*sommerbris* Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Men INGENTING skjer. Hvor lenge skal man stole på kroppen?? 160 dager er sånn ca. 5 mnd... Nå synes jeg det begynner å bli litt skummelt.. En gynekolog sa til meg at det er større risiko for livmorhals/livmor kreft hvis man har under 3 menstruasjoner per år.. Jeg vil jo ikke det da. Ikke bare det, men jeg er jo også veldig lei meg for at det skulle bli så vanskelig å få barn, mens andre rundt meg får barn etter barn som om det skulle være den enkleste tingen i verden... Sytesyte;) Noen som ha hatt det slik??
Noah 08. Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Har du hatt mens etter prevansjons slutt da? Virker jo veldig rart at det kan gå sååå lang tid mellom to sykluser.. Har du vært hos lege/gyn. ? Jeg er på dag 77 nå,ingen tegn til mens her heller,men jeg dro til gyn.(fastlegen min er gyn.) for to uker siden å fikk diagnose pco(s) så da er det mer vanlig med lange/ustabile sykluser. Håper det ordner seg for deg snart og at spira sitter :-))
vår første 19 mnd prøving Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Jeg gikk 137 dager uten mensen, men så kom den helt plutselig! blødde i 2 uker i strekk, er så glad Hadde EL i går/dag så venter bare på IKM nå Jeg sluttet med p-piller i juni.
*sommerbris* Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2011 Har hatt 1 mens etter jeg slutta på pillen juni (hadde gått på pillen da siden feb-10), men så har jeg alltid vært ustabil sånn.. 3 mnd er heeelt normalt her, men 5??? litt mye... Jeg vet jo at lange sykluser ofte kan bety pco, men jeg har vært mange ganger hos gynekolog men de finner ingenting galt. Så du venter du også :/ Kunne dem ikke sette i gang noen tiltak for deg slik at du lettere blir gravid da?? Hva er de der greiene kurene alle snakker om??
vår første 19 mnd prøving Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har alltid vært presis hver måned angående mensen før jeg begynte på p-piller. Og det ser ut som jeg begynner å falle på rett spor nå endelig! De trodde jeg hadde pco siden jeg ikke hadde mensen og de fant blærer på eggstokkene mine, men det var vist ikke det vist jeg hadde hatt pco hadde jeg begynt på metformin tabletter for å stabilisere syklusene. Det finnes og pergo time som man kan få for å stimulere til eggløsning.
Noah 08. Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Hm... da vet jeg jammen ikke,hos meg så hun cyster og forandringer på eggstokken med engang ved innvendig ul. Jeg skal tilbake 3 mars for blodprøver. Da skulle vi disk. evt. hormon behandling og metformin bruk. Vi prøver ikke veldig akkurat nå,tar det som det kommer,men tenker å intenvisere prøvingen fra våren nå :-) For å evt. få pergo måtte sambo levere sædprøve først for å utelukke at det er han det er noe galt med.. men det er det neppe siden han har 2 barn fra før.. Jeg er også så heldig å ha en sønn på snart 3 år<3 Rart de ikke finner ut noe da,eller i allefall gir deg noe for å stimulere eggløsningen.
Happy87 Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Jeg er akkurat i samme båt.. Sluttet på pilla i juli og måtte vente 110 dager før jeg fikk min første mens.. Det var 1.nov og nå venter jeg fortsatt på mens nr 2.. Fikk positive el-tester hele uke 1 og trodde jeg hadde ikm i uke 3/4 men der tok jeg feil.. Kjente noe som kunne minne om el-smerter forrige helg så da får jeg se til helga igjen da om tr kommer eller jeg får positiv test.. Har bestilt legetime i uke 8 så håper jeg kan få tatt noen prøver da for å sjekke om alt er i orden.. Hvis jeg får tr til helga så håper jeg at jeg kanskje kan få pergo også, men vet ikke hva kravene på å få det er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå