Knerten's mamma <3 Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Har flere netter våknet av kramper i leggen, og det gjør så sinnssykt vondt! =) Har lest at mange gravide sliter med dette, men er det noen som vet hvorfor? Og hva man kan evt gjøre mot det? Nå er leggen heelt ødelagt, kjennes ut som om jeg har trent skikkelig! Litt komisk egentlig, men grusomt når det står på =)
sommerhåp <3 Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Hei! Sliter med det samme flere netter i uka, eneste som hjelper her er massasje fra samboeren! da forsvinner det like raskt som det dukker opp. Har merket at dersom jeg våkner og strekker meg, så får jeg ofte krampe. Mye rart vi skal ha underveis ;o)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Om du spiser litt lite salt, kan det hjelpe å spise litt mer, men ikke overdriv
NostraStoria Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Ikke så mye å gjøre, men prøv å strekk ut leggen en del. Ofte ligger en og strekker på beina i søvne, prøv å strekke tærne mot deg når du ligger i senga. Da kan du unngå krampen hvis du kjenner det knyter seg. Skikkelig slit når det står på ja! På meg gikk det heldigvis fort over ved forrige svangerskap. Kanskje det kan gjelde deg!
<3Celia<3 Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Hei! Det strides jo litt om hva som er årsaken til leggkramper hos gravide. Hos meg har det hjulpet veldig å ta Magnesiumtilskudd. Nå har jeg ingen kramper lenger og slet hele forrige svangerskap med kramper flere ganger hver natt. Magnesium er en viktig bestandel for signaloverføring i muskulatur, og et av symptomene på magnesiummangel er kramper og/eller muskelsvakhet. Gravide har økt behov for magnesium.... Magnesium er helt ufarlig å ta da det er et mineral som skilles ut via nyrene/urinen dersom man får i seg for mye. Verdt et forsøk i allefall...men det tar noen dager før man merker full effekt. =)
Knerten's mamma <3 Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2011 Takk for gode råd! Det skal prøves =) gikk fint i natt, tøyde lenge før jeg la meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå