Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe særlig her tidligere, men har fulgt godt med og vært innom barnimagen nesten hver dag den tiden jeg har vært gravid. Synes det er flott med disse forumene, man får svar på mye man lurer på:-)

Synes nesten jeg må rope ut at jeg har født! Jeg er så stolt av den fine gutten vi har klart å lage! Han er så grei, sover og spiser og bæsjer. Stort sett fornøyd bare han er mett. Han spiser veeeldig lenge av gangen da, så jeg får ikke gjort så mye annet enn å amme. Hadde også en del trøbbel med ammingen de første dagene, men det er i ferd med å gå seg til. Er glad for at jeg ikke har gitt opp:-)

Fødselen gikk over all forventning. Fødte på Ullevål, barsel A, og lå på barselavdelingen etterpå. Det var trangt om plassen der og veldig travelt, men kan ikke få skrytt nok av dem som jobber der!! Jeg ble så godt tatt vare på og alle virket skikkelig proffe. De kunne sine saker. Nøler ikke med å føde der en annen gang i alle fall.

Vannet gikk natten før fødselen, og jeg ble satt i gang med riedrypp ca 14. 30 , kl 23 var han ute:-)

Jeg trodde fødsel skulle være noe helt forferdelig nesten uoverkommelig vondt, men det var det ikke! Også glemmer man mye med en gang ungen er ute også da:-) Jeg fikk epidural, og det er jeg veldig glad for, tror det var med på å gjøre fødselen så fin for meg. Det gjorde lite vondt, det var bare veldig slitsomt å presse han ut (tok halvannen time, og en lege stod klar med vakuum, men han kom til slutt av seg selv). Det er den mest slitsomme jobben jeg har gjort noen gang.

Jeg ble klippet noen cm, men det har allerede grodd ganske fint, og nå begynner det å bli greit å sitte rett opp igjen. Ser ut som det blir et nesten usynlig arr der nede. Bedre at det ble klipt på en kontrollert måte enn at jeg skulle revne. Visste ikke før etter han var født at de hadde klipt meg, så kjente ingenting til det.

Jeg tenkte faktisk med en gang jeg stod opp fra fødesenga at dette kunne jeg absolutt klare en gang til (IKKE med en gang altså:-), så føler at jeg hadde en veldig fin fødsel.

Nå koser vi oss her hjemme med baby. Vi er kjempeklossete, men sånn er det vel med førstemann. Det begynner allerede å gå seg til litt.

Ønsker alle dere som har fødselen foran dere masse lykke til! Og takk for meg her inne. Satser på å komme tilbake hit innen et par år:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med nurket! Kos dere :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Håper på lignende opplevelse innen få dager!

Skrevet

Gratulerer så mye :)) Fint å lese at du hadde en så fin opplevelse av både fødsel og barsel, fantastisk:) Jeg var også klossete med sønnen min, men som du sier, det går seg fort til. Om noen dager er du proff ;)

Lykke masse til videre :)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...