel en god stund før de bryter igjennom og i mellomtiden får vi slike faser... Kanskje det er slik hos gutten din også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå