Gå til innhold

Mulig jeg er litt tidlig ute men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan skal dere ha det med tanke på vugge og seng evnt kurv til de små som kommer??

Jada, har begynt å tenke på absolutt alt, og liker å planlegge godt frem i tid :-) hehe!! Men er så usikker på om jeg skal kjøpe slik en kurv eller en vugge til stue/soverommet? har en vugge fra før som enten skal stå i stua eller på soverom...hva brukte/skal dere bruke?

ps: er jeg den eneste som alleredet tenker på vugger og vogner?? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også på dette. hehe.. Jeg vet allerede hvilken vogn vi skal ha, også vil jeg gjerne ha en vugge til å ha i stua. Vi har jo en sprinkelseng etter nummer 1, som bare skal ha nytt sengetøy og ny madrass. Jeg er også en sånn som liker å planlegge i god tid.

Skrevet

godt å vite at jeg ikke er alene...mannen min blir smågal av meg...hehe!! hohh..hvilken vogn skal du ha? Jeg har en MB fra før, men vurderer å kjøpe en emmaljunga city cross isteden Kansje en phil og teds som jeg kan bruke når begge skal være med på tur......har fullstendig vogndilla, og har hatt 4 vogner til nå på en stk liten gutt :-)

Skrevet

Hadde også mange vogner til første. Inkludert Brio, Simo og Emmaljunga. Alle har flotte ting ved seg, men ingen er akkuratt slik jeg vil ha. Denne gangen går vi for Bugaboo. Vurderte det sist, men droppa det. Denne gangen tror vi at vi bestiller en komplett Bugaboo pakke fra USA.

Skrevet

Hadde den helt til lillegutt ble 1 år, utrolig stilig vogn, og genial til bybruk....men trengte en vogn som kunne brukes til turer osv...derfor MB! Føler vel 4 hjulinger er mer stabile og gode når det kommer til bagvogn så derfor vil jeg prøve emmaljunga.....men er usikker enda...noen med gode erfaringer?

Skrevet

Jeg er bæregal jeg da, så jeg bærer endel når vi går tur. Derfor føler jeg at en vogn til skogsbruk blir noe overflødig.

Skrevet

Bra at det ikke bare er meg som har begynt å planlegge allerede :P

Har tenkt å ha sprinkelseng på soverommet og ei vugge på stua :)

Har også begynt å tenkt på vogn (eller har vel tenkt på det i mange år...hehe)..

Lurer på Simo (selv om mange sier at den er tung og stor, er ganske høye både jeg og samboeren min, så blir teit med en veldig liten vogn),eller emmaljunga:)

Skrevet

Her gikk vi av skaftet da vi skulle ha minsten som nå er 6,5 mnd.

Vi har en emmaljnga mondial duo i creme leatherette, en emmaljunga scooter og en craco mirage trille som kan brukes fra nyfødt (ja jeg vet, vogndilla) I tillegg må vi kjøpe en tvillingvogn (søsken vogn) Har veldig lyst på den nye til tfk.....sukk.

Har sprinkelseng og en sånn drykid ammemadrass på soverommet.

Tenkte å kjøpe en vugge til stua etterhvert.

Har en flott moseskurv på stativ som er nesten ubrukt da han kun skulle sove på brystet til meg eller faren de første mnd. Tenkte å selge den pga det blir så liten aldersforskjell på barna at jeg er redd han klatrer på den så den vipper.

Har og en del bæretøy som Mei-tai og bb. Mei-taien skal jeg og selge da jeg sliter med å bære han pga ryggproblemer.

Tenkte jeg ville kjøpe en sånn seng på hjul som kan skrus sammen med foreldrenes seng siden minsten må ha sprinkelsenga en stund etter babyen kommer ut. Ellers har vi vel det meste hehe.

Skrevet

Hehe. Gjør min kjære gal selv av alle dissa tankene rundt hva som er hva og hva vi skal ha, så aleine er du ikke ;D

De to jeg har sov i sprinkelsen i fra dag en på soverommet :)

Men første gutten hadde en vugge nede i stuen, den valgte vi ikke ta i bruk til andre gutten etter som det var bare 17mnd. mellom ungene :P

Da har vi heller en vogn stå'anes i stua som minste gutten sover i, for da kommer han litt mer opp i høyden føler jeg :D

Vi venter enda en liten en som det blir 12mnd. mellom yngste nå og den i magen, og da gjør vi nok det samme, at han skal ligge i vogna i stua og sprinkelseng på soverommet :)

Skrevet

Nå er venter jeg nr 2 da så jeg gjør som forrige gang.

Har min gamle vugge på hjul som gubben pusset opp til poden, den går på hjul så kjørte den på stua på dagtid og dro den tilbake til soverommet om natta ;o) Sprinkelsenga ble innført da han var ca 5 - 6 mnd og vokste ut av vugga. Da sov han på dagtid ute i vogn, og i springelsenga på vårt rom om natta.

Skrevet

Jeg er en stor tilhenger av å lage et lite rede (altså å ha en mindre seng/ krybbe) de første måndene. Jeg tror det er skremmende for en baby å ligge i en stor sprinkelseng. Sengen skal stå ved siden av dobbeltsenga, så får vi se hvor lenge vi greier å ha babyen på vårt rom. Til baby nr 2 invisterte vi i et stort lammeskinn fra nøstebarn. Nå er han 14 mnd og har enda ikke sovet en eneste natt uten det. Så vi kjøper nok et nytt slikt et.

Begge barna våre har vært godt over gjennomsnittlig "flinke" til å sove så jeg kommer til å gjøre det meste likt som vi har gjort før med soverutiner, sengesituasjon osv. Med mindre det viser seg at denne babyen har andre behov da selvsagt.

Skal ikke ha krybbe i stua, men babyen kan jo sove i vognen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...