Trultesmamma Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hei Jeg er førstegangsgravid og vil sefølgelig ønsker jeg at alt skal være normalt og greit. Men stusset litt da jeg gikk på vekta tidligere i dag, da den viste 0 kg i forandring de siste 3 ukene, uker barnet normalt skal vokse mye... Det kan jo sefølgelig være at sist gang jeg gikk på vekta var hos Jordmor og nå hjemme hos meg selv, men begge vektene er av samme type ( viser vekt med desimal, men ikke samme modell) og jeg har ikke merket noe forskjell på vekta de har vist tidligere. Tidligere i svangerskapet har jeg gått opp nøyaktig 2 kg til hver svangerskapskontroll og er det normalt at jeg i løpet av 3 uker hvor barnet skal vokse mye, ikke går opp noe? Jeg må også legge til at sist uke havnet jeg på legevakten etter et fall i trappen. Det var bare for å skjekke at alt var normalt med hjerterytmen på den lille, Jeg tatt kun ned 4-5 trappetrinn og tok meste av støyen med armene, men ønsket å skjekke bla hjerterytmen. Hjerterytmen var helt fin og det har også vært mye liv i magen både før og etter fallet. Skal til normal jordmor time i morgen, er det nødvendig å gjøre noe før i tilefelle det er noen desimaler feil på den ene vekta kontra den andre?
Gladmor30 Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Akkurat slik har jeg det også... Jeg er 29 uker, men vekten stoppet opp for noen uker siden. Men når jeg tenker meg om så ligger baby så langt oppe nå å presser på at jeg har ikke så mye plass i magesekken lengre,,, spiser gjerne mindre måltider. Kan det være årsaken også hos deg?
Trultesmamma Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2011 hum, det har jeg ikke tenkt på. Min lille snur seg i sirkel rundt omkring i magen, men ligger mye nedi bekkenet og jeg har begynt å spise mindre mengder. (tidligere måtte jeg ha 3 brød skiver, nå blir jeg mett på 2) venter på å høre fra jordmoren, Hun har sikkert erfaringer med det ene og det andre og skulle hun blitt bekymret tar hun og henviser meg videre =)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg er 30 + 2 og har heller ikke gårr opp i vekt på noen uker. Har bare lagt på meg 4-5 kg totalt, da, men vet at mini har det bra for var på vekstkontroll av annen årsak nylig og da lå han godt over slittet. Er nok ikke noe å bekymre seg for. Uansett kan man ikke bruke ulik vekt dersom man ikke vet at de viser likt, for det er vanligvis stor variasjon, også mtp når på dagen man veier seg.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 7. februar 2011 #5 Skrevet 7. februar 2011 Tror nok at et er vanlig! Jeg har gått opp 1 kilo i uka fra uke 20 til uke 28. Også plutselig de siste 3 ukene har jeg kun gått opp 100-200 gram.
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 7. februar 2011 #6 Skrevet 7. februar 2011 Jeg gikk opp 5 kg i starten av svangerskapet, og sto bom stille fra uke 19- 35, så gikk jeg opp 5 nye mellom uke 35- 37, så er nok ingen fasit på når man skal gå opp i vekt og ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå