Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det virket jo veldig greit å få de på mail da. Ja, nå har eg bestilt time til UL den 22. mars. Da er eg 8 uker på vei. Så håper eg ser noe da :) Gleder meg veldig til å se om det er liv inni der. Foreløpig har eg ikke så veldig mange plager, har hatt veldig ømme bryster, men nesten ikke kvalm i det hele tatt. Skal jo egentlig ikke klage over å ikke være kvalm, men da hadde eg i alle fall vert sikker på at det skjedde noe inni meg.

Så det skal bli kjekt å se et hjerte slå.

Har du vert på din første svangerskapskontroll? Eg har fått time i uke 8.

Fortsetter under...

Så kjekt :)

Ja, eg var livredd for at det ikke skulle være noen der, selv med masse symptomer. hehe.. i dag har kvalmen avtatt!! Jippi! Håper det holder seg. hehe..

Eg må vente til eg er i uke 10. Mn mn. skal til lege på onsdag pga kvalmen så får meg en liten kontroll :)

Hei, eg er ikke direkte kvalm hele tiden, men mer uggen. Kjenner det er noe på gang. I tillegg er eg veldig trøtt, legger meg mye tidligere enn før. Har hatt litt menssmerte i 5-10 min av og til...ikke alltid hver dag en gang. Men ellers så kjenner eg ikke så mye. Eg er nå 6+5.

Hei!

Jeg er ny innpå siden her. Har termin i slutten av oktober etter mine beregninger. Har ikke vært på ul eller svangerskapskontroll enda. Har kjempe lyst å gå på tidlig ul, for å se om alt er bra. Er førstegangsgravid, utrolig spennende. Vi har ikke fortalt familie og venner enda. Men har bare så lyst å snakke om det :) jeg er også fra Bergen, bor i ytre arna. Har veldig lyst å bli kjent med flere gravide :) gjerne treffes og prate av og til, ha noen å snakke baby med, eller gå å shoppe baby ting etterhvert. Og kanskje ha noen å gå på trilletur med etter babyen har komt :)

Lind@

Annonse

Hei Lind@! Velkommen. :):) Jeg bor i indre arna :D

Jeg kan anbefale sentrumselgene, de koster 1050kr, er du student koster det 850kr :)

Jeg fikk sånn frikort kort og kvittering. :) Men hun sa bare at det er noen som får det dekket.

Jeg har fått akupuntur nåler 2 ganger for kvalmen og er betraktlig bedre. Skal en gang til på mandag, hun sier det tar ca 3 ganger før man blir så god som ny :)

Noen andre som sliter med bekkenet? Eg får sykt vondt hvis eg gjør ting... er sykemeldt fra jobb..

Takk :) Da bor du ikke langt unna :)

Kanskje jeg skal bestille en time der :) det dere frikort greiene er vel sånn at dersom man kommer over en viss sum i året, så får man dekket resten av året.

Hvor setter de nåler? Jeg har vært en del kvalm i det siste, har ikke kastet opp, men brekker meg og sånt. Utrolig ekkelt. Fikk beskjed av jordmor om å ta tran. Men det er jo helt håpløst når man får brekninger og sure oppstøt ellerpå.

Har ikke hatt noe problemer med bekkenet. Men er det noen som vet hvilke øvelser man kan gjøre for å forebygge? Har lyst å begynne med en slags trening. Noen som vet hvor de har sånn trening av bekken og sånn for gravide?

Stakkers deg Cryst@l. Høres veldig vondt ut.

Hun setter 5 nåler, en i øret, venstre håndledd, nede mellom ankelen og stortåen og en på fremsiden av leggene. Jeg kaster ikke opp heller, bare brekker meg.. men føles ut som det skal komme noe!!

Strekking skal vist være bra, løfte kneet og holde igjen hvis du skjønner.. hehe.. og ligge på ryggen og heve beggenet/rumpa mens beina er i 90graders vinkel.

Eg har tenkt å begynne å trene litt, gå turer og gjerne bruke den gravid dvden eg har her hjemme, men kvalmen stopper meg.. får vente til eg orker.. :)

Noen som har begynt å tenke på strekkmerker?? noen kremmer som er bedre enn andre? eg kjøpte dr greve sin, men orker ikke bruke den hver dag.. :( vil bare liggei sengen eller i sofaen.. minst mulig anstrengelser.. hehe.. En venninne av meg brukte spenol og babyolje, ingen merker på magen, men alle andre steder for hun var ikke like flink å smøre der.. :)

Jeg fikk masse strekkmerker i mitt forrige svangerskap. Det er ikke akkurat pent, men det blir bedre med årene:)

Det viktigste er vel å prøve å unngå å legge på seg for mye på for kort tid... (Denne uttalelsen kommer sikkert fra en mann...)

Husk å smøre hele kroppen:) Pupper, mage, rumpe og lår:)

Jeg får vel begynne å smøre da ;) Er veldig tørr i huden generelt, så jeg har godt av det uansett.

Enn så lenge har det å være gravid utelukkende vært en negativ opplevelse. Håper det blir bedre. Kaster opp hver dag, flere ganger om dagen, har null energi og er konstant kvalm/uggen. Er sykemeldt fra jobben også. Føler meg rett og slett syk, noe som gjør at hele kroppen verker som ved influensa.

Var hos fastlegen i uken, hun sa jeg måtte regne med å ha det slik som dette minst til uke 12, men at det da ofte ble bedre. Fikk resept på noe som skulle hjelpe, ALLE apotek i Hordaland er utsolgt. Da begynte jeg nesten å grine. Øynet et håp, men det sluknet fort.

Skal på første kontroll i morgen, fastlegen min har UL også. Så regner med å få sett litt da. Kanskje det er en trøst i en ellers slitsom hver dag?

Dette ble sutrete og grinete, men synes veldig synd på meg selv for tiden.

Gleder meg til formen er bedre, over de verste tolv ukene og kan begynne å se fremover.

Sitter om ikke annet å planlegger en fin Babymoon. Noen andre som skal ta seg en ekstra fin ferie i 2.trimester med sin kjære? Reisetips i så måte?

Foreløpig har jeg sett på Bali, cruise i Karibia + en uke på en øy. Karibia står høyeste på listen, utelukkende pga bedre hygiene/mindre risiko for sykdom. Noen som har gjort seg lignende tanker?

Uff, synd at du der så dårlig!! Kan de ikke bestille til deg??

hmm.. Jaja.. uke 12 er en stund til meeeen vi får holde ut! :)

Ja, jeg tror jeg skal være god på smøringen. hihi.. kanskje be samboeren smøre meg. :)

Ja, jeg fikk nyeste utgaven av gravid og der stod det litt om det med permisjonen :) Vi har planlagt lenge å ta en mnd i chile. Hadde tenkt å dra i juni/juli, men da er det vinter i chile. Så vi tenkte kanksje i september/oktober for da er det litt varmere, men ikke full sommer. :)

Men karibien virker jo FANTASTISK!! Denne chileturen blir jo mest sannynlig med hele familien.. hehe.. Men har ikke akkurat råd til to turer!!

Nei, dessverre kunne de ikke bestille inn. Da status fra leverandøren var "produksjon usikker" eller noe i den dur.

Kanskje jeg skal kjøpe gravid jeg også.

Vi har heldigvis ok økonomi, og jeg legger meg opp penger hver mnd i håp om to fantastisk uker et eller annet sted. Drømmer om turkisblått hav, strandhytte, solsenger og alkoholfrie drinker. En mnd hadde ikke vært å forakte heller, men hver dag borte fra jobb betyr mindre foreldrepenger for jeg har ikke opparbeidet meg rett til ferie med lønn. Så da må det bli to uker.

Har i dette øyeblikk nydt 20 minutter uten ekstrem kvalme. Til og med spist litt smågodt. OMG - lykke.

Annonse

Typisk! hehe..

Ja, har heldigvis opparbeidet ferie :) tingen med chileturen blir jo en by ferie.. turkisblått hav og strandhytte hadde vært fantastisk!!! :D

Jeg fikk i meg to ristede skiver med majones og det ga meg litt tid og. hehe. :):)

Hei Lind@.

Kjekt å se at det er flere fra Arna her. Eg har bodd i Indre Arna, men nå har vi flyttet til andre siden av byn.

Er veldig spennende å være førstegangsgravid, er i samme situasjon selv! merker det er mange ting eg lurer på. Så gleder meg veldig til første svangerskapskontroll den 22. mars. da er eg 8+3. Har bestilt time til ul samme dagen, fikk faktisk time til kvelden, veldig greit! Har bestilt time hos sentrumslegene. Mange som anbefaler de!

Eg vil gjerne være med på baby shopping etterhvert....gelder meg kjempe mye!! :)

Hei :)

Jeg er egentlig ikke fra arna, men flyttet hit for jeg fant mannen i mitt liv, og giftet meg :) men har bodd her ute en ganske mange år nå. Er vokst opp på landås.

Ja det er kjempe spennende :) eg gleder meg allerede til å shoppe til babyen :) og gleder meg til å fortelle familien og venner. Tenkte å slippe bomben 1 april :) så ser eg om de tror eg tuller, hehe. Blir sikkert bra :) men har ikke gått 12 uker 1 april, men men, det får våge seg. Er ikke hundre prosent sikker på når eg har termin, har lyst å gå på ul og finne ut :) jeg skal på første svangerskapskontroll 25 mars. Etter min beregning er jeg da 8+6. Virker som vi har komt ganske likt. 6+5 idag her :) jeg og lurer på om eg skal bestille time hos sentrumslegene, for å se hjertet som banker og at alt er bra. Og vite bedre termin og kor langt eg har komt :)

Vi får se kanskje å få til et treff i april eller noe sånt. Hadde vært kjekt :) og baby shopping etterhvert ;)

Jeg er sååå med på babyshopping!! hihi..

Vi har ikke klart å holde oss så godt som vi hadde avtalt. hehe.. alle på jobben min vet det, foreldre og søsken vet det og et par fettere og kusiner. pluss noen på jobben hannes.. hehehe.. mn vi tenker å si det til kommende oldeforeldre neste helg eller noe sånt. Gleder meg!!

Alle jentene i familien fra hannes side pluss meg skal til london helgen før påske så eg må si det før det. Blir nok full babyshopping da ja!!

Tenkte eg skulle ordne et bim treff for oss i oktober klubben. Gjerne i slutten av april, tidlig mai sånn at alle er over 12 uker? :D

Ja, det skal bli bra med baby shopping, det klør i fingrene etter å begynne, hehe.

Det hadde vært kjekt med et bim treff, jeg er lett med :) greit å snakke med andre i samme situasjon. Det har enda ikke gått opp for meg helt, blir rart å bli mamma... :)

Slutten av april / begynnelsen av mai blir bra det :) gleder meg :)

Eg er veldig med på bim treff i slutten av april/begynnelsen av mai! Gleder meg allerede!

Blir deilig å komme over de magiske 12! Har veldig lyst til at dette skal gå bra, så håper det ikke skjer noe før den tiden :S Men foreløpig går jo alt strålende, og viss vi får se et bankende hjerte på ulen så er vi vel allerede ganske sikre! :)

Hei og velkommen :):)

ja, dere er en del fra dalen :):)

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg var hos legen i dag og alt såg bra ut sa hun. Venter på prøvene jeg tok da. Klarer ikke helt å slappe av, men prøver så godt eg kan.

Litt lei av å være hjemme no, men orker ikke tanken på å gå på jobb med denne kvalmen..

Hei på dere jenter! Alt bra? Jeg har hold meg litt unna de siste ukene pga (helt sikkert unødvendige) bekymringer :S Tenkte ta en tur på tidlig UL bare for å virkelig få bekreftet at det faktisk er noe inni der ;) Noen som har vært på UL i uke 9? Ka fikk dere se isåfall?

Morsom at vi er så mange fra Fyllingsdalen da!! Skikkelig babyboom i dalen:D

Jeg var i uke 8 og du fikk se et lite hjerte som slo og noe som så ut som en klump med armstubber og beinstubber.. heh. fikk se navlestrengen og :) Kjempe kjekt :D

Jeg vurderer ultralyd til uken for eg er så nervøs og bekyret. hva hvis hjertet ikke slår lenger??

Jaja. Det går nok fint :)

Ja, dalen har virkelig babyboom. hehe.. Trangt om barnehage plass nå da! hehe.. jeg jobber i barnehage i dalen :) Sykemeldt nå da. :D

haha! Ja, det var jo og en ting å tenke på! Jaja, alt ordner seg for snille piker :)

Kjedelig for dere som e sykemeldt da! Jeg har heldigvis sluppet billig unna!

Ja, håper på å få en time i neste uke, da e jeg nermere 10 uker(tror jeg).. E så mye å bekymre seg for, og blir ikke særlig mye bedre av å lese alle skumle historier som finnes på nettet :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...