annsi26 Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Det har seg slik at jeg gjennom hele svangerskapet av plagdes med økt utfold som har hatt gulfarge i seg. Det som jeg nå lurer på er om det fortsatt er utflod eller om jeg lekker fostervann... Grunnen til at jeg misstenker dette er at det er blitt mer flytende og noen ganger i slimakti konsestens og noen ganger som normal utflod... Det kommer så å si hele tiden i større og mindre mengder. (sorry detaljenene) er ikke noen spesiell lukt heller... men det bekymrer meg litt og er litt små hysterisk med at det ikke har vært noe lett svangerskap... hvordan vet jeg at det er lekkarsje om det er det??? er forresten i uke 30! huff kanskje jeg bare skal roe meg ned og slutte å være hysterisk!
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Hm tror ikke du trenger å bekymre deg. Utfloden varierer i svangerskapet. Jeg har mange ganger våknet om morgenen å går ner på do og da renner det bokstavligtalt fordi den er så tyntflytende. Nesten trodd at jeg har tisset litt på meg, men nei er kun utflod. Har forresten hørt et triks at hvis man tror man lekekr fostervann skal man ta på en svart bomullstruse, og er det fostervann så blir det ikek hvitt, elelr ble hvitt? husker ikke. Du kan jo ringe føden for å være sikker selvfølgelig:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Trur det er vanskelig å vite. Fostervann skal lukte "karakteristisk" hva nå det betyr. Jeg hadde også misstanke om dette omtrent på samme tid. Jeg var kraftig forkjølet og hostet, og da fant jeg ut at jeg måtte bruke truseinnlegg (har gjort det siden). Det var nok dels urin og dels bare økt utflod i mitt fall. Trudde ikke det kunne være urin siden det ikke luktet. Jeg går til kontroll privat hvor det blir tatt ul hver gang, så ble beroliget 2 uker senere da UL viste godt med fostervann. Har du lenge til neste kontroll? Symfys-mål vil si noe om dette. Hvis mengdene er veldig store ville jeg ha ringt og spurt.
Smurfelykke Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg er gangske sikker på at det iallefall ikke er fostervann, hehe. Den er ikke tyktflytende på noen måte, men som vanlig vann. Hos meg gikk vannet 2 uker før termin og tro meg, du skjønner at det er fostervann når det kommer. ;o) Jeg trodde først jeg tisset på meg, men så kom det bare mer ukontrollert og det var helt blankt og luktfritt. Jeg hadde utflod flere uker før dette og den var litt sånn kremaktig og gulhvit.
Ingridapril Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har lekt fostervann i noen uker nå. Jeg ringt føden, og fikk ekstra Ul bare for å sjekke. Jordmor sa at det trenger ikke å være farlig, for man produserer nytt fostervann hele tiden, men tror det kan være lurt å sjekke, det skader hvertfall ikke
sisten Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Det produseres mer sekret fra skjeden etter som du kommer lengre i svangerskapet:-) har det slik jeg også er i uke 30+ 3.
annsi26 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2011 takk takk jenter... skjønner ikke at d skal komme så masse veske ut av oss som får oss til å bekymre oss!!! Men jeg skal ringe føden i morgen bare for å roe meg selv ned siden jeg ikke skal på kontroll før 23.februar hos legen. har selv tatt sånn symfyse mål og om jeg målte riktig lå det på 27-28... Er det innenfor normalen for uke 30?
aprilprinsesse2011 Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 sjekk helsekortet ditt du, så ser du hvor snittet ligger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå