Gå til innhold

7 uker - væsker fortsatt fra navel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer gørr som størkner ut av navelen - væske antakeligvis. på helsestasjon sa de at jeg skulle bruke basmetin(?) pudder neddi navelen, men dette hadde gått ut av produksjon. noen av dere som har hatt samme "problem? bruker dere vanlig pudder ?

Fortsetter under...

Skrevet

samme her! gutten min er litt over 6 uker gammel og det væsker mye fra navelen... gult som kommer ut... veldig frustrerende! men skal på HS imorra for 6ukers kontroll så skal spørre dem da...

har hørt om noen som fikk beskjed om å bruke vanlig pudder, men skal ikke si dette sikkert... har ikke prøvd noe selv.. kan si fra imorra hva dem sier på HS :)

Skrevet

ta babyen med til helsestasjonen og be de pensle den med Lapis.

da tørker det fort og den detter av fort, så slipper dere å tenke på navelen til babyen mer.

det gjorde jeg med datteren min for det væsket og blødde og jeg styra med pyrisept men det gjorde navelen mer fuktig, og hadde jeg vært dere hadde jeg styrt unna pyrisept og klorhexidin eller annet pulver selv om noen vil nevne Bacimysinpulver, da det gjør navelstumpen fuktig og det tar laaang tid før den faller av..altså lapis, og vips alt er godt igjen=)bare et tips, lykke til=)=)=)

Skrevet

men er det noe mer som skal dette av navelen nå da? trodde det liksom bare skulle tørke jeg..?!?

Skrevet

alt det "gule",skorpene og det skal jo og vil jo falle av etterhvert som det tørker ut...her kunne jeg finne små biter av det som var rundt navelen,altså skorpene,( når det tørker vil det deretter falle av) som har detti av i jentas bleie eller i klærne når jeg skulle stelle henne,når alt er falt av heles navelen og blir som din og min med fin glatt hud uten de gule og mørke skorpene=)

håper jeg skjønte deg riktig da

Skrevet

Mi jente slet med sår navle lenge, det ville liksom ikke lukke seg skikkelig, og væsket i lang tid. Renset hele tiden og var på helsestasjonen to ganger for å etse det slik at det skulle gro fortere sammen men uten hell. Men da hun var to mnd fikk jeg et tips fra ei anna på helsestasjonen om å smøre BRULIDINE på og ta på et lite plaser en liten stund for så å ta det av igjen..navlen var helt fin på to dager!!

Lykke til!

Annonse

Skrevet

hei igjen! fikk sjekka navelen på HS igår og de syns det var på tide at det sluttet å væske ja... så de tok en bakterieprøve, og så fikk jeg beskjed om å rense med pyrisept eller klorhexidin og så smøre på pyriseptsalve hver morgen og kveld... så venter jeg på svar på bakterieprøven!

Så ta deg en tur til hs du :)

lykke til

Skrevet

mini min væsket også fra navlen en stund, på 6 ukers kontroll ba jeg hs se på det, og det var noe som het viltkjøtt i navlen, at det ikke var grodd helt og det lå en "blemme" som fikk blodtiførsel, måtte "ta hull" på den, og smørte navlen med noe, var tilbake 2 uker etter for å smøre igjen, nå er den fin.. er 3 mnd nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...