Gå til innhold

Kynnere uten smerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste kjent at magen/livmoren blir steinhard over lengre tid. Men jeg kjenner ingenting til det, bare at det blir hardt.

I de to forrige sv skapene mine så gjorde det vondt med kynnere, er disse mindre effektive når de ikke gjør vondt?

Jeg er snart 30 uker og synes det er veldig fantastisk hvis jeg ikke skal kjenne noe til kynnerne i dette sv skapet.

Er det noen som har hatt dette? Og at de ble vonde desto lengre ut man kom i sv skapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde slike kynnere med nr en og har det samme denne gang, jeg har aldri opplevd at det har gjort vondt og ha kynnere.

Kjenner bare at magen er stram :) Aner ikke om det er mer eller mindre effektivt, men jeg fødte i alle fall nr en naturlig og uten smertestillende så funker gjør de i alle fall :)

Skrevet

Er det ikke mest normalt at kynnere skal være smertefrie? Jeg hadde smertefrie kynnere med nr 1 hele svangerskapet, men nå er de mer vonde. Så trodde det var nå det kanskje var noe rart med kynnerne mine jeg :P

Skrevet

Jeg har også denne gangen smertefrie kynnere.. hadde skikkelig vondt de to forrige gangene. verre og verre utover.. også tidligere i dette svangerskapet har jeg hatt vondt/ubehag, men de siste ukene har bare magen blitt hard i perioder..

Så det ene er vel like vanlig som det andre ;)

Vi får glede oss over at vi slipper ubehaget ;)

Skrevet

det er absolutt mest vanlig å ha smertefrie kynnere:) heldigvis!

jeg har er førstegangs og har dessverre slitt med vonde kynnere fra uke 15!! så nyt at dere ikke kjenner noe:) det eneste positive med de smertefulle kynnerne jeg har sier legene på ullevål er at jeg øker smertegrensen min gradvis og dermed vil tåle litt mer smerte :)

godt det er noe positivt ved å ha så vondt i 7 mnd.....

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Hadde smertefrie kynnere fra uke 29 og frem til uke 37, nå derimot er de så vonde at jeg må puste meg gjennom dem, da det knyter/strammer seg til over mage og rygg.

Skrevet

Takk for svar :)

Da håper jeg disse kynnerne varer for det er bare greit når ikke den vondten er der.....

Skrevet

Jeg trudde ikke jeg hadde kynnere i det hele tatt, før de begynte å bli litt kraftigere nå forrige uke (begynnelsen av uke 40). Tenkte at det strammet litt av og til, men at det var gutten min som tok spenntak eller noe. Så først nå i det siste at jeg har blitt oppmerksom på at jeg har de - innser at jeg nok har hatt de en stund allikevel.

Om de er effektive vet jeg ikke, men var på kontroll og jordmor sjekket modning på torsdagen. Det var mykt og 1 cm åpning. I tillegg har jeg stikkende smerter når hodet borer seg nedover.

Skrevet

Hei

kynnere skal ikke være smertefulle, men de kan godt være ubehagelige hvis de varer en stund og kommer hyppig, jeg får alltid kynner når jeg går fort, er stresset av en grunn, eller bøyer meg mye. det er ubehagelig,men aldri vondt.

jeg har hatt kynnere siden uke 21 og det har gradvis blitt flere utover svangerskapet. er nå i uke 32 snart. hadde d på samme måte i forige svangerskap.

jeg er blitt flinkere til å slappe av når jeg kjenner kynnerne, og setter meg ned for å hvile når jeg kjenner dem. jobber enda 100 %, så det blir viktigere og viktigere å slappe av.

får du kynnere som du synes er vonde, så kan du jo altids henvende deg til jordmor eller lege.

Skrevet

Ah, visste ikke at man kunne ha kynnere som ikke var vonde jeg. Magen min blir skikkelig hard innimellom, men har ikke tenkt på at det er det. Er 37+1 i dag og har ikke hatt noe vondt ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...