Gå til innhold

Trass som går mest ut over mamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en i utgangspunktet søt jente som blir 3 i april som er inne i denne herlige trassalderen og nå er den i en fase som retter seg mest mot meg. Et eksempel hvis jeg følger henne på do går alt greit men så nekter hun å vaske hendene. Slår seg helt vrang og prøver å stikke fra badet. Det er helt krise fordi hun må vaske henda og selv klistremerker fungerer ikke mer. Jeg må da fysisk hente henne inn på badet igjen og det ender aldri spesielt hyggelig. Ellers så kan hun være super blid og fornøyd med pappaen eller andre i familien men så snart jeg kommer inn i rommet henger hun i buksene mine og bare SUTRER!!! Hun vil allikevel konsekvent helst være sammen med meg og pappaen må lirke og lokke henne med på andre ting. Jeg vet dette er en fase men er det noen som har noen tips. Jeg blir så frustert og merker at den ellers så rolige og pedagogiske væremåten min er brukt opp. I tillegg er jeg gravid som og går ut over energinivået og gruer meg til dette lille trollet skal dele på oppmerksomheten med søsken. Hjelp!!!

Hvordan få positive rutiner inn i hverdagen når alt bare er drama???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...