kirsty*2barnsmamma Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Mi begynte i barnehage for 3 uker siden, og hadde feber i 10 dager. Ble frisk tirsdag, gikk i bhg igjen onsdag... og akkurat nå målte jeg 38,3 på henne...sukk. Da må vi holde henne hjemme imorgen også...
fru.mor Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 eldstemann var mye syk det første året..Spysyken 5 ganger trur jeg , og mye feber og forkjølelse.. Men idag er han aldri syk! Utrolig deilig. minsten er i sitt første år i Bhg nå,og idag er vi på 8 dagen med feber, han har vært veldig sausa,men nå ser jeg enda en gjeksel i munnen hans så regner med det er det som holder feberen gående. I julen var han syk også pga 4 gjeksler da å. Og forrige uke var det en uke med Noroviruset..Så regner med at det kommer til å fortsette ut dette året med han å, også håper jeg han blir like immun som sin storebror etter det:) Er jo lov å håpe.. Venter nr 3 i April så hadde vært greit å blitt ferdig med all sykdom:P Men alle unger er forskjellige, ofte er det i allefall det første året som tar på mest. Her i huset for de tran daglig og vitaminer..Så bidrar med vårt for å holde immunforsvaret oppe,men de må nok desverre igjennom en del i tillegg! God bedring til snuppa di!.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Usj, ja, det er kjedelig det der... Da eldstemann begynte i bhg var det en del forkjølelse og feber som varte noen dager av gangen, og så var det vannkopper, men syns det var overkommelig med sykedager på ham. Nå er han så og si nesten ikke syk, men hadde influensa i romjula. Minsten begynte i bhg i november. Etter 4 dager måtte han være hjemme første fredagen pga feber. Så har det i grunnen gått i ett... Han har hatt litt bløte bleier og småfeber pga tenner, men ikke sånn at han må være hjemme. Han er fortsatt i godt humør selv om han har hatt litt feber. Men allikevel er han stadig syk. Forkjølelse og såpass høy feber at han bør hjem fordi han er utilpass også, brennkopper har han hatt og litt omgangssyke. Syns det er noe hele tida. Stort sett hver eneste uke i grunnen. Så denne gangen skjønner jeg mer hva folk snakker om når de sier at det er mye sykdom første året i bhg. Som hun over her sier er jo alle unger forskjellige. Men en god del sykdom må man nesten regne med det første året... Hos oss har iallfall nr 2 vært mye mer syk så langt enn nr 1 var i starten av bhg. Men håper at etter dette første året, så vil minste være like lite syk som eldste...
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Kjenner til det der ja! Vesla startet i bhg i august, og vi har hatt runde på runde med forkjølelse og feber. Heldigvis har vi klart å holde oss unna både omgangssyken og vannkopper (hun er nå 1 av 3 barn i en bhg med 64 barn som ikke har hatt det!). Spurte legen våre en gang vi var der, fordi har alltid fått beskjed om at det er nok bare en infeksjon. Og da sa han at det var vanlig å få mellom 60 og 70 infeksjoner før de var 2 år... hurra! Her har det dessverre ikke gått over enda, da vesla har ligget med feber siden tirsdag. Men har hørt at det første året er det verste.
elma82 Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Vi har vært heldige så langt - Knerten begynte i bhg i oktober og har ennå ikke vært borte pga sykdom! Har vært nesten konstant forkjøla, da, men ellers i super form.
Rødhette <309+<312 Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Minien her begynte i barnehagen i begynnelsen av september, og de første tre månedene var han vekke minst en gang i uken. Men var ikke veldig syk, mest forskjølet og lett feber. Etter de første månedene har han ikke vært syk nesten, hadde en omgang med omgangsyken med ingenting annet. De første månedene var han også konstant forkjølet.
Mildemai09 Skrevet 7. februar 2011 #7 Skrevet 7. februar 2011 En trøst oversendes, du og dere er langt fra alene! Her har det har vært sykdom i ett sett siden oktober... Første året i barnehage, og det er en stor barnehage (med 140 barn = stor virusbelastning). Kraftig hoste i to omgang (hjemme tre uker til sammen bare for det), tre oppkastrunder, og div feberdager. Takk for at det ble nytt år og nullstilling av "sykt barn"-dager :-) Den største nedturen er at vi voksne har vært så mye syke i tillegg:-( Mini kommer seg ganske raskt, men det har vært konstant snørr. Venter på vannkoppene, hadde vært greit å få dem unnagjort i samme slengen.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Skjønner vi har vært heldige da med vår lille tass. Han startet i bhg i august og etter ca 2-3 uker fikk han øyekatarr, ørebetennelse og den 5-barnesykdom. Da det var over i slutten av september så har han ikke vært borte fra barnehagen mer enn 1 dag og det var sist mandag Da var han forkjølet (men ingen feber)
Maia&Mathias <3 Skrevet 7. februar 2011 #9 Skrevet 7. februar 2011 Vi har virkelig hatt vår del av sykedager her ja... Har heldigvis bare en men han har til gjengjeld vært masse syk, meg og sambo har brukt 18 sykt barn dager siden han begynte i april... Nå håper vi d begynner å gi seg litt men vi skal til legen og be om henvisning til øre-nese-hals for å sjekke ut mandlene hans...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2011 #10 Skrevet 7. februar 2011 Veldig mye mindre enn forventet, faktisk.. (Hadde virkelig stålsatt meg;) Noen få sykedager har vi hatt, men halvparten er pga vaksinereaksjoner eller tann-feber.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 7. februar 2011 #11 Skrevet 7. februar 2011 Gutten min begynte i bhg i midten av august. Han har vært hjemme fra bhg med øyekatarr i én dag, og han var hjemme i en halv dag på grunn av oppkast (det var en fredag og jeg måtte hente han, men han var frisk igjen dagen etter og tilbake i bhg påfølgende mandag). Vet ikke helt hvorfor han har ultramaxi-immunforsvar, kanskje fordi jeg enda ammer..? Heldig er jeg, i hvert fall! :-)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 8. februar 2011 #12 Skrevet 8. februar 2011 Hos oss har det vært myye.. Kun noen få dager til en ukes tid mellom infeksjonene stort sett. Gutten vår begynte i barnehage i begynnelsen av august og har hatt 10 runder med febersykdom + en del forkjølelse i tillegg. Mener det har vært 2 runder med omgangssyke, 1 runde med 4./6. barnesykdom, nå sist en runde med RS-virus-bronkiolitt som endte med sykehusinnleggelse, ellers forkjølelse/bronkitt. Så vi håper det er en ende på dette snart!
Trollemor75 Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Hehe...godt å se at vi ikke er alene med det problemet. Trollet begynte i august, og fra midten av september til slutten av november hadde han ikke en eneste full uke i barnehage. Deretter 1 full uke før Jul. Siden Nyttår har vi bestemt at han skal bare gå 4 dager (fri onsdag), i håp om at han blir mindre syk. Det funket i 4 uker, men forrige uke var i barnehagen bare 1 dag. Slitsomt og stressende, ingen av oss har jobber "som går av seg selv" når vi er borte. Vi ender opp med å jobbe til langt ute på natten etter leggetid, eller stresser masse når vi er tilbake. Vi får håpe at det blir bedre snart. Sorry for at jeg ikke kan gi deg noe særlig trøst. Eneste råd jeg kan gi er å vente en dag lenger med å sende henne tilbake i barnehagen, for å vær helt sikker på at hun er frisk. Om hun er litt halvveis, plukker hun bare noe nytt med en gang.
sillyfilly og Olivia Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 Olivia har vært syk i 4 uker sammenhengende. Litt forskjellig. Omgangssyke og forkjølelse influensa, osv... Alt det etter barnehagestart. begynner å angre hele greia.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 10. februar 2011 Ja jeg hadde jo regnet med det skulle bli sånn, men uansett hvor forberedt man er så blir en jo lei! Siden jeg postet dette innlegget har hun hatt øyekatarr (kraftig, så måtte hente i bhg mandag og ta henne til lege for å få dråper), og idag fikk hun feber igjen, sukk. Jaja, en dag blir det bedre hehe.
septbaby09 Skrevet 11. februar 2011 #16 Skrevet 11. februar 2011 Desverre ingen trøstende ord fra denne kanten heller. Mini begynte i barnehagen i august, og gått på 5 runder med antibiotika siden da, pga luftveisinfeksjon, høy feber og høy crp. Da ryker det ofte 1 uke i slengen hver av gangene. Han har også hatt noen runde med feber og vanlig forkjølelse utenom. Og denne uka kom omgangsyken dagen etter han var tilbake i barnehagen. Nei så dette vil ingen ende ta... frykelig slitsomt for både store og små. Vi har heldigvis jobber som"går" av seg selv... så det letter jo endel. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå