Gå til innhold

Helt dårlig etter å ha sendt inn søknad

Anbefalte innlegg

Skrevet

om barnehageplass! Jeg har fått den store skjelven! Tror det er først nå det faktisk har gått opp for meg at jeg mest sannsynlig ikke skal gå hjemme og kose meg med jenta til ho begynner på skolen.

Jeg er ikke i jobb nå, men driver med etterutdannelse og søker jobber imens. Etter sommeren er det forhåpentligvis full jobb og da må lisja i barnehage. GRØSS! Herregud for grusom tanke det plutselig ble!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt de tankene du har nå, jeg hadde det på akkurat samme måte når mini skulle begynne i barnehagen, jeg satt og gren hele den siste uken før han skulle begynne i barnehagen.. hihi. Det blir en stor omveltning fra å gå hjemme hele dagen, men det kommer til å gå kjempe bra, dere kommer fort inn i nye rutiner :-)

Her gikk barnehagetilvenningen over all forventning, han stortrives i barnehagen fra første stund, og vi er veldig fornøyd med barnehagen. Han løper inn når vi kommer til barnehagen og smiler og vinker. Ofte vil han ikke hjem igjen om ettermiddagen.. hihi

Man setter virkelig pris på ettermiddagstimene før leggetid med småen nå, nå leker vi og koser oss etter middagen. Og helgene er hellig :-)

Skrevet

Ikke for at du skal grue deg mer, men jeg trodde faktisk sønnen min skulle trives i barnehagen, men nå 6 mnd etter start, gråter han enda når vi leverer han, og i følge personalet så trives han ikke noe særlig. Han vil helst bare være sammen med oss. Er veldig vondt å levere han, og vondt¨å hente han. Han gråter når vi henter han også. Har mest lyst til å ta permisjon fra jobb, men det har vi jo ikke råd til...Jeg gledet meg til han skulle ibarnehage og jeg skulle begynne å jobbe igjen. Var overbevist om at han skulle bli barnehage-gutt, for han har alltid vært så sosial. Men neida:(

Skrevet

Men det blir så godt for dere begge i lengden! Tenk hvor mye jenta di får oppleve i barnehagen og hvilken utvilingsmulighet hun har! Det vil bli grusomt den første tiden. Du vil gråte og hun vil gråte, men det går over. Ta det fra en som jobber i barnehage. :-)

Men jeg forstår deg.

Skrevet

Uff da. Det høres ikke godt ut... Håper det bedrer seg for dere! (Har han full plass eller deltids plass?)

Vår begynner i barnehage på onsdag og jeg bare gleder meg! Det må sies at han går til dagmamma allerede da, så det er jo ikke slik at jeg har har han hjemme hos meg nå... Har jo ingen garanti for at han vil trives, men vi håper (og tror) han vil gjøre det.

Lykke til! Det er ennå lenge til...

Skrevet

Hadde du virkelig sett for deg å være hjemme til jenta skulle begynne på skolen. Jeg er blant dem som faktisk tror at barn har godt av å gå i barnehage. Riktignok hadde jeg selv en mamma som gikk hjemme, men for 30 år siden, var det jo mange andre barn hjemme. Det er det ikke nå. Jenta mi på fire år hadde mast hull i hodet mitt hvis jeg og henne skulle vært hjemme på full tid nå uten at hun fikk bryne seg på andre unger og fikk ut masse energi på den måten.

Det er en stor overgang å sende barna i barnehagen, men barna har det faktisk bra der. Og siden du skriver dette her inne, regner jeg med at jenta ikke kommer til å være bitteliten når hun begynner der. Tenk heller på at det er positivt at jenta utvikler seg og hun får nye utfordringer.

Har to barnehagebarn - og begge gleder seg til å komme i barnehagen når de har vært hjemme i helga. Når jeg henter er det ikke alltid begge har så veldig lyst til å dra hjem.

Skrevet

Forstår deg så altfor godt. Har akkurat søkt bhg til snuppa, og satt med en stor klump i halsen! Jeg ser absolutt verdien av at barna går i barnehagen, men jeg for min del synes det er alt for tidlig for ettåringene å begynne i bhg. 1.mann var over 2år da han begynte i bhg. Hadde vært der på besøk flere ganger og forstod at han skulle være der når mamma var på jobb. Synes det var kjempegreit at det gikk ann å forklare ham at du skal i bhg så mamma kan gå på jobb, og etterpå kommer mamma å henter igjen. Han gledet seg til å få begynne, og jeg synes det vare greit å levere når han gledet seg sån til å gå i barnehagen. Flere ganger stod han klar (mer eller mindre) ferdig påkledd når jeg fortsatt holdt på med frukosten, kunne ikke komme avgårde fort nok :)Ønsket å gjøre det på samme måten med nr.2. Synes det er en fordel om barna kan gå, i tillegg til at de forstår litt mer og man kan snakke om og forberede dem på hva som skal skje. Snuppa er bare året nå, så håper jeg klarer å organisere hverdagen slik at den går opp sån at jeg kan ha henne hjemme et år til.. Blir skikkelig trist av å tenke på at hun kanskje må begynne allerede til høsten.

Skrevet

Nei, anonym, jeg verken har eller hadde planer om å gå hjemme til ho skal på skolen. Men ho passerer nok 1,5 år før det blir barnehage på ho.

Jeg er også av den meningen at (de fleste) barn har godt av barnehage, men jeg mener også at de fleste godt kunne ventet til de var eldre enn 1 år. Men, selv om jeg mener barnehage er en bra ting så gjør ikke det saken noe enklere når det gjelder overgangen fra å ha ho hos meg døgnet rundt til å plutselig måtte sende ho fra meg.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...