anitra Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 jeg har en visdomstann nede som er ondt.går over når tar smertestillende,men kommer tilbake når den slutter funker. har borret før men d kjennes ikke ut som hjalp så da er d vel eneste utvei. tannlegen ville trekke den gangen å,men jeg torde ikke så da prøvde han borre. Jeg må bare si at jeg er livredd. angst for at d gjør vondt likevel om har bedøvelse,redd de må skære osv.. skikkelig angst:( den er kommet opp på den ene siden mot kinnet men den ligger mer nærme tannkjøttet på den andre siden. greier liksom ikke se for meg hvordan man ska få tak i den med en tann.. Huff håper noen som har gjort dette kan fortelle litt...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 7. februar 2011 #2 Skrevet 7. februar 2011 Hei, hei Nå vet jeg ingenting om hvordan din visdomstann ser ut, men jeg kan jo fortelle solskinnshistorien om da jeg trakk min visdomstann i januar. Visdomstannen min oppe til venstre vokste skjevt utover mot kinnet og medførte en del ubehag. Til slutt endte det med at det ble betent i bløtvevet rundt, og jeg klarte bare såvidt å åpne munnen. Du kan si at det ble vanskelig både å spise og pusse tenner;) hehe.. Uansett.. Jeg gruet meg en del til jeg skulle trekke den, men tannlegen mente at denne tannen skulle gå fint. Først fikk jeg bedøvelse på utsiden av tannen, (er mindre vondt å sette sprøyte her, siden det er mykt vev). Sa ventet han litt slik at denne bedøvelsen trakk litt innover i ganen, og da satte han neste bedøvelse på "innsiden" av tannen, oppe i ganen. Dette var litt ekkelt, men gjorde ikke vondt. Så satt vi og pratet litt mens vi ventet på at bedøvelsen skulle virke. Han sjekket om bedøvelsen virket ved å stikke meg, og jeg kjente ingenting:) Jeg trengte ikke å gape noe særlig heller, han gikk inn fra utsiden av tanngarden og skulle bare lirke litt på den for å se hvor hardt den satt. Det tok AKS 10 SEKUNDER fra han begynte å lirke til han sa, "Og der var den ute, gitt! Sitt helt i ro, så skal jeg bare få tak i den så du ikke svelger tannen." hehehe.. Jeg trodde han tøyset!! Dette gikk som en drøm!! Ingen sting eller noe:) Hovnet ikke opp i ettertid, og hadde ikke vondt som følge av tanntrekkingen. Trengte med andre ord ingen smertestillende! Jeg hadde på forhånd bare hørt skrekkhistorier om trekking av visdomstenner, så jeg var forberedt på det verste. Tannlegen min derimot sa at dette var det vanligste "forløpet", og at det gjerne er skrekkhistoriene man hører om Masse lykke til!!!
Lemonia Skrevet 7. februar 2011 #3 Skrevet 7. februar 2011 Jeg har tannlegeskrekk og så heller ikke fram til å trekke en visdomstann i fjor sommer, men det gikk over all forventning. Jeg kjente ingen verdens ting og tannen var raskt ute (hadde også gruet meg bare til å kjenne at tanna "slapp", men det merket jeg heller ikke). Han klemte sammen sårflatene så jeg blødde lite og hullet grodde veldig raskt. Jeg brukte smertestillende for sikkerhetsskyld (bare tok dem til faste tider selv om jeg ikke hadde vondt) resten av den dagen og dagen etter lot jeg være og hadde heller ikke bruk for noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå