baby støv Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Lar dere barnet få sovne ved puppen eller vekker dere barnet? Jeg fikk beskjed fra barne legen ved 6ukers kontrollen at barnet ikke skulle sovne ved puppen. Hva gjør dere? Synes ikke at det er noe kult å vekke barnet når det koser seg.
Mina82 Skrevet 6. februar 2011 #2 Skrevet 6. februar 2011 jeg lar min baby sovne ved brystet, det er følelse av trygghet og nærhet jeg ikke vil nekte min baby selv om det skulle bli anbefalt noe annet av barnelege. det han el hun tenker på at babyen blir vant og måå ha puppen ellers sovner den ikke men min erfaring er at det er en liten periode hvor de vil ha pupp pupp hele tiden, deretter så går de bort fra de(de jeg kjenner til og min datter iallefall) etter en stund,det er jo nærhet og kos så jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være så farlig, jeg vekker ikke min baby når hun kosesutter på puppen, de får i seg den tunge ettermelken når de småsover og kosesutter av mammas pupp og de føler seg trygge varme og gode=) kjenn på magefølelsen og ta anbefalingen med en klype salt, vet om utallige småbabyer som ikke har blitt vant til å sovne ved puppen som plutselig finner at det er den eneste måten å sovne på (for en periode) men alt går over
*Lissi* Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Jeg vekker ikke. Har ikke gjort det med noen av mine 5 barn.
Mina82 Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 tips er å la babyen kosesutte og sovne ved puppen så lirker du puppen forsiiiktig ut, sovner babyen vidre vel og bra vis ikke lur forsiiktig inn smokken. slik ble datteren min lurt (hehe) og det har gått bra nå har hun en forkjærlighet til smokken også ikke bare puppen og er blitt vant til å ta smokken når hun skal sove=)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Jeg lot begge mine gutter ligge ved puppen så lenge og mye de ville. Yngstemann er 5mnd nå, å har ikke lenger store interessen for puppen da han har begynt med grøt, men før det, så lå han i puppen flere ganger hver time, hehe. Han kan heldigvis kose seg lenge ved puppen om morgenen da:) Han koste seg, å hadde det godt og trygt, å det er det som betyr noe for meg. Nå savner jeg den tiden, hehe:)
Ella S Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har fått beskjed fra helsesøster om det samme, men praktiserer det ikke.. både fordi jeg som deg ikke ser noen grunn til å holde henne våken, og også fordi det er vanskelig å få henne til å sove uten,,, :-)
mlkg Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 De minste barna sovner ved brystet. Sånn er det bare :-) Ingen grunn til å vekke dem hvis det likevel passer at de sover. MEN særlig på formiddagen er det lurt å prøve å legge dem når de er våkne (dvs ikke amme ekstra for at de skal sovne). På den måten lærer de seg å sovne selv. Min er nå 3,5 mnd, og på kvelden sovner han fortsatt ved brystet. Av og til gjør han det på dagen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå