Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Noen som har erfaring med dette? har hørt at d kan modne å gjøre fødsel lettere? Når skal man begynne med dette? Er nå i uke 33, å håper på å slippe å gå leenge over termin... Håper på mange svar å erfaringer:) Er forresten teèn god?
sisten Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 Hei:-) jeg tar kapsler, de skal hjelpe på modning. Kan begynne i uke 32 med disse. Har tyvstartet litt jeg denne gang. Sist brukte jeg te og kapsler, fødte ei uke før og fødselen tok 1 time og 20 min :-)
Trultesmamma Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Hei=) Takk for at du tok dette opp=) Har kjøpt det da det blir sakt at en kan få en lettere fødsel av det og jeg må nokk ærlig si at jeg er litt redd for det ukjente... hilsen førstegangsfødende.
Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2011 Oj, da funket d kansje for dg da..? Men man vet jo aldri om d var d som gjor utslaget da, men kansje verdt å prøve;) Du fikk ikke masrier å sånt av d da? Kansje jeg må starte med d nå da,, er bare redd for å føde for tidlig, men alt etter uke 37 er greit:) Hvor kjøper du d? apotek eller helsekost? å hvor mye tar du/drikker???
Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2011 jeg merker og at jeg begynner å tenke mye på dette med fødsel nå når d nermer seg, å håper på å få en lett å fin fødsel! (da jeg håper at jeg ikke arver min mor som låg i 3 døgn med meg før jeg måtte taes ut med tang) *grøss* Er og førstegangsfødende på en måte,, venter min nr 2, men første var tadd med planlakt ks pga seteleie.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Jeg er førstegangs uke 36+ 4. Jeg tar 3 kapsler daglig og drikker 1-2 kopper daglig. Teen syntes jeg er frisk og god jeg altså. Vet jo ikke om dette har effekt, men taper jo ikke noe på å ta det uansett.. Lykke til !
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Jeg fant svært lite info om dette på norske nettsider og søkte derfor på engelske. Der er det anbefalt litt forskjellig, men stortsett at man tar kapsler (450mg pr.stk.) 2 stk 3 ganger daglig. Noen sider sier te i tillegg (1-2 kopper) og noen sider anbefaler opptrapping med kapsler over noen uker (2-4-6). Stortsett alle sider anbefaler at man begynner når man er i fullgått 32 uker (noen sier 34). Det sies at det tar litt tid å bygge opp effektfull lager i kroppen og da sier det seg selv at man har lite eller ingen nytte av å begynne med det i uke 38! Nettsidene jeg har lest på er ganske klare på at dette er ikke noe som kan fremskynde svangerskapet og forårsake fortidlig fødsel med at det hjelper livmorhalsen å modnes lettere samt har god effekt på lengden på fødselen. Var en side som faktisk listet opp tilstander og symptomer hvor man ikke skal ta bringebærblad kapsler eller te... Skal se om jeg finner den igjen... I det heletatt er det mye mere brukt i f.eks England enn her og det eneste jeg har funnet om ulemper er at noen kan oppleve økt mengde kynnere. Hvis man følger opptrappingsmodell vil jeg anta at dersom man opplevde at det gikk greit å ta 4 kapsler (2stk x2 daglig) men fikk økte kynnere ved 6 kapsler - da kan man trappe ned igjen... Er nå 32+5 (i uke 33) og har drukket 1 kopp te og tatt 2 kapsler daglig i 5 dager. Tar og trapper opp til 4 kapsler ved neste fullgått uke og 6 ved neste der igjen (altså 4 i min uke 34 og 6 i min uke 35 - 3 uker opptrapping). Fra fullgått uke 34 øker jeg til 2-4 kopper te daglig (står det på posen). Har i bakhodet at om jeg opplever mere kynnere skal jeg kutte ned på te eller kapsler eller begge! Er fornøyd med dette opplegget selv og satser på at det gjør modningen og fødselslengden mer effektiv!!! Lykke til til alle som vil prøve det! Håper infoen hjelper dere på vei!
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Kjøper man te/kapsler på helsekostbutikk?
Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2011 Tusen takk for nyttig info!!! Kjøper dere på helsekostbutikk eller??
sisten Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Hei igjen:-) jeg kjøpte de på helsekostbutikken. Kansje tilfeldig at åpningsriene ble lette men det var stooooor forskjell på smertene 1 og 2 gang. Skal ikke få kynnere osv i den forstand:-) det er jo vitaminer, og det skader ikke.
Opsideisi-j5år+litefrø<3 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2011 jeg skal springe å kjøpe imorgen jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå