Gå til innhold

Amming med silikon, noen med erfaring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, heg lurer på om noen har ammet med innlegg av silikon? Jeg har, ikke så store, men nå stresser dette meg? Jeg er gravid og tenker på om det blir et problem.

Takknemlig for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fare, du kan amme så mye du vil;-)

Men når du har slikon kan du risikere å få melkesprengspreng litt fortere.

Selv har jeg ammet mine to med slikon, og null problemer:-))

Skrevet

Hei! Jeg har hatt noe ammeproblemer.

Jordmor og helsesøster mener det er den dårlige starten vi fikk. Jeg fødte prematurt (i uke 35). Babyen var sugesvak og var nødt til å få i seg næring med en gang, så matet med kopp/flaske i tillegg til å legge til brystet. Hun brukte laaang tid når jeg ammet henne, men jeg vet at det går, for merket det på brystene at de ble "mindre" de gangene hun spiste "effektivt". Men noe av følsomheten rundt areola er jo blitt litt redusert, så det kan jo ha noe å si for utdrivningsrefleksen? Opplevde aldri at melka "sprutet" når babyen slapp taket, som mange andre ammende mødre opplever :/ Nå skal det jo også sies at jeg har hatt piercing i vortene og arrvev der, så det spiller nok også inn. Så om det er prematurbabyen, piercing, silikon som har gjort at jeg ikke har klart å amme vet jeg ikke. Eller en kombinasjon... Jeg klandrer iallfall meg selv, selv om helsesøster sier at jeg ikke skal gjøre det, at det er pga babyens sugesvakhet og lærdom av at det raskere kom fra flasken så hun foretrakk dette.... Lykke til!

Og til deg som har ammet med innlegg; opplevde du at melken "sprutet" når babyen slapp taket? Har du redusert følsomhet rundt areola?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...