Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende, dette har jeg tenkt en del på også. Jordmor sa at det var en fin måte å forberede meg og kroppen på fødsel :) Hvor skal du på yoga?

Ser at de har yoga for gravide på Elixia der jeg har medlemskap. Men syns det er ganske dyrt egentlig. Hvor mye koster det andre plasser?

Jeg gikk på yoga for gravide forrige svangerskap, og begynner på nytt kurs neste uke. Vil da være i uke 21.

Mulig opplegget er litt forskjellig fra kurs til kurs, men det jeg deltok på syns jeg var veldig bra. Et utvalg av gode øvelser, som var enkle å følge med på selv for de som aldri har prøvd yoga før. Det var stort fokus på trening av bekkenbunnsmuskulatur, noe som sikkert er vanlig på de fleste slike kurs. Følte jeg hadde stort utbytte av pusteteknikkene og avspenningsøvelsene vi lærte - fikk også brukt deler av disse under fødselen.

Anbefaler yogakurs på det varmeste.

For deg som lurte på pris; jeg har denne gangen betalt ca 1450,- for 8 kurskvelder (Oslo).

Annonse

Jeg skal på kurs på mamayoga vika, det var fullt på sagene.

Prisen er 1280,- for 8 ganger.

De har forskjellige typer kurs der i forhold til hvor langt du er på vei og hvordan formen din er. Jeg er 21 uker og i fin form men har ikke vært så flink til å trene de siste månedene så er veldig spent!

Forteller imorgen hvordan det gikk!

:)

Jeg kan anbefale Yggdrasil yogaskole, gikk der hele forrige svangerskap - og har akkurat startet på et nytt kurs- som går over 9 ganger. Jeg går på Grønland, og det koster 1665 kroner.

Gleder meg til hver eneste gang:)

www.yogakurs.org

Hei på deg.

Jeg gikk på yoga for gravide når jeg skulle ha mitt første barn i 2008. Det var kjempepositivt, og jeg hadde ikke behov for noe mer fødselsforberedende kurs. Særlig synes jeg det var godt å kunne være i rolige omgivelser og virkelig få kontakt med kroppen og pusten min.

Når jeg fødte så gikk det veldig fint, uten noen form for smertestillende, lystgass osv. Jeg tillegger yogaen endel av æren for det. Kjøpte også en cd med øvelser, som jeg snart skal børste støv av nå.

Lykke til med yoga, graviditet og fødsel =)

Ok, nå har jeg altså meldt meg på yoga for gravide i 3.tri. Har aldri vært på yoga før, og kjenner jeg er litt spent. Kursstart er ikke før 2 mars, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en yoga matte for å ha hjemme. Bare for å se på først, men til å brukes når jeg starter på kurset. Noen som kan gi meg noen tips på hvor man får kjøpt yogamatter til en ok pris, som er av nogenlunge god kvalitet? Og burde mattene være 3mm eller 5mm? Om noen har peil på hvor man får tak i matter i Oslo, så takk for svar :)

SolRikke; ja, jeg er på MamaYoga på Tullinløkka. Hadde første kurskveld nå 10 februar. Vurderer gravideyoga 2 med oppstart i april, men kursavslutningen kommer tett opp i termin, så jeg er foreløpig i tenkeboksen. :-)

Jeg tror jeg kjøpte min yogamatte på XXL, men regner med at de har på de fleste store sportsbutikker. Min er 5 mm. Syns den er helt grei. Husker ikke hva jeg betalte, men det var ikke avskrekkende. Jeg har også kjøpt et trekk til den (har også plass til litt klær og en drikkeflaske ++) på Granit på Grünerløkka. Det er noen år siden, så jeg vet ikke om de har lenger...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...