Gå til innhold

Er Mountain Buggy urban Jungle verdt prisen? Barnevogn i Sverige?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vært på min første rekogniseringsrunde mtp barnevogn. Fått anbefalt mountain buggy av noen venninner, men den er jo veldig dyr. Noen som har erfaring med denne? Ønsker gjerne også å få vite om negative ting..

Lurer også på om noen har erfaring med å kjøpe barnevogn i sverige? Gjerne tips om butikker også! Hvor mye sparer man?

Fortsetter under...

Det jeg synes var negativt har det nå rettet opp i den nye modellen (justerbar kalesj med solskjerm og lett påsetting av myggnetting). Vognen er lett å manøvrere, stødig og enkel å ta med seg i bilen. Bagdelen er også lett å ta med seg inn på feks cafe. VI har bilseteadapter som ekstrautstyr og brukte denne mye i begynnelsen til Maxi Cosi-setet istedet for å ta babyen ut og inn av bilsetet og over i bagen.

Etter ett barn er vognen fremdeles god som ny (brukt normalt i 2 år) og vi kommer til å beholde den til nye skatten i sommer. Synes helt klart at Urban Jungle er verdt prisen (hvertfall mtp av vi kan bruke den til 2 barn)!! Om jeg skulle kjøpt ny vogn ville jeg kjøpt denne igjen, hvertfall med de forbedringene som er gjort siste året.

Jeg synes den er kjempekul, men har aldri hatt denne vognen selv siden man må ha barnet fra seg når det er ferdig med bag'en. Det er jeg ingen tilhenger av, så derfor blir den ikke kjøpt inn her i huset.

Det er så individuelt hvilken vogn man blir fornøyd med. Kommer an på hvor du bor og hvor/hva du skal bruke den til! Mye inn ut av bil? Stor/liten bil? Butikker/kafeer? Mest asfalt eller ut i skog og mark?

Vil uansett anbefale lufthjul - plastikkhjul er hardt og ekkelt, vogna skrangler..

Har hørt mye bra om MB men har ikke hatt den selv. Eneste den ikke har er vel håndbrems. Og så er den litt åpen og man kan ikke ha baby mot seg etter baggen er vokst ut av. Hvis du synes den er dyr, går det an å sjekke på finn.no - evt kan du spare en tusenlapp ved å kjøpe babybaggen der (de er jo ofte bare brukt i 4-6 mnd og man kan vaske det meste i maskin). Se opp for tilbud. De har salg på barnas hus nå. Går an og ringe og sjekke om de har 2010-mod til en god pris..

Kan for øvrig varmt anbefale Easywalker sky, som likner veldig på MB men er litt billigere og blir mindre sammenlagt (kortere). Vi har hatt denne i 3 år og den er stadig like fin. Triller lett og snuppa sover godt i den. Det har kommet en del forbedringer på den siden vi kjøpte; rettere sittestilling, lettere å komme til handlekurv og bedre kalesje med integrert solskjerm.

På lilleprinsen.no selger de MB (sportsdelen) 2011 mod til 5800,-

Du kan selv hente vogna på lager på Bekkestua så sparer du frakt.

Kattisbabyshop.se (strømstad) har bra rykte hvis du skal handle i Sverige. Tror ikke de selger MB, men tror heller ikke de er så mye billigere i sverige. Men velger du emmaljunga er det penger å spare.

Sant at vognvalg er veldig individuelt:)

Håndbrems har jeg aldri følt bruk for, når jeg har trillet vognen i trapper etc har jeg brukt håndstroppen som sikkerhet i tilefelle jeg skulle falle. I bakker ellers har aldri vognen trillet så fort til at jeg har ønsket bremser... At sportvogndelen kun vender med kjøreretning har jeg heller aldri tenkt på som negativt. Ser stadig vekk barn som "henger over" vognen for å se riktig vei.. Men som sagt, dette er individuelt.

Lykke til med valget!

Annonse

MB er verdt hver krone. Bedre vogn finner du ikke!!! Har hatt både simo og briovogn, ingen kan sammenlignes med MB. Har hatt den til tulla vår i 2 år nå, og har ikke hatt noe problem med den. Den er nett som ny ennå, syns brio og simo ble mye mer slitt enn denne. Ingenting vi er misfornøyd med på denne vognen. Eneste jeg kan komme på som kanskje hadde vært greit, var håndbrems. Ellers har den absolutt alt. Det er helt supert at man kan regulere ryggen i akkurat den possisjonen man ønsker og at det gjøres så enkelt og greit. Den tar liten plass, veier lite, lett å legge sammen og det beste av alt er at den er enestående å kjøre. Vognen glir av seg selv, merker ikke at man går med vogn omtrent. Høres ut som jeg er selger av den nå.. hehe, det er jeg altså ikke. Har fått alle venninner og kjente til å kjøpe den, og alle er like fornøyde. Den fungerer like greit til bybruk som til langturer. Helt super!!!

Lykke til med valget jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...