<3 Fødeklar <3 Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Hei. Noen erfaringer? Åssen har dere evt og pris? Takk for svar:)
Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Hei=) Jeg fikk låne meg en ammepute når jeg fikk min første,, jeg brukte dn svæært lite, like dn ikke, synst d ble bare styr med dn puta, så jeg brukte heller bare vanlig (sofa)pute til å legge under når jeg ammet,, så jeg er glad jeg ikke kjøpte selv, hadde vært bortkasta. Har en vennine som fikk for en mnd siden, hun har kjøpt, å bruker dn heller ikke.
Babyønske �� Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Sist kjøpte jeg ikke før fødsel. Men pga litt startproblemer med amming/ammestillling på sykehuset, kjøpte mannen min en den dagen vi reiste hjem. Men ammingen ordnet seg den dagen den, så ammeputa ble ikke så mye brukt. Når jeg fikk taket på ammestillingen syns jeg det var bedre å amme uten. Husker ikke hvor mye den kostet, rundt 500 kanskje. Men tror faktisk den jeg har er tvillingammepute. Var bare en liten butikk med babyutstyr der vi bodde da. Så mannen min kjøpte den eneste de hadde igjen i den butikken. Var jo bedre enn ingenting. Denne gang har jeg den i hus, og vasker sikkert trekket sånn at den er klar til bruk, men regner ikke med at den blir så mye brukt..
Mama88 Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har fått to stk, og har allerede hatt masse bruk for den ene.. Sofaen vår er veldig dyp, og vi har ingen gode sofaputer å støtte opp med. Så har brukt den ene ammeputa til ryggstøtte, fordi den former seg slik jeg vil Av samme grunn ser jeg for meg at jeg kommer til å få brukt ammeputa masse når lillegull kommer til verden Men det er vel veldig individuelt
Smurfelykke Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Vi hadde oxo litt startproblemer med amminga på sykehuset og prøvde ut ett par typer de hadde disponible der. Den typen som er fyllt med isoporkuler er ikke noe tess synes jeg, da den sklir unna og ungen glir ned mellom puta og magen min. Den andre er en type som man kan feste med spenne rundt livet og heter CozyFix. Den er helt super!! Jeg hadde ikke kjøpt ammepute på forhånd da jeg ikke visste om jeg kom til å få brukt for den. Jeg anbefaler å se an hvordan dere mestrer amminga på sykehuset og evnt. vurdere den CozyFix puta. ;o) Den er gangske så dyr, 999kr på Baby Shop, men den var i allefal verdt pengene sine her. Dessuten får man 100kr i rabatt om man melder seg inn i Baby Shop-klubben ;o). Så da koster den 899kr. istedet.
Tulla med tre små Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Fullstendig bortkastet fra mitt synspunkt! Har ammet to unger i minst ett år hver, og brukte ammeputa som jeg betalte en 500 lapp for kanskje 3 ganger...
Sessan <3 apriljente Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Jeg hadde ikke ammepute til første mann, men skal kjøpe en nå. Ei venninne kjøpte ammepute på Kid for 299, blå for gutt og rosa for jente. Ser så ufattelig behagelig ut å ha de liggendes på pute, enn å holde de hele tiden skader jo ikke å prøve
<3 qleopatrice <3 Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Jeg brukte den i begge mine svangerskap, jeg har ganske små pupper og ble skikkelig stiv og vond uten gode puter til å støtte opp med. Også får ungen en god liggestilling med pute helt rundt. Så for meg er den viktig, kommer også til å bruke den denne gang. Jeg så forresten at det var noen som gav bort på finn.no. Ville ikke kjøpt helt ny før jeg visste om det er noe som passet for meg :=)
Gjest Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 Jeg brukte min MYE, og tror nok jeg kommer til å bruke den mye denne gangen også. Synes det var mye lettere å få babyen i en god ammestilling med den puta, så den ble brukt hele tida Jeg synes det var den beste investeringen!
**Lykke** Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Jeg elsker ammeputen min!! Har vasket trekket og gleder meg til og ta den i bruk igjen Tror det er enorm forskjell på putene da, og jeg tror også det er veldig utslagsgivende for om folk liker og bruke det eller ikke, jeg hadde ikke giddet og amme i et år uten den fantastiske ammeputen, hadde den med meg over alt!! Min er ganske stor og veldig fast Lykke til, kansje du kan låne en og prøve først
Lukkeleg Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Ser "alle" er negative her, men eg syntes ammeputa var fantastisk! Gjorde at eg fekk slappe betre av under amming Brukte den x-antal gongar dagleg i lang tid. Merka det fort i skuldrane dei gongane eg feks var vekkreist og amma fleire dagar utan. Kjenner og fleire andre som har funne god hjelp i ammeputa. Men kanskje du kjenner nokon du kan få låne av og prøve det ut i starten? Eg var heldig og arva mi, så eg slapp å kjøpe. Lukke til med amminga!
Lukkeleg Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 Hadde visst kome fleire andre positive i mellomtida... Delte erfaringar iallfall
tre-blir-til-fire Skrevet 6. februar 2011 #13 Skrevet 6. februar 2011 Jeg hadde ammepute til første mann og brukte den kjempemye, den kjøpte vi på kid for en billig penge. Den blir slappere etter bruk, men var veldig god å ha.Smak og behag, men jeg likte i alle fall ammeputa mi.
<3 Fødeklar <3 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 6. februar 2011 Takk for mange svar:) Ser veldig behagelig ut med ammepute da. Jeg sliter med betennelse i armene så derfor jeg vurderer å gå til innkjøp av en også )
Gjest Skrevet 6. februar 2011 #15 Skrevet 6. februar 2011 Hei! Jeg likte den i begynnelsen, men ble gal av knitringen. (Jeg hadde en med sånne isoporkuler i) Har gitt den bort og kommer ikke til å kjøpe en ny. Men kanskje en annen type pute...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. februar 2011 #16 Skrevet 6. februar 2011 Brukte den mye de første par-tre ukene, men ikke blitt brukt siden... Nå tar jeg bare en vanlig sofapute istedet=)
Lullunutu Skrevet 6. februar 2011 #17 Skrevet 6. februar 2011 Jeg arvet min, og brukte den hele tiden når jeg ammet. Blir fort sliten i armene, og synes absolutt den var behagelig å bruke. Har funnet den fram nå også, og vet den kommer til å bli like mye brukt denne gangen :-)
nytt bøllefrø i okt Skrevet 6. februar 2011 #18 Skrevet 6. februar 2011 har brukt min igjennom tre spebarn og et svangerskap og skal bruke den nå og.... elsker den!!!!
Kinamitt Skrevet 7. februar 2011 #19 Skrevet 7. februar 2011 Hei, Har hverken født eller ammet ennå, men fikk anbefalt http://www.cozyfix.com/ så når jeg fant den til halv pris på http://no1barnevogn.no/restvarer-50/ så slo jeg til. Når jeg prøvde den på babyshop så virket det beltet man kan fest rundt livet helt genialt for å få avlastet nakken/armene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå