Gå til innhold

hvilken bæresele velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så i tvil hva jeg skal velge. er mei tai bra?? vil ha en som er god fra nyfødt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg har en ergo bæresele, og en manduca sele. Liker begge to kjempegodt, men man kan bare bruke manducaen fra nyfødt.

Skrevet

Jeg elsket Mai Taien til lille venn når hun var nyfødt, har kjøpt manduca sener. Den er også veldig god, men jeg har kjøpt en Mai Tai nå i "nyfødt størrelse" (fra nyfødt til ett år), syntes nemlig det vi hadde sist var litt stort til en unge på 3,5 kg. Så da har vi to, en til meg og en til far;) Vi liker nemlig hver vår best:)

Skrevet

Jeg hadde og har babybjörn active. Var veldig fornøyd med den, spesielt når jeg skulle til steder, og ikke ha med meg mye, eller gå kvelds eller morgentur med hunden, eller bare ut i bilen. Gikk aldri lenge, for det er vel en grense på 20 min pr mnd ? Stolte aldri helt på slynge, så den ga jeg bort. Kjøpte en sele til, men den var fra 5 mnd og oppover, så den tok over fra babybjörnen =) Syns det også var fint å kunne ha henne både inn mot meg og ut fra meg, og nakkestøtten som var på eller brettet ned. Enkel og ta på alene også =)

Skrevet

velger elastisk sjal til nyfødt, men har vanlig sjal også (didymos indio)..se på www.lotusbarn.no eller www.syvsjal.no

Meitai er kjempebra og ergo er bra det også;) Det finnes nyfødtinnlegg å få kjøpt til Ergo også!

Vi liker som sagt å variere litt;) Babybjørn derimot er absolutt ikke å anbefale, den er ikke ergonomisk riktig for barnet, vond og kan heller ikke brukes lenge.. har du f.eks meitai eller ergo kan du bære til barnet er 3 år om du vil (og lenger)...

Men anbefaler deg å melde deg inn i bæreforumet på www.tettinntil.no

mvh Spira på tettinntil;)

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Jeg har kjøpt elastisk sjal: Moby Wrap, er 5 meter langt som man knyter fast på kroppen, var veldig lett å knyte på seg, er gjort på noen sekund når du blir vandt til det, klart, ter litt tid å finne ut hvor stramt det skal være i forhold til ungen, men når jeg "tørr trener" med en dukke, så er den ferdig plassert og festet innen et minutt :)

Skrevet

Jeg har bestilt Close Baby carrier, men kan nok ikke gi deg noen erfaring ennå, for jeg bærer fortsatt inne i magen :)

Skrevet

Har mei tai.. Syntes den var super sist, så den skal brukes denne gangen også:)

Skrevet

Babybjørn er ikke noe særlig bra, verken for bærerens rygg eller babyens hofter, fordi babyen blir hengende med all vekten i skrittet.

Da vil jeg heller få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe!

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=)

Instruksjonsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 4 mnd nå og eeeelsker det :D

Skrevet

Moby Wrap fra nyfødt, og så Mei tai og evt Manduca/Ergo el.lignende fra hun er større.

Har kjøpt Moby Wrap nå og har Mei tai fra førstemann.

Skrevet

Tror jeg skal velge mei tai. Men d er jo så mange sorter? viss jeg ser på syvsjal.no så er der så mange sorter! Hvilke skal jeg velge? Vil ha en som er bra for nyfødt. Regner med d er da jeg bærer mest....

Skrevet

Jeg bruker Baby Bjørn, og har alltid likt den. Særlig når ungene har blitt noen uker er den super. Jeg ser at mange ikke liker den. Det er vel som med alt annet at man bruker den med fornuft. Jeg brukte den når ungene ikke ville ligge i vogna. Har brukt den fra 0-10mnd (7-8 mnd på guttene, for de var så store:) ). Gidder ikke å bruke penger på å kjøpe nytt når jeg er så fornøyd med det gamle:)

Skrevet

Har ingen erfaringer, men har kjøpt Close Baby Carrier, ett "ferdigknyttet" sjal!

Googlet litt rundt dette med bæresjal for en stund siden og så at det var så mange som anbefalte denne og hadde så gode erfaringer, jeg må ha noe som er enkelt å ta av og på seg/enkelt å putte babyen i, så derfor falt mitt valg på denne ;)

Lykke til med valget da ;)

Klem fra

Skrevet

Jeg har to stk Mei Tai fra storesøsters babytid, som jeg gleder meg til å ta i bruk igjen!! :)

BabyBjørn har jeg prøvd såvidt, men jeg fikk så himla vondt i ryggen etter bare noen minutter..

Så MT og slynger passer bedre for min kropp og muligens svake rygg, fordeler tyngden bedre :)

Skrevet

Jeg har kjøpt ergocarrier med nyfødt innlegg slik at den kan brukes helt fra begynnelsen. Har prøvd den hos en venninne (baby oppi:)) og syns den var kjempegod.

Skrevet

vi hadde ergo til nr 1 med spedbarnsinnlegg, og skal bruke den nå og :)

Skrevet

HvilkeN???

Her er( i tillegg til en manduca, 5-6 meitaier, 10 vevde sjal, to ringslynger og et elastisk sjal etter storebroren) en ny meitai, tre nye vevde sjal og to nye elastiske sjal i hus. Og siden jeg har nesten tre måneder igjen tenker jeg det blir noe mer før fødsel;)

Skrevet

har en baby bjørn og en graco..skal ikke bruke baby bjørn da den ikke er bra for babyen, men jeg skal kjøpe manduca å bruke i starten..

Skrevet

Det dumpet en close baby carrier ned i posten hos meg i går, ser ut som en genial løsning for meg som virkelig ikke fikk til dette med sjal/slynge forrige gang. Den skal være med på sykehuset! Superfin :)

Kommer nok til å bruke Baby Bjørn etter at han blir for stor for sjalet. Bare fordi jeg har den fra før av, og ikke bærer i lange tider uansett. Ellers har jeg fått anbefalt Manducca av mange som bæresele til de litt større barna.

Skrevet

Her så blir det Manduca bæresele å Moby Wrap fra syvsjal.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...